Rankingi

Jak, gdzie, kiedy i za ile? Polacy kupują meble

Raport Polacy kupują meble - edycja 2023

Jak, gdzie, kiedy i za ile? Polacy kupują meble

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Jakie meble wybierają Polacy? Gdzie i z jakich powodów kupują je najczęściej? Jak wygląda znajomość marek meblowych? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących preferencji zakupowych Polaków dostarczają wyniki badania, które na zlecenie BIZNES.meble.pl zrealizowała agencja marketingowa Inquiry.

Raport „Polacy kupują meble – edycja 2023”, to pierwsze tak kompleksowe opracowanie na temat zwyczajów Polaków związanych z kupowaniem mebli i korzystaniem zarówno ze sklepów stacjonarnych, jak i z kanałów e-commerce, trzy lata od wybuchu pandemii i rok od pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę. Wyniki badania, które na zlecenie BIZNES.meble.pl zrealizowało Inquiry, agencja badań marketingowych z blisko 20-letnim doświadczeniem na rynku, polski partner międzynarodowej firmy YouGov, są źródłem wiedzy, którą należy potraktować jako narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej.

Jak Polacy kupują meble?

Publikacja zawiera informacje o tym, gdzie i jak często Polacy kupują meble. Przeprowadzone na zlecenie BIZNES.meble.pl badanie dobrze pokazuje też wybory Polaków odnośnie kategorii produktowych. Raport dostarcza również szczegółowych danych na temat najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek mebli i sklepów meblowych.

Jakie meble kupują Polacy?

„Polacy kupują meble” to doskonałe źródło wiedzy na temat wybieranych przez Polaków mebli, miejsc, w których ich szukają, a także czynników decydujących o ich wyborze w poszczególnych grupach produktowych. Raport porusza również temat kupowania mebli online. Można w nim znaleźć informacje o kategoriach, które cieszą się największą popularnością w sprzedaży internetowej. Publikacja wskazuje również bariery przy wyborze tego kanału. Warto przeanalizować wyniki badania od pierwszej do ostatniej strony, gdyż na końcu raportu znajdują się profile klientów poszczególnych sklepów meblowych działających na polskim rynku.

Dane ujęte są w perspektywie ostatnich 3 lat oraz osobno ostatnich 12 miesięcy tak, aby uchwycić zachodzące na tym rynku zmiany.

Partnerzy raportu: Häfele Polska, Interprint

O metodologii badania

Badanie zostało zrealizowane przez agencję Inquiry na panelu internetowym zarządzanym przez YouGov, z wykorzystaniem metodologii CAWI (ankiety internetowej), wśród pełnoletnich kobiet i mężczyzn. Próba badawcza wyniosła N=1012 wywiadów przeprowadzonych w dniach 28 lutego – 6 marca 2023 r.