66 tysięcy potencjalnych klientów
19 października, 2015 2023-07-19 8:1266 tysięcy potencjalnych klientów
Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce jest zarejestrowanych ok. 66 tys. podmiotów deklarujących działalność w kategorii „Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne”. I choć dane z marca pokazują, że ich liczba nieco spadła w porównaniu do stycznia br. i tak dynamika rozwoju tego sektora w latach 2011-2014 robi spore wrażenie.
Producentów i dystrybutorów mebli fryzjerskich poprosiliśmy o wskazanie wiodących trendów w tym segmencie. Okazuje się, że – pomijając specjalistyczny charakter tego asortymentu – są one podobne jak w przypadku innych rodzajów mebli.
Obecnie największym powodzeniem nadal cieszą się produkty o nowoczesnym wyglądzie i funkcjach – mówi Artur Cyzman z firmy Polwell. Nowoczesność przekłada się chociażby na funkcję masażu, która coraz częściej jest montowana w myjniach fryzjerskich. Meble są produkowane z nowoczesnych materiałów takich, jak chrom, obicia skóropodobne czy stal galwanizowana – dodaje.
Dodatkowo, ciekawostką branżową jest fakt, iż aktualnie swój renesans przeżywają tzw. „Barber Shop’s”, których jednym z podstawowych elementów jest klasyczny, solidny fotel do golenia, posiadający specjalistyczne funkcje. Co do kolorystyki, to również niezmiennie największym powodzeniem cieszą się meble wykonane w czarnym i innych ciemnych kolorach tapicerek – dodaje.
Meble fryzjerskie – dla komfortu klientów
Magdalena Wojtysiak, projektant wnętrz w firmie Ayala, zauważa, że wybierając meble fryzjerzy zwracają uwagę na komfort klientów i swojej pracy. Dla wielu z nich funkcjonalność, wygoda i precyzja wykonania są najważniejsze, ponieważ meble to również ich narzędzie pracy, które ma służyć przez lata – podkreśla.
Gama materiałów wykończeniowych i kolorystyki, jaką oferuje Ayala jest na tyle szeroka, że pozwala na stworzenie unikalnych zestawień oraz dopasowanie do siebie mebli z różnych kolekcji. Dlatego ciężko jest mówić o jednym, wiodącym trendzie. Nasi klienci wybierają meble klasyczne, dobrze znane od lat, uniwersalne i sprawdzone albo dają się ponieść fantazji. Przebierają w nowinkach i nowoczesnych, odważnych kolekcjach o zdefiniowanym stylu – mówi Magdalena Wojtysiak.
Z obserwacji Artura Cyzmana wynika, że jednym z najważniejszych kryteriów wyboru przy zakupie mebli fryzjerskich jest cena. Takie meble posiadają podstawowe funkcje i charakteryzują się klasycznym wyglądem – opisuje. Dodaje, że aktualnie w Intrenecie zauważalny jest wzrost liczby ofert mebli z tej półki cenowej, sprowadzanych głównie z Chin. Zazwyczaj są one oferowane jako meble „od ręki”.
Niestety zdarza się, że takie meble są niezbyt dobrej jakości, bywają też awaryjne – ostrzega. Jego zdaniem lepszym rozwiązaniem jest zakup mebli również dostępnych „od ręki”, ale produkowanych w Polsce przez firmy Panda z Trzebnicy i Ayala z Piaseczna.
Indywidualność w cenie
Dla klientów poszukujących bardziej indywidualnych rozwiązań (ze względu na standard salonu) istnieje bogata oferta mebli produkowanych pod zamówienie przez firmy rodzime i zagraniczne np. przez włoską markę Beauty Star. Takie meble charakteryzują się wysoką jakością wykonania oraz pełną konfiguracją kolorystyczną, wybieraną przez klienta i dopasowaną do designu salonu. Dodatkowo, meble te posiadają funkcje coraz bardziej pożądane przez klientów salonu, jak chociażby masaż w myjniach fryzjerskich. Są to meble konfigurowalne, oferowane do salonów o wyższym standardzie i wyprodukowane z najlepszych materiałów. Ich ceny są wyższe, ale przekłada się to na ich jakość i bezawaryjność oraz długoletniość – zachwala Artur Cyzman.
TEKST: Anna Żamojda
Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 10/2015