Od konfiguracji do realizacji, dzięki innowacyjnej technologii ofertowania
25 listopada, 2024 2024-11-25 12:05Od konfiguracji do realizacji, dzięki innowacyjnej technologii ofertowania

Od konfiguracji do realizacji, dzięki innowacyjnej technologii ofertowania
Optymalizacja procesów w przedsiębiorstwie zaczyna się od rozpoznania wrażliwych punktów i wyzwań, z którymi mierzy się firma, jej pracownicy, a także klienci. Istotne jest też dostrzeżenie obszarów, posiadających potencjał poprawy.
By optymalizować procesy, firmy produkcyjne i handlowe chętnie sięgają po narzędzia służące cyfryzacji i automatyzacji procesów. Jak wynika z badań Harvard Business Review*, przeciętny pracownik spędza nawet 4 godziny tygodniowo na przełączaniu się między narzędziami niezbędnymi w codziennej pracy – w tym aplikacjami służącymi cyfryzacji procesów i ich automatyzacji. Kluczowe jest zatem wybranie narzędzi, które faktycznie usprawnią pracę firmy i odciążą pracowników, a jednocześnie dadzą klientom lepsze zrozumienie produktów, prowadzące do świadomych zakupów wyposażenia wnętrz i satysfakcji z procesu zakupowego.
Wsparcie technologiczne Biura Obsługi Klienta
Działem, który często stanowi w firmach wrażliwe ogniwo jest Biuro Obsługi Klienta. Jego pracownicy muszą wykazywać się doskonałą znajomością produktu, umiejętnością doradzania i wyjaśniania specyfiki produktu i cennika. BOK musi wspierać się katalogiem produktów, kartami specyfikacji, wizualizacjami, bazami danych i informacjami z systemu ERP, by skutecznie realizować swoje zdania. To nadal jest rzeczywistość wielu polskich przedsiębiorstw na rynku mebli i dekoracji wnętrz.
Alternatywą jest wdrożenie jednego rozwiązania, które posłuży codziennej pracy Biura Obsługi Klienta i będzie też pomocą dla sprzedaży, logistyki, narzędziem dla e-commerce, a nawet marketingu. Mowa o technologicznym rozwiązaniu do wizualizacji i konfiguracji produktów modułowych oraz wariantowych – konfiguratorze 3D produktów z funkcją podglądu w 3D i Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).
Skuteczny sposób na obsługę zamówień klientów B2B i B2C
Biuro Obsługi Klienta z powodzeniem może posługiwać się konfiguratorem 3D w procesie obsługi zamówień telefonicznych oraz mailowych. Dzięki temu narzędziu nawet mało doświadczony pracownik, bez dokładnego przeszkolenia produktowego, jest w stanie z łatwością stworzyć ofertę, zawierającą szczegółową i bezbłędną specyfikację, pozyskać listę komponentów dla działu logistyki, w ciągu kilku chwil wygenerować kalkulację i dostarczyć klientowi B2B lub B2C pełną ofertę.
Interaktywna obsługa zamówień i jednolita oferta we wszystkich kanałach
Wiele firm decyduje się na realizację sprzedaży B2C poprzez e-commerce, jednak pozostaje spory procent klientów, dla których wizyta w sklepie stacjonarnym i możliwość skorzystania z pomocy doradcy nadal jest preferowaną formą zakupów. W tym przypadku konfigurator 3D jest narzędziem zarówno dla klientów e-commerce, jak i tych stacjonarnych.
Udostępnienie klientom konfiguratora 3D/AR na platformie producenta lub w sklepie online jest doskonałym rozwiązaniem. Konfigurator online służy szczegółowej wizualizacji i weryfikacji produktów, bez odwiedzania sklepu stacjonarnego. W przypadku produktów wariantowych i modułowych, użycie konfiguratora 3D dostarcza klientowi wszelkich niezbędnych w procesie decyzyjnym informacji o wyglądzie, specyfikacji technicznej, funkcjach i cenie produktu. Klient każdą zmianę konfiguracji produktu obserwuje w formie 3D, w czasie rzeczywistym, na monitorze komputera lub ekranie smartfona. Może też wyświetlić samodzielnie skonfigurowany mebel w swoim pomieszczeniu dzięki funkcji Rozszerzonej Rzeczywistości.
W przypadku klientów preferujących realizację zamówień z pomocą doradcy BOK, podczas konsultacji telefonicznej czy mailowej, konfigurator generuje dokładnie taką samą specyfikację produktową z wizualizacją i wyceną, którą otrzymuje klient e-commerce. Zatem, bez względu na kanał sprzedażowy wszystkie oferty firmy są jednolite, zawierają ten sam zestaw informacji, łatwo je ze sobą porównywać, udostępniać je i wracać do nich po dłuższym czasie.
Oszczędność czasu i niezależność architektów
Dla przedsiębiorstw meblarskich istotna jest współpraca z architektami. Konfigurator 3D/AR może także posłużyć jako narzędzie niezależnej pracy architekta. Wdrożenie konfiguratora 3D ułatwia pracę architektów i odciąża handlowców oraz BOK z obsługi dedykowanych zamówień B2B. Konfigurator 3D/AR jest narzędziem, dzięki któremu architekt samodzielnie komponuje mebel zgodny z założeniami projektu. Może taką konfigurację zapisać, wyeksportować w formie listy komponentów (BOM) wraz z wizualizacją oraz kalkulacją cenową i udostępnić inwestorowi.
Najważniejszą funkcją dla architektów jest jednak możliwość eksportu modelu 3D z wykonanej konfiguracji, na potrzeby zawarcia go w projekcie architektonicznym. Projektant otrzymuje model od ręki, bez oczekiwania i dodatkowej komunikacji z działem BOK czy projektowym producenta. Pozwala to oszczędzić czas i pominąć udział BOK w procesie obsługi zamówienia. Dodatkowo, konfigurator ma opcję rejestracji i tworzenia kont projektantów, w których można przechowywać konfiguracje i udostępniać je np. inwestorom czy współpracownikom. Narzędzie zbiera też dane statystyczne na temat częstotliwości logowania i tworzonych projektów, co pozwala producentom na analizę danych, np. w celu przygotowania indywidualnych rabatów dla projektantów.
Dla showroomów i sklepów stacjonarnych
Konfigurator 3D z AR ARLITY może służyć jako narzędzie dla sklepów stacjonarnych, showroomów i handlowców terenowych. Klienci, którzy są zwolennikami zakupów stacjonarnych korzystają z prezentacji mebli, a po zapoznaniu się z opcjami modułów, tkanin i opcji wykończenia, zdają się na pomoc sprzedawcy.
Podczas wizyty klienta w sklepie, doradca może posłużyć się konfiguratorem 3D i w czasie rzeczywistym dopasować produkt do oczekiwań klienta, wyświetlając mu zmiany na ekranie monitora. Konfigurator może służyć też handlowcom terenowym, którzy obsługują punkty partnerskie, hurtownie i dystrybutorów, jako narzędzie do prezentacji nowych dostępnych wariantów, elementów czy kolekcji.
Arlity Design Spot
Dodatkowym rozwiązaniem uzupełniającym dla konfiguratorów 3D ARLITY w punktach sprzedaży stacjonarnej, jest Strefa Arlity Design Spot. Arlity Design Spot to punkty konfiguracji produktowej w formie interaktywnych monitorów, dostępne w sklepach i showroomach.
Poza możliwością konfiguracji produktów producenta, z wykorzystaniem konfiguratora 3D/AR, Arlity Design Spot ma dostęp do największej na rynku bazy tkanin i płyt meblowych większości producentów. Arlity Design Spot ma możliwość skanowania zasobów fizycznych tkanin dostępnych na próbnikach w sklepach i w czasie rzeczywistym nakładania ich na stworzoną w konfiguratorze 3D ARLITY kompozycję produktową.

Kompleksowe rozwiązanie dla firmy i jej partnerów
Kompleksowe rozwiązanie, jakim jest konfigurator 3D ARLITY oraz Arlity Design Spot, to nowy poziom doświadczeń zakupowych dla konsumentów. To jedno narzędzie w rewolucyjny sposób ułatwia działanie handlowców i działów obsługi klienta. W zależności od potrzeb producenta, konfigurator 3D może być wykorzystywany w jednym lub wszystkich kanałach sprzedaży – w e-commerce, sklepach stacjonarnych i showroomach, jako narzędzie handlowca i BOK, a nawet udostępniany partnerom handlowym – hurtowniom i dystrybutorom oferty producenta.
Dzięki konfiguratorowi ARLITY obsługa i realizacja zamówień podlega nie tylko automatyzacji, ale przekłada się też na możliwość obsługi większej liczby zamówień w krótszym czasie. Jak pokazują dane wdrożeniowe ARLITY, konfigurator udostępniony klientom e-commerce, generuje 10%-15% dodatkowych zamówień miesięcznie, w porównaniu z okresem przed wdrożeniem, w ciągu pierwszego roku stanowiąc źródło nawet do 40% całości zamówień ze wszystkich kanałów obejmujących wykorzystanie konfiguratora 3D.
*Badanie Harvard Business Review „How much time do we waste toggling between applications?” z 2022.
____________________
Dedykowane rozwiązania 3D i AR dla branży mebli i wyposażenia wnętrz.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. | www.arlity.com
CZYTAJ TAKŻE: Technologie wizualizacyjne produktów – klucz do wyższych konwersji i przełamania barier zakupowych w e-commerce.