fbpx
Branża

Polska to jeden z naszych głównych rynków

Robert Appleby, założyciel, główny udziałowiec i Group Chief Executive Titus Group.

Polska to jeden z naszych głównych rynków

Rozmowa z Robertem Appleby, założycielem, głównym udziałowcem i Group Chief Executive Titus Group.

Jak wygląda struktura Titus Group? Iloma fabrykami i w ilu krajach dysponuje? Jak duży jest potencjał produkcyjny tych zakładów?

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Titus Group z siedzibą w Wielkiej Brytanii składa się z 11 spółek zatrudniających ponad 450 pracowników. Zapewnia globalny zasięg dzięki kilku strategicznym fabrykom produkcyjnym i lokalizacjom handlowym w Europie, Azji oraz Ameryce: w Wielkiej Brytanii, Słowenii, Polsce, Chorwacji, USA, Meksyku, Singapurze, Indonezji, Australii i Chinach.

Titus jest firmą wyspecjalizowaną w produkowaniu dużych ilości precyzyjnych komponentów, a ponadto zapewnia rozwiązania, które wzmacniają konkurencyjność naszych klientów w wielu różnych obszarach: okuciach meblowych, spowalniaczach do okuć, sprzęcie AGD, branży motoryzacyjnej, technologiach odlewniczych i automatycznym montażu.

Rynek polski obsługiwany jest z głównej fabryki Grupy – w Dekani na Słowenii, w której – w ostatnich 3 latach – zainwestowano ponad 10 mln euro w rozwój nowych produktów, zwiększenie możliwości produkcyjnych, a także w poprawę efektywności. Na obiekcie o powierzchni 55 tys. m2 zgromadzono „pod jednym dachem” wszystkie kluczowe technologie i usługi konieczne do projektowania i produkcji w masowych ilościach precyzyjnych komponentów: projekt, zautomatyzowane taśmy montażowe, maszyny odlewnicze, narzędzia budowlane, odlewnie cynku, odlewnie plastiku, kucie, obróbkę termiczną, aplikację powłoki galwanizacyjnej, montaż, pakowanie, laboratorium testowe.

Reklama
Reklama banner Abler SWISS KRONO - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl

To wszystko pozwala firmie Titus Group być liderem w zakresie innowacji, a zarazem największym na świecie dostawcą mimośrodów i trzpieni, z największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie zapleczem do efektywnej produkcji dużych ilości łączników o zgodnej jakości.

Na ilu rynkach obecne są produkty Titus Group? Jak wygląda struktura handlowa na poszczególnych rynkach? Które rynki są dla firmy najważniejsze i dlaczego?

Okucia meblowe Titus sprzedawane są w sprzedaży bezpośredniej dla producentów mebli produkujących duże ilości bądź przez krajowych lub regionalnych dystrybutorów. Eksportujemy do 60 krajów. Naszymi największymi rynkami są kraje, które są najważniejszymi producentami mebli: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Polska, Niemcy, Rosja, Turcja, Słowenia, Chorwacja, Francja czy Malezja.

Nasza spółka-córka w Polsce, Titus Polska, ma siedzibę w Suchym Lesie koło Poznania. Z obiektu obejmującego 120 m2 powierzchni biurowej oraz 800 m2 nowoczesnego magazynu jest w stanie zaoferować swoim klientom szybkie i elastyczne dostawy. Jakość jej usług jest stale poprawiana dzięki wsparciu naszej głównej europejskiej fabryki, zlokalizowanej w Dekani na Słowenii.

Jakie swoje produkty Titus uznaje za najważniejsze, sztandarowe? Dlaczego?

Jak już wspomniałem Titus jest liderem w zakresie innowacji i największym światowym dostawcą mimośrodów i trzpieni. Jednocześnie nasz asortyment ciągle ewoluuje, aby móc zaoferować rozwiązania, które umożliwią proces montażu w domu i niższe koszty produkcji oraz montażu mebla. Ostatnia nasza innowacja w zakresie złączy to „Titus FastFit” – w pełni zintegrowana konstrukcja, rozwiązanie dla automatycznego wkładu złączy w panel mebla, co redukuje o 50% czas wymagany do montażu szafki w domu.

Bardzo istotnym czynnikiem wzrostu sprzedaży jest Glissando „One for all” – rodzina systemów cichego domykania dla zawiasów i szuflad, charakteryzująca się szczególnie „pewnym zamknięciem”, które jest szybkie i łagodne, aby zaspokoić wszystkie wymagania klienta w zakresie bezpiecznego i cichego zamykania. Bazuje na zastrzeżonej przez Titus technologii spowalniania zapewniającej równomierne spowalnianie i niezawodne funkcjonowanie przez cały okres użytkowania mebla.

Jesteśmy również bardzo dumni z rosnącego asortymentu komponentów do amortyzatorów i innych produktów użytku domowego, które zostały poszerzone o rozwiązania do wykorzystania w artykułach sprzętu AGD.

Okucia Titus podlegają zasadzie CAF – Consumer Assembly Friendliness (Montaż Przyjazny Klientowi), w ramach której projektujemy rozwiązania, które poprawiają i upraszczają montaż mebla. Nasze doświadczenie pozwala nam na dostarczanie rozwiązań, które zaspokajają potrzeby producentów mebli do samodzielnego, montażu wyposażonych w przystępne cenowo innowacje.

Podsumowując mogę powiedzieć, że Titus Group produkuje i sprzedaje 2 miliardy części rocznie, a nasze podejście: „w pełni zintegrowana konstrukcja” zapewnia klientom z różnych segmentów rynku efektywne innowacje o wysokiej jakości.

Na ile ważny dla Grupy Titus jest rynek polski? Dlaczego? Jak duża jest sprzedaż firmy na rynku polskim? Czy na przestrzeni ostatnich kilku lat ta sprzedaż: rośnie, spada, utrzymuje się na zbliżonym poziomie?

Polska należy do pierwszej dziesiątki krajów jeśli chodzi o produkcję mebli i jest czwartym pod względem wielkości eksporterem mebli na świecie. W związku z tym, a także z uwagi na strukturę i charakter przemysłu meblarskiego w Polsce, jest to jeden z naszych głównych rynków w sektorze okuć meblowych. Pomimo trudnych warunków na rynkach światowych, w Polsce, w ostatnich latach odnotowywaliśmy stały wzrost sprzedaży. Ten sukces zawdzięczamy takim rozwiązaniem w okuciach, które zwiększają konkurencyjność producentów mebli dzięki poprawie efektywności produkcji i jakości oferowanych mebli w połączeniu z elastycznymi i efektywnymi usługami zapewnianymi przez nasz team w Titus Polska – naszej spółce-córce w Polsce, która z sukcesami obsługuje rynek polski przez ponad 13 lat.

Kto jest głównym odbiorcą produktów firmy na rynku polskim: duzi producenci mebli, mniejsze zakłady? Jak zorganizowana jest sieć dystrybucji w Polsce? Który produkt (produkty) jest hitem sprzedażowym firmy w Polsce?

Obecni jesteśmy w różnych segmentach rynku polskiego – zarówno u niektórych największych producentów, ale też w segmencie mniejszych producentów mebli – obsługiwanych bezpośrednio przez Titus Polska ze wsparciem dystrybutorów regionalnych. Najlepiej sprzedającym się produktem w Polsce jest trzpień „Titus Combi”, nasze unikalne złącze ze stali cynkowanej, które łączy optymalną wydajność cynku i siłę stali. Ważny udział w sprzedaży ma „Glissando TL”: zawias typu add-on – rozwiązanie cichego domykania. Nasi klienci przekonali się o korzyściach płynących z dożywotniej niezawodności, a także z pewnego i równomiernego cichego zamykania dla różnych rodzajów drzwi. Widzimy również wzrost sprzedaży niezależnych rozwiązań cichego domykania dla zawiasów i szuflad, które charakteryzują się łatwym montażem i niezawodonością.

Czy Pana zdaniem znajomość marki Titus jest w Polsce (oczywiście w branży meblarskiej) satysfakcjonująca?

W Polsce udało nam się zebrać grono lojalnych klientów, z którymi współpracujemy na zasadach długoterminowych umów. Nasi klienci przekonali się o korzyściach płynących z przewagi konkurencyjnej okuć Titus. Będziemy stale doskonalić nasze kwalifikacje i zasoby „w pełni zintegrowanej konstrukcji”, aby wspierać ich innowacjami, które dodadzą meblom nowych funkcji, a jednocześnie poprawią procesy produkcji i montażu mebla.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: Marek Hryniewicki

Wywiad został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 5-6/2013