Branża

Black Friday w IKEA – Grupa Ingka oferuje alternatywę

Sekcja As-Is w IKEA.

Black Friday w IKEA – Grupa Ingka oferuje alternatywę

Przy okazji Black Week IKEA promuje meble z drugiej ręki i produkty z ekspozycji. W ten sposób Grupa Ingka proponuje klientom alternatywne podejście podczas Black Friday.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Przez ograniczony czas, od 25 listopada 2024 r., Grupa Ingka zaoferuje klientom zniżkę na produkty w sekcji As-Is. To tam przez cały rok można znaleźć zwroty, produkty z drugiej ręki i z ekspozycji – w niższej cenie niż nowe. Oferta będzie dostępna na wielu rynkach. Opiera się na poprzednich kampaniach, które zwiększyły świadomość kupujących. Koncern wspiera klientów w dawaniu drugiej szansy produktom, których już nie potrzebują. W Polsce Black Friday w IKEA również odwołuje się do znanych w ubiegłych latach kampanii sieci.

ZOBACZ TAKŻE: Zbliża się Black Friday: IKEA promuje zakupy z głową

Ciągle poszukujemy nowych sposobów, aby oferować naszym klientom niższe ceny, a ta limitowana oferta da im również szansę na przedłużenie żywotności produktu i nadanie mu drugiego życia. Obecnie około 10% światowego rynku używanych mebli domowych stanowią produkty IKEA – informuje Tolga Öncü, menedżer ds. sprzedaży detalicznej (COO) w Grupie Ingka.

Pozytywne konsekwencje Black Friday w IKEA

Od akcji w 2020 r. Grupa Ingka odnotowała powrót ponad miliona mebli do swoich sklepów w celu przedłużenia żywotności produktu.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Wciąż obserwujemy wzrost wskaźnika odsprzedaży mebli sprzedawanych z naszych obszarów As-Is, a w zeszłym roku odsprzedano ponad 36 milionów produktów. Przystępność cenowa i zrównoważony rozwój pozostają naszymi filarami w przyszłości – a to również oznacza, że ​​chcemy udostępniać nasze produkty i usługi większej liczbie osób – mówi Tolga Öncü.

Część „As-Is” w sklepach IKEA oferuje różnorodne produkty. Obszar ten jest nadal rozszerzany online, a usługa dostępna obecnie w 278 sklepach w 24 krajach.

Ta oferta daje nam kolejną wyjątkową okazję, aby wesprzeć klientów w dawaniu produktom IKEA drugiej szansy, a co ważniejsze, w utrzymaniu zasobów w użyciu przez dłuższy czas. Dzięki naszym rozmiarom i zasięgowi mamy miliony interakcji z konsumentami na całym świecie, a inicjatywy takie jak ta dają możliwość zwiększenia świadomości i zapewnienia wiedzy na temat naszych usług i platform. Może to pomóc klientom aktywnie uczestniczyć w działaniach i zachowaniach związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym – mówi Karen Pflug, Chief Sustainability Officer, Grupa Ingka.

Potencjał Grupy Ingka

Grupa Ingka cały czas poszukuje rozwiązań, które odpowiedzą na pytanie: jak utrzymać dobre rzeczy w ruchu? Jej ambicją jest przejście na biznes o obiegu zamkniętym. Chce to osiągnąć dzięki produktom i materiałom o najwyższej wartości, a konkretnie poprzez ich ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling. Ma się do tego przyczynić również inwestycja RetourMatras w recykling materaców w celu uzyskania materiałów na nowe materace. Ponadto we we wrześniu sklepy detaliczne IKEA w Norwegii i Hiszpanii rozpoczęły testowanie nowego konceptu z artykułami używanymi w Madrycie i Oslo.

Dzięki działaniom detalicznym na 31 rynkach Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym koncernu. Reprezentuje około 90% sprzedaży detalicznej IKEA. Ponadto jest strategicznym partnerem rozwijającym i wprowadzającym innowacje w biznesie oraz pomagającym w definiowaniu wspólnych strategii. Grupa Ingka jest również właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA na podstawie umów franczyzowych z Inter IKEA Systems. Jej trzy obszary działalności to IKEA Retail, Ingka Investments i Ingka Centres.