Produkty

66 tysięcy potencjalnych klientów

Meble fryzjerskie firmy Ayala.

66 tysięcy potencjalnych klientów

Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce jest zarejestrowanych ok. 66 tys. podmiotów deklarujących działalność w kategorii „Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne”. I choć dane z marca pokazują, że ich liczba nieco spadła w porównaniu do stycznia br. i tak dynamika rozwoju tego sektora w latach 2011-2014 robi spore wrażenie.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Producentów i dystrybutorów mebli fryzjerskich poprosiliśmy o wskazanie wiodących trendów w tym segmencie. Okazuje się, że – pomijając specjalistyczny charakter tego asortymentu – są one podobne jak w przypadku innych rodzajów mebli.

Obecnie największym powodzeniem nadal cieszą się produkty o nowoczesnym wyglądzie i funkcjach – mówi Artur Cyzman z firmy Polwell. Nowoczesność przekłada się chociażby na funkcję masażu, która coraz częściej jest montowana w myjniach fryzjerskich. Meble są produkowane z nowoczesnych materiałów takich, jak chrom, obicia skóropodobne czy stal galwanizowana – dodaje.

Meble fryzjerskie „Fuxia” włoskiej marki Beauty Star (dystr. Polwell) łączą w sobie echa przeszłości i pasję do współczesnego designu.
Meble fryzjerskie „Fuxia” włoskiej marki Beauty Star (dystr. Polwell) łączą w sobie echa przeszłości i pasję do współczesnego designu. Linię charakteryzują wyrazisty kolor oraz mieszanka współczesnego i klasycznego stylu.

Dodatkowo, ciekawostką branżową jest fakt, iż aktualnie swój renesans przeżywają tzw. „Barber Shop’s”, których jednym z podstawowych elementów jest klasyczny, solidny fotel do golenia, posiadający specjalistyczne funkcje. Co do kolorystyki, to również niezmiennie największym powodzeniem cieszą się meble wykonane w czarnym i innych ciemnych kolorach tapicerek – dodaje.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Meble fryzjerskie – dla komfortu klientów

Magdalena Wojtysiak, projektant wnętrz w firmie Ayala, zauważa, że wybierając meble fryzjerzy zwracają uwagę na komfort klientów i swojej pracy. Dla wielu z nich funkcjonalność, wygoda i precyzja wykonania są najważniejsze, ponieważ meble to również ich narzędzie pracy, które ma służyć przez lata – podkreśla.

Gama materiałów wykończeniowych i kolorystyki, jaką oferuje Ayala jest na tyle szeroka, że pozwala na stworzenie unikalnych zestawień oraz dopasowanie do siebie mebli z różnych kolekcji. Dlatego ciężko jest mówić o jednym, wiodącym trendzie. Nasi klienci wybierają meble klasyczne, dobrze znane od lat, uniwersalne i sprawdzone albo dają się ponieść fantazji. Przebierają w nowinkach i nowoczesnych, odważnych kolekcjach o zdefiniowanym stylu – mówi Magdalena Wojtysiak.

Z obserwacji Artura Cyzmana wynika, że jednym z najważniejszych kryteriów wyboru przy zakupie mebli fryzjerskich jest cena. Takie meble posiadają podstawowe funkcje i charakteryzują się klasycznym wyglądem – opisuje. Dodaje, że aktualnie w Intrenecie zauważalny jest wzrost liczby ofert mebli z tej półki cenowej, sprowadzanych głównie z Chin. Zazwyczaj są one oferowane jako meble „od ręki”.

Kolekcja „Royal” firmy Ayala to meble fryzjerskie, które idealnie pasują do salonów w stylu retro lub glamour (w zależności od doboru materiałów wykończeniowych).
Kolekcja „Royal” firmy Ayala to meble fryzjerskie, które idealnie pasują do salonów w stylu retro lub glamour (w zależności od doboru materiałów wykończeniowych). Drewniane elementy mogą być lakierowane w naturalnych odcieniach z widocznym usłojeniem drewna. Z kolei bardziej nowocześnie – w lakierze kryjącym w wysokim połysku. Ręcznie wykonane, pikowane elementy dają kolekcji niepowtarzalny wygląd. Są one dostępne w ponad 30 kolorach skaju. Dwa warianty wymiarowe recepcji i kanap pozwalają na perfekcyjne dopasowanie wyposażenia do salonu klienta.

Niestety zdarza się, że takie meble są niezbyt dobrej jakości, bywają też awaryjne – ostrzega. Jego zdaniem lepszym rozwiązaniem jest zakup mebli również dostępnych „od ręki”, ale produkowanych w Polsce przez firmy Panda z Trzebnicy i Ayala z Piaseczna.

Indywidualność w cenie

Dla klientów poszukujących bardziej indywidualnych rozwiązań (ze względu na standard salonu) istnieje bogata oferta mebli produkowanych pod zamówienie przez firmy rodzime i zagraniczne np. przez włoską markę Beauty Star. Takie meble charakteryzują się wysoką jakością wykonania oraz pełną konfiguracją kolorystyczną, wybieraną przez klienta i dopasowaną do designu salonu. Dodatkowo, meble te posiadają funkcje coraz bardziej pożądane przez klientów salonu, jak chociażby masaż w myjniach fryzjerskich. Są to meble konfigurowalne, oferowane do salonów o wyższym standardzie i wyprodukowane z najlepszych materiałów. Ich ceny są wyższe, ale przekłada się to na ich jakość i bezawaryjność oraz długoletniość – zachwala Artur Cyzman.

W skład kolekcji „Fuxia” włoskiej marki Beauty Star (dystr. Polwell) wchodzą myjnia ze sterowanym elektrycznie podnóżkiem, fotel „Movie” oraz dwustronna konsoleta „Scoot Centrale”.
W skład kolekcji „Fuxia” włoskiej marki Beauty Star (dystr. Polwell) wchodzą myjnia ze sterowanym elektrycznie podnóżkiem (idealnie relaksująca w trakcie zabiegów), fotel „Movie” (jego niebanalny, nowoczesny kształt nadaje kolekcji wyrazu) oraz dwustronna konsoleta „Scoot Centrale” (z chromowaną podstawą i ramą wyposażoną w ledowe podświetlenie).

TEKST: Anna Żamojda

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 10/2015