Branża

Polska to jeden z naszych głównych rynków

Robert Appleby, założyciel, główny udziałowiec i Group Chief Executive Titus Group.

Polska to jeden z naszych głównych rynków

Rozmowa z Robertem Appleby, założycielem, głównym udziałowcem i Group Chief Executive Titus Group.

Jak wygląda struktura Titus Group? Iloma fabrykami i w ilu krajach dysponuje? Jak duży jest potencjał produkcyjny tych zakładów?

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Titus Group z siedzibą w Wielkiej Brytanii składa się z 11 spółek zatrudniających ponad 450 pracowników. Zapewnia globalny zasięg dzięki kilku strategicznym fabrykom produkcyjnym i lokalizacjom handlowym w Europie, Azji oraz Ameryce. Jesteśmy obecni w Wielkiej Brytanii, Słowenii, Polsce, Chorwacji, USA, Meksyku, Singapurze, Indonezji, Australii i Chinach.

Titus jest firmą wyspecjalizowaną w produkowaniu dużych ilości precyzyjnych komponentów. Ponadto zapewnia rozwiązania, które wzmacniają konkurencyjność naszych klientów w wielu różnych obszarach. Mówię tu o okuciach meblowych, spowalniaczach do okuć, sprzęcie AGD, branży motoryzacyjnej, technologiach odlewniczych i automatycznym montażu.

Rynek polski obsługiwany jest z głównej fabryki Grupy – w Dekani na Słowenii, w której – w ostatnich 3 latach – zainwestowano ponad 10 mln euro w rozwój nowych produktów, zwiększenie możliwości produkcyjnych, a także w poprawę efektywności. Na obiekcie o powierzchni 55 tys. m2 zgromadzono „pod jednym dachem” wszystkie kluczowe technologie i usługi konieczne do projektowania i produkcji w masowych ilościach precyzyjnych komponentów: projekt, zautomatyzowane taśmy montażowe, maszyny odlewnicze, narzędzia budowlane, odlewnie cynku, odlewnie plastiku, kucie, obróbkę termiczną, aplikację powłoki galwanizacyjnej, montaż, pakowanie, laboratorium testowe.

To wszystko pozwala firmie Titus Group być liderem w zakresie innowacji, a zarazem największym na świecie dostawcą mimośrodów i trzpieni, z największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie zapleczem do efektywnej produkcji dużych ilości łączników o zgodnej jakości.

Na ilu rynkach obecne są produkty Titus Group? Jak wygląda struktura handlowa na poszczególnych rynkach? Które rynki są dla firmy najważniejsze i dlaczego?

Okucia meblowe Titus sprzedawane są w sprzedaży bezpośredniej dla producentów mebli produkujących duże ilości bądź przez krajowych lub regionalnych dystrybutorów. Eksportujemy do 60 krajów. Naszymi największymi rynkami są kraje, które są najważniejszymi producentami mebli. To Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Polska, Niemcy, Rosja, Turcja, Słowenia, Chorwacja, Francja czy Malezja.

Nasza spółka-córka w Polsce, Titus Polska, ma siedzibę w Suchym Lesie koło Poznania. Z obiektu obejmującego 120 m2 powierzchni biurowej oraz 800 m2 nowoczesnego magazynu oferuje klientom szybkie i elastyczne dostawy. Jakość jej usług jest stale poprawiana dzięki wsparciu naszej głównej europejskiej fabryki, zlokalizowanej w Dekani na Słowenii.

Jakie swoje produkty Titus uznaje za najważniejsze, sztandarowe? Dlaczego?

Jak już wspomniałem Titus jest liderem w zakresie innowacji i największym światowym dostawcą mimośrodów i trzpieni. Jednocześnie nasz asortyment ciągle ewoluuje, aby móc zaoferować rozwiązania, które umożliwią proces montażu w domu i niższe koszty produkcji oraz montażu mebla. Ostatnia nasza innowacja w zakresie złączy to „Titus FastFit”. To w pełni zintegrowana konstrukcja, rozwiązanie dla automatycznego wkładu złączy w panel mebla, co redukuje o 50% czas wymagany do montażu szafki w domu.

Bardzo istotnym czynnikiem wzrostu sprzedaży jest Glissando „One for all”. To rodzina systemów cichego domykania dla zawiasów i szuflad. Charakteryzuje się szczególnie „pewnym zamknięciem”, które jest szybkie i łagodne, aby zaspokoić wymagania klienta w zakresie bezpiecznego i cichego zamykania. Bazuje na zastrzeżonej przez Titus technologii spowalniania zapewniającej równomierne spowalnianie i niezawodne funkcjonowanie przez cały okres użytkowania mebla.

Jesteśmy również bardzo dumni z rosnącego asortymentu komponentów do amortyzatorów i innych produktów użytku domowego, które zostały poszerzone o rozwiązania do wykorzystania w artykułach sprzętu AGD.

Okucia Titus podlegają zasadzie CAF – Consumer Assembly Friendliness (Montaż Przyjazny Klientowi). W jego ramach projektujemy rozwiązania, które poprawiają i upraszczają montaż mebla. Nasze doświadczenie pozwala nam na dostarczanie rozwiązań, które zaspokajają potrzeby producentów mebli do samodzielnego, montażu wyposażonych w przystępne cenowo innowacje.

Podsumowując mogę powiedzieć, że Titus Group produkuje i sprzedaje 2 miliardy części rocznie. A nasze podejście: „w pełni zintegrowana konstrukcja” zapewnia klientom z różnych segmentów rynku efektywne innowacje o wysokiej jakości.

Na ile ważny dla Grupy Titus jest rynek polski? Dlaczego? Jak duża jest sprzedaż firmy na rynku polskim? Czy na przestrzeni ostatnich kilku lat ta sprzedaż: rośnie, spada, utrzymuje się na zbliżonym poziomie?

Polska należy do pierwszej dziesiątki krajów jeśli chodzi o produkcję mebli. Jest czwartym pod względem wielkości eksporterem mebli na świecie. W związku z tym to jeden z naszych głównych rynków w sektorze okuć meblowych. Pomimo trudnych warunków na rynkach światowych, w Polsce, w ostatnich latach odnotowywaliśmy stały wzrost sprzedaży. Ten sukces zawdzięczamy takim rozwiązaniem w okuciach, które zwiększają konkurencyjność producentów mebli dzięki poprawie efektywności produkcji i jakości oferowanych mebli w połączeniu z elastycznymi i efektywnymi usługami zapewnianymi przez nasz team w Titus Polska – naszej spółce-córce w Polsce, która z sukcesami obsługuje rynek polski przez ponad 13 lat.

Kto jest głównym odbiorcą produktów firmy na rynku polskim: duzi producenci mebli, mniejsze zakłady? Jak zorganizowana jest sieć dystrybucji w Polsce? Który produkt (produkty) jest hitem sprzedażowym firmy w Polsce?

Obecni jesteśmy w różnych segmentach rynku polskiego. Zarówno u niektórych największych producentów, ale też w segmencie mniejszych producentów mebli. Tych ostatnich obsługuje bezpośrednio Titus Polska ze wsparciem dystrybutorów regionalnych. Najlepiej sprzedającym się produktem w Polsce jest trzpień „Titus Combi”. To nasze unikalne złącze ze stali cynkowanej, które łączy optymalną wydajność cynku i siłę stali. Ważny udział w sprzedaży ma „Glissando TL”: zawias typu add-on – rozwiązanie cichego domykania. Nasi klienci przekonali się o korzyściach płynących z dożywotniej niezawodności, a także z pewnego i równomiernego cichego zamykania dla różnych rodzajów drzwi. Widzimy również wzrost sprzedaży niezależnych rozwiązań cichego domykania dla zawiasów i szuflad, które charakteryzują się łatwym montażem i niezawodonością.

Czy Pana zdaniem znajomość marki Titus jest w Polsce (oczywiście w branży meblarskiej) satysfakcjonująca?

W Polsce udało nam się zebrać grono lojalnych klientów, z którymi współpracujemy na zasadach długoterminowych umów. Nasi klienci przekonali się o korzyściach płynących z przewagi konkurencyjnej okuć Titus. Będziemy stale doskonalić nasze kwalifikacje i zasoby „w pełni zintegrowanej konstrukcji”, aby wspierać ich innowacjami, które dodadzą meblom nowych funkcji, a jednocześnie poprawią procesy produkcji i montażu mebla.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: Marek Hryniewicki

Wywiad został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 5-6/2013