Branża

MIFF w obliczu wyzwań

Karen Goi, general manager targów MIFF.

MIFF w obliczu wyzwań

Karen Goi, general manager MIFF o działaniach organizatorów targów w okresie pandemii, a także rozwiązaniach online i wystawach internetowych.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Uruchomiliśmy kilka rozwiązań online, aby pomóc wystawcom i kupującym w kontynuowaniu działalności, gdy pokaz fizyczny nie mógł się odbyć. Po pierwsze, uruchomiliśmy MIFF Digital Showroom w kwietniu 2020 r. Wystawcy mogą przesyłać zdjęcia produktów na naszą stronę internetową, aby umożliwić kupującym przeglądanie i wysyłanie do nich zapytań.

Później zaczęliśmy organizować naszą pierwszą wystawę internetową MIFF Furniverse w sierpniu 2020 roku, na której kupujący będą mogli łączyć się z wystawcami w czasie rzeczywistym za pośrednictwem czatu na żywo, rozmowy wideo i spotkania online. Nasza wystawa internetowa odwiedziła 922 kupujących z 84 krajów. 70 wystawców, którzy wzięli udział w pierwszej edycji targów MIFF Furniverse, z sukcesem wygenerowano 1,16 mln USD.

MIFF Furniverse po raz drugi

W marcu 2021 r. kontynuujemy organizację drugiej edycji targów MIFF Furniverse. Odnotowano ponad 1.513 wizyt kupujących ze 101 zalogowanych na platformę w dniach 8-12 marca 2021 r. Wystawcy odnotowali łącznie 4,55 mln USD sprzedaży.

MIFF Furniverse zapewnia nabywcom mebli alternatywne rozwiązanie w zakresie pozyskiwania mebli wyprodukowanych w Malezji. Nadal mogą kontaktować się z dostawcami za pośrednictwem platformy internetowej MIFF, aby mogli nadal pozyskiwać produkty meblowe, gdy w okresie obowiązywania blokady nie jest możliwa fizyczna ekspozycja. Wprawdzie zarówno wystawcy, jak i kupujący doceniają nasze starania o organizację wystawy online, to jednak wolą spotykać się twarzą w twarz. Wszyscy nie mogą się doczekać powrotu na salę wystawową, aby mogli dotykać produktów i osobiście prowadzić rozmowy biznesowe.

Hybrydowa wersja targów MIFF

Kolejny MIFF zaplanowano na 8-11 marca 2022 r. w Kuala Lumpur w Malezji, przy dobrze przygotowanych środkach bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników. Program powróci w hybrydowym formacie, łączącym pokaz fizyczny i platformę internetową. Dzięki temu kupujący meble z całego świata będą mogli podróżować z powrotem do Malezji, aby wziąć udział w pokazie. Ci kupujący, którzy nie mogą podróżować, mogą również skontaktować się z wystawcami za pośrednictwem platformy internetowej.

Platforma internetowa umożliwi kupującym przeglądanie produktów wystawców z wyprzedzeniem, a także możliwość umieszczenia na krótkiej liście i umówienia się na spotkanie z wybranymi wystawcami na hali wystawienniczej. Pomoże im lepiej zarządzać wizytą i być bardziej wydajnym i produktywnym.

ZOBACZ TAKŻE: Targi w 2021 r. – co, gdzie, kiedy?

Zarówno wystawcy, jak i odwiedzający powiedzieli nam, że nadal wolą uczestniczyć w pokazie fizycznym i spotykać się twarzą w twarz. Wystawcy mogą lepiej prezentować swoje produkty w przyjemnym otoczeniu, kupujący mogą dotknąć i poczuć produkty na hali wystawowej. Taki osobisty kontakt jest tak ważny dla kupujących i sprzedających. Poza tym, mogą oni nawiązywać kontakty przy innych okazjach, takich jak kolacja, przyjęcie koktajlowe itp. Tego wszystkiego nie można znaleźć na wystawie internetowej.

Więcej w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 5/2021