Branża

Nowy koncept sklepów JYSK

Nowy koncept sklepów JYSK - koncept 3.0.

Nowy koncept sklepów JYSK

JYSK realizuje obecnie jedną z największych inwestycji w historii firmy. Koncept 3.0 to nic innego, jak renowacja sklepów, której celem ma być spójny wystrój wnętrz.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px


Inwestycja osiągnęła właśnie ważny etap. 2 tys. sklepów na całym świecie zostało już przearanżowanych. Innymi słowy, funkcjonuje zgodnie z najnowszą koncepcją wyglądu sklepu. Do końca 2024 roku wszystkie sklepy przejdą modernizację i wszystkie – w liczbie 3.200 – będą wyglądały podobnie, czyli tak, jak wymaga tego nowy koncept sklepów.

2/3 sklepów JYSK w spójnym formacie

Kilka dni temu, sklep JYSK w Gödöllő, małym mieście położonym około 30 kilometrów na północny wschód od Budapesztu na Węgrzech ponownie otworzył swoje drzwi dla klientów. Kilkudniowe zamknięcie miało związek z przebudową do najnowszego formatu wystroju sklepu JYSK o nazwie Store Concept 3.0.

To konkretne ponowne otwarcie stanowi również kamień milowy dużej inwestycji. Obiekt w węgierskim Gödöllő to dwutysięczny sklep JYSK na świecie z formatem 3.0. Ponadto nowoczesny i atrakcyjny skandynawski koncept sklepu tworzą: drewno na podłogach, nowoczesne oświetlenie, łatwiejsza nawigacja i inspirujące ekspozycje.

Cieszymy się, że osiągnęliśmy już 2000 sklepów w formacie 3.0. Kontynuujemy naszą pracę nad zastosowaniem tej stylistyki we wszystkich sklepach JYSK na całym świecie. Nasza koncepcja wystroju sklepu jest kluczem do przyciągania, inspirowania i zachęcania obecnych i nowych klientów do robienia zakupów w JYSK – mówi Carsten Nørgreen Weinkouff, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju handlu detalicznego, obsługi klienta i B2B w JYSK.

Inwestycja w nowy koncept sklepów jedną z największych w historii JYSK

Oprócz otwierania nowych placówek, projekt modernizacji sklepów JYSK na format 3.0 jest jedną z największych inwestycji w historii firmy.

Zauważyliśmy, że nowy format sklepu spotyka się z pozytywnym odbiorem wśród klientów i wpływa na wzrost sprzedaży w sklepach po przebudowach w porównaniu do wcześniejszego wyglądu. Każdy szczegół w sklepie jest zaprojektowany i zbudowany tak, aby jak najlepiej zaprezentować nasz asortyment – mówi Carsten Nørgreen Weinkouff.

Na czym polega nowy koncept sklepu 3.0?

Ekspansja jest siłą napędową JYSK od czasu otwarcia pierwszego sklepu w 1979 roku w Danii. Obecnie JYSK posiada ponad 3000 sklepów w 48 krajach. Rozwój i otwieranie kolejnych lokalizacji były bardzo ważne dla założyciela Larsa Larsena. Potrzeba wzrostu oraz powiększania zasięgu działań to centralna część kultury JYSK.

Nowy koncept został po raz pierwszy wprowadzony w 2018 roku i od tego momentu spotyka się z pozytywnym odbiorem zarówno wśród klientów, jak i pracowników. Prezentacja naszego asortymentu oraz świetnych ofert musi być zgodna z wartościami naszej marki, jak i z naszymi skandynawskimi korzeniami. Dlatego podłogi oraz detale z jasnego drewna, stonowane kolory to ważne elementy nowego wystroju sklepów. Chcemy zaoferować naszym klientom wyjątkowe wrażenia zakupowe i zainspirować ich poprzez nowe, lepsze ekspozycje produktów. – wyjaśnia Carsten Nørgreen Weinkouff.

Czym są pokoje inspiracyjne?

Nowa koncepcja przynosi jeszcze więcej inspiracji. Nowy układ sklepu obejmuje 3 modelowe pokoje – sypialnię, jadalnię oraz salon z jadalnią. Pokoje wyposażone są w nowości z asortymentu JYSK i ozdobione produktami z aktualnych trendów oraz obowiązującej w danym czasie kolekcji. Celem jest pokazanie klientom, w jaki sposób mogą wykorzystać produkty, dekoracje JYSK do stworzenia własnego, nowoczesnego domu w skandynawskim stylu.

Wnętrze z drewna i nowoczesne oświetlenie

Oprócz bardziej atrakcyjnej prezentacji naszych produktów, w nowym koncepcie JYSK kładzie również nacisk na jakość oświetlenia oraz podłogi. Drewniane, jasne podłogi, w charakterystycznym skandynawskim stylu nawiązują do minimalizmu i prostoty w projektowaniu wnętrz. Podobnie nowoczesne oświetlenie, które zapewnia klientom lepsze wrażenia zakupowe.

Studio materacy

JYSK uznając się za eksperta w dziedzinie kultury snu zapewnia klientom profesjonalne doradztwo. W każdym sklepie znajduje się studio materacy. Klienci mogą w nim testować produkty i uzyskać porady od profesjonalnie przeszkolonych pracowników sklepu. Wygląd studia materacowego przywołuje przyjemną atmosferę – stonowane kolory, przygaszone światła, dekoracje zapewniające atmosferę przytulności

Aby zapewnić klientom jeszcze więcej inspiracji, JYSK zadbał o dodatkową przestrzeń w sklepie do ekspozycji produktów mix & match. Są one starannie wybierane przez projektantów. Każdego sezonu klienci mogą znaleźć nowe ciekawe zestawy, które podążają za trendami projektowymi w zakresie nowoczesnego wyposażenia domu.

Plany ekspansji JYSK

Ekspansja zawsze była bardzo ważna dla JYSK, a obecnie naszym celem jest mieć 5000 sklepów na całym świecie. Wierzymy w dużą wartość równoległego funkcjonowania sklepów stacjonarnych i internetowych, a dzięki naszej wspaniałej ofercie to połączenie jeszcze bardziej zbliża nas do klientów. Oprócz otwierania nowych sklepów, kolejną dużą częścią naszych planów jest modernizacja wszystkich istniejących placówek do najnowszego konceptu. Do końca 2024 roku wszystkie sklepy JYSK zostaną zaktualizowane do Konceptu 3.0, co oznacza więcej niż jedno otwarcie sklepu każdego dnia. Nowe sklepy wraz z nowym konceptem spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszych klientów, którzy lubią wracać do JYSK i doceniają nowoczesny skandynawski design – mówi Mikael Nielsen, wiceprezes ds. handlu.

ZOBACZ TAKŻE: JYSK odnotował wzrost sprzedaży

Budowa nowego sklepu, a także przearanżowanie starszego jest w pełni w rękach wewnętrznego zespołu JYSK, zwanego Grupą Uderzeniową. Przygotowanie sklepu od rozpoczęcia prac do ostatecznego wyposażenia i ułożenia towarów zajmuje 4-5 tygodni. Obejmuje szereg czynności od układania podłogi, przez malowanie ścian, instalowanie świateł po dekorowanie.

Do końca 2024 roku wszystkie istniejące sklepy JYSK zaktualizują się do konceptu 3.0. To oznacza setki aktywności w sklepach rocznie oraz setki ponownych otwarć, czyli więcej, niż jedno otwarcie sklepu każdego dnia.