Branża

Jakie meble kupuje pokolenie Z?

Agnieszka Chmielewska, specjalista ds. komunikacji marketingowej w firmie Complet Chmielewscy.

Jakie meble kupuje pokolenie Z?

Agnieszka Chmielewska, specjalista ds. komunikacji marketingowej w firmie Complet Chmielewscy, o decyzjach zakupowych, które podejmuje pokolenie Z.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Pokolenie Z to generacja, dla której szczególne znaczenie ma zrównoważony rozwój. Młodzi preferują produkty, które łączą w sobie nowoczesny design, wielofunkcyjność oraz są przyjazne dla środowiska. Dla nich marka musi być wiarygodna, nieść przejrzysty przekaz. Oznacza to ze strony producentów odpowiedzialność za słowo, a także świadome prowadzenie komunikacji. Dziś w czasach, kiedy bardzo łatwo zweryfikować prawdziwość słów i prowadzonej narracji, marki muszą się mocno starać, aby zainteresować swoją ofertą przedstawicieli pokolenia Z i jednocześnie zachować autentyczność.

Za co pokolenie Z jest gotowe zapłacić więcej?

Generacja Z jest gotowa zapłacić więcej za jakość i za pewność, że produkty pochodzą ze sprawdzonych źródeł, tym niemniej wydaje się, że młodzi konsumenci nadal zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny.

Czy zatem polska branża meblarska jest przygotowana na postępujące zmiany demograficzne?

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

To zależy. Dla dostawców, którzy są podwykonawcami zleceń dla większych firm, wiedza o tego typu zmianach nie musi być koniecznością. Sytuacja może być inna w przypadku platform sprzedażowych, market place-ów, czy innych dostawców mebli kierujących ofertę bezpośrednio do klienta detalicznego. To samo tyczy się producentów systematycznie budujących swoją markę. W takim przypadku wiedza na temat zmieniających się oczekiwań zakupowych może być kluczowa w zakresie dostosowania oferty do potrzeb.

Polityką marki Complet Furniture od zawsze była wysoka jakość, trwałość wykonania, a także podążanie za trendami. Staramy się spełnić potrzeby naszych klientów oferując meble wytwarzane z dbałością o środowisko naturalne oraz funkcjonalne. Dlatego nie rozróżniamy klientów z uwagi na wiek. Podążamy w kierunku budowania świadomości klientów przekazując poprzez różnorodne nośniki komunikacji wiedzę na temat tego, co jest ważne w przypadku mebli tapicerowanych. Z pewnością nie jest tym czynnikiem najniższa cena.

ZOBACZ TAKŻE: Czy zmiany demograficzne zmienią polskie meblarstwo?

Z naszego punktu widzenia obecne oczekiwania pokolenia Z są spójne z naszą filozofią działania. Cieszy nas, że młoda generacja zwraca uwagę na istotne czynniki wytwarzania produktów zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju. Ich sposób myślenia może być zbawienny dla polskiej branży meblarskiej, która od lat mierzy się z zalewem tanich, słabej jakości produktów z Dalekiego Wschodu.

Opinia ukazała się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 8/2024.