Branża

Rynek francuski: najważniejsza jest lokalna obsługa

Roman Przybylski, członek Zarządu, dyrektor handlowy Grupy Nowy Styl.

Rynek francuski: najważniejsza jest lokalna obsługa

Roman Przybylski, członek Zarządu, dyrektor handlowy Grupy Nowy Styl o tym, jakie znaczenie ma rynek francuski.

Jak duży jest udział sprzedaży Grupy Nowego Stylu ma rynek francuski w stosunku do całości eksportu?

Reklama
visby.pl banner z promocją na łóżko

Rynek francuski jest drugim w Europie Zachodniej rynkiem przynoszącym Grupie Nowy Styl największe obroty. W całości eksportu stanowił on około 17% w roku 2010.

Jaki asortyment trafia na rynki francuskie?

Na rynek francuski trafia cały asortyment Grupy.

Czy sprzedaż odbywa się pod marką Nowy Styl czy w inny sposób?

Sprzedaż odbywa się poprzez marki produktowe, tj. markę Nowy Styl (produkty dostępne we wszystkich kanałach dystrybucji), markę BN Office Solution (profesjonalne rozwiązania meblarskie kierowane na rynek profesjonalny), a także markę Forum Seating (kierowaną na specyficzny rynek obiektów sportowych oraz użyteczności publicznej).

Jak układała się sprzedaż na rynek francuski w ostatnich 5 latach?

W ostatnich latach ta sprzedaż stopniowo rośnie, średnio po ok. 10% rocznie.

Jak Grupa Nowy Styl ocenia rynek francuski? Chodzi mi o ocenę gustów klientów we Francji w porównaniu do innych rynków eksportowych oraz rynku polskiego.

Rynek ten charakteryzują specyficzne gusta konsumenckie, a także przywiązanie dużej wagi do nowoczesnego designu produktu. Zarazem produkty są mniej „techniczne” niż te np. na rynek niemiecki. Wspomniałbym jeszcze o wysokiej kontroli jakości, pakowania, a także serwisu.

Jakie kroki podejmuje Grupa Nowy Styl w docieraniu na rynek francuski?

Najważniejsza jest lokalna obsługa poprzez własny zespół sprzedaży we Francji. Ponadto liczy się dobra segmentacja klientów i przygotowywanie materiałów marketingowo-sprzedażowych pod potrzeby wybranej grupy klientów. Poza tym: dostarczenie profesjonalnych materiałów w języku francuskim, strona internetowa, newslettery, specjalne oferty i promocje produktowe. Ważny jest własny showroom produktowy we Francji, w którym na żywo można zobaczyć wybrane produkty. Wreszcie indywidualne szkolenia dilerów w showroomie na miejscu, jak również w Polsce.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: Marek Hryniewicki

Wywiad został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 4/2011