Technologie wizualizacyjne produktów – klucz do wyższych konwersji i przełamania barier zakupowych w e-commerce.
18 listopada, 2024 2024-11-17 17:27Technologie wizualizacyjne produktów – klucz do wyższych konwersji i przełamania barier zakupowych w e-commerce.
Technologie wizualizacyjne produktów – klucz do wyższych konwersji i przełamania barier zakupowych w e-commerce.
E-commerce to kanał sprzedażowy najbardziej chłonny pod względem integracji z nowymi narzędziami technologicznymi. Bezsprzeczną zaletą e-commerce jest niemal nieograniczona dostępność produktów – klienci mogą w dowolnym momencie przeglądać szeroką ofertę sklepów online na całym świecie.
Minusem natomiast jest brak fizycznego kontaktu klienta z produktami, który pozwala na ich ocenę i weryfikację detali. W tym kontekście prawdziwym gamechangerem są technologie wizualizacyjne, które umożliwiają dokładne przedstawienie produktów i ich głównych wyróżników na tle tysięcy dostępnych w sieci opcji. Jak dzięki nim zwiększyć skuteczność swojego e-commerce?
Technologie wizualizacyjne w e-commerce
Technologia 3D oraz Rozszerzona Rzeczywistość (AR) zmieniają standardy zakupów online, dając klientom niemal fizyczne doświadczenie przeglądania produktów. Według danych Shopify, produkty prezentowane z wykorzystaniem wizualizacyjnych technologii immersyjnych tj. 3D oraz AR, osiągają aż 94% wyższy współczynnik konwersji, niż produkty, których prezentacja ogranicza się wyłącznie do wizualizacji zdjęciowych oraz video. To szczególnie ważne w przypadku produktów personalizowanych i wariantowych. Sklepy i producenci zwykle decydują się na ograniczenie sesji zdjęciowych i filmowych produktów jednie do wąskiego zakresu oferty, bo takie przygotowanie wizualizacji jest niezwykle kosztowne i czasochłonne. Alternatywnym dla nich rozwiązaniem są narzędzia do wizualizacji, wykorzystujące nowoczesne technologie, które umożliwiają interaktywne przeglądanie i dostosowywanie produktów, bez generowania wysokich kosztów.
Narzędzie do wizualizacji 3w1 – konfigurator 3D z funkcją Rozszerzonej Rzeczywistości
Niemal każdy producent mebli, oświetlenia i wyposażenia wnętrz posiada dziś modele 3D produktów. W praktyce jednak, wiele firm błędnie zakłada, że modele 3D to narzędzie jedynie do pracy z architektami, a tym samym nie wykorzystuje aż 80% potencjału posiadanych modeli 3D, co negatywnie wpływa na skuteczność ich strategii marketingowej i sprzedażowej. Użycie modeli w narzędziach wizualizacji online tj. w podglądzie 3D, Rozszerzonej Rzeczywistości i konfiguratorze produktów 3D, zwiększa zakres ich wykorzystania o kilkadziesiąt procent. Jak wynika z danych wdrożeniowych Konfiguratorów 3D z funkcją Rozszerzonej Rzeczywistości ARLITY, technologie wizualizacyjne 3D i AR w e-commerce bezpośrednio zwiększają nie tylko szanse konwersji, ale wpływają na wzrost sprzedaży. Konfigurator 3D/AR ARLITY, to obecnie jedyne wielofunkcyjne rozwiązanie wizualizacyjne dla e-commerce, które jest tak łatwo dostępne (niski koszt wejścia, wdrożenie w 30 dni i subskrypcja abonamentowa) i rozwiązuje podstawowe problemy każdego sklepu związane z atrakcyjną i realistyczną prezentacją produktów.
Sam konfigurator z podglądem 3D odpowiada za 12-15% dodatkowej sprzedaży w e-commerce, w porównaniu z okresem przed wdrożeniem narzędzia. Co więcej, aż 10% użytkowników wykorzystuje Rozszerzoną Rzeczywistość by obejrzeć samodzielnie skonfigurowane produkty w swojej przestrzeni. Ten wskaźnik sukcesywnie rośnie, a po roku od wdrożenia konfiguratora może wynosić nawet 40% udziału w całości konwersji oraz 23% całkowitej liczby wyświetleń produktów z użyciem AR. Wyniki te pokazują, że klienci coraz chętniej korzystają z immersyjnych doświadczeń, które pozwalają im lepiej wyobrazić sobie produkt w rzeczywistym kontekście, co buduje zaufanie do zakupów online.
Immersja i dopasowanie
E-commerce jest również nierozerwalnie związany z mediami społecznościowymi, gdzie treści immersyjne – angażujące, interaktywne, wymagające działania są kluczem do związania użytkownika z marką, a w efekcie do zmiany lojalności w sprzedaż online. Sam trend indywidualnych, dedykowanych i dopasowanych do klienta produktów, które można samodzielnie skonfigurować, stanowi coraz większy procent rynku. Co więcej, będzie nadal rósł z uwagi na wzrost siły nabywczej pokolenia Z, dla którego indywidualność i bezkompromisowe podejście do zakupów produktów idealnie odpowiadających na potrzeby to podstawa pozytywnego doświadczenia zakupowego i satysfakcji z transakcji. Narzędzia 3D i AR dla e-commerce to kolejny etap sprzedażowej ewolucji online. Według raportu „E-commerce w Polsce” na 2023 rok, aż 75% użytkowników internetu dokonuje zakupów w sieci, a w kontekście zakupów mebli i produktów wnętrzarskich, 80% użytkowników ogląda produkty lub dokonuje ich zakupu w e-commerce (dane: Kantar). Mając świadomość tych trendów, inwestycje w technologie, takie jak konfiguratory 3D z AR, stają się kluczowe dla utrzymania konkurencyjności na rynku. Wykorzystanie istniejących już modeli 3D w konfiguratorze 3D z AR, do tworzenia immersyjnych wizualizacji produktów, to skuteczny sposób na przyspieszenie decyzji zakupowych klientów i zmniejszenie ryzyka zwrotów w e-commerce.
____________________
Konfigurator 3D/ AR ARLITY dla Lenart laureatem nagrody Diament Meblarstwa 2025!
CZYTAJ TAKŻE: Producenci wykorzystują maksymalnie 20% potencjału inwestycji w modele 3D