Newsroom

Wayfair wycofuje się z rynku niemieckiego

Niraj Shah, CEO i współzałożyciel Wayfair.

Wayfair wycofuje się z rynku niemieckiego

10 stycznia 2025 r. Niraj Shah, CEO i współzałożyciel Wayfair, podzielił się z zespołem notatką, w której poinformował o wyjściu firmy z rynku niemieckiego. Na nieaktywnej stronie internetowej pojawia się komunikat: Niestety Wayfair nie przyjmuje już nowych zamówień w Niemczech i Austrii.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Biorąc pod uwagę trudności, z jakimi zmaga się branża meblarska w Niemczech w ostatnim czasie, nic już nikogo nie dziwi. Niemniej jednak informacja, iż Wayfair opuszcza niemiecki rynek, wywołała spore poruszenie.

Dlaczego Wayfair wycofuje się z Niemiec?

Na początku nowego roku chciałbym podzielić się aktualizacją dotyczącą naszej działalności – zwrócił się do zespołu Niraj Shah, CEO i współzałożyciel Wayfair. – Po starannym rozważeniu podjęliśmy trudną decyzję o wyjściu z rynku niemieckiego, ze skutkiem od dziś. Przykro mi, że ma to wpływ na naszych pracowników w Niemczech. Nie jest to łatwo podjęta decyzja. Zdajemy sobie sprawę z głębokiego wpływu, jaki ma ona na członków naszego zespołu i ich rodziny.

Niraj Shah podkreślił, że Niemcy były ważną częścią ich działalności przez ostatnie 15 lat. Jednocześnie, obok Wielkiej Brytanii, był to jeden z pierwszych rynków ekspansji w Europie.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

W tym czasie zbudowaliśmy solidną bazę klientów, rozwinęliśmy partnerstwa z dostawcami, aby zapewnić wybór i wartość w kategorii dom, która definiuje naszą markę i zbudowaliśmy silną europejską infrastrukturę. Przez lata nasz sukces w Wielkiej Brytanii przewyższył nasz sukces w Niemczech, ponieważ byliśmy w stanie rozwinąć markę w Wielkiej Brytanii i zwiększyć nasz udział w rynku – przekazał zespołowi Niraj Shah.

Od czasu pandemii COVID-19, a w szczególności w ciągu ostatniego roku, firma poczyniła znaczące postępy w Niemczech.

Jednak pomimo tych wysiłków, skalowanie udziału w rynku i poprawa naszej ekonomii jednostkowej na rynku niemieckim okazały się trudne ze względu na takie czynniki, jak słabe warunki makroekonomiczne dla naszej kategorii w Niemczech, niższa dojrzałość naszej oferty, nasza obecna świadomość marki i nasza ograniczona skala – tak tłumaczy decyzję CEO i współzałożyciel Wayfair.

Firma doszła do wniosku, że osiągnięcie wzrostu w Niemczech nadal pozostaje długim i kosztownym przedsięwzięciem. Odtąd Wayfair chce się skupić na inicjatywach, które mogą przynieść oczekiwane rezultaty.

Podjęliśmy trudną, ale konieczną decyzję o realokacji wysiłków na obszary o silnym potencjale długoterminowym – dodaje Niraj Shah.

Jakie są plany firmy na 2025 r.?

W tej trudnej, nie tylko dla pracowników, ale też sprzedawców na rynku niemieckim, sytuacji, dzielenie się planami i wymienianie powodów do satysfakcji, nie przychodzi łatwo. Mimo to Niraj Shah zdecydował się nakreślić wyzwania, przed którymi stoi Wayfair i przedstawić perspektywy, które rysują się przed firmą.

Globalnie, nasze główne inicjatywy obejmują rozszerzenie naszej fizycznej obecności detalicznej, optymalizację zasięgu marketingowego, rozwijanie naszego programu lojalnościowego Wayfair Rewards i rozwijanie naszego programu Wayfair Verified. Ponadto będziemy nadal inwestować w ulepszenia technologiczne, aby tworzyć płynne, innowacyjne doświadczenia i realizować naszą obietnicę marki, aby ułatwić tworzenie domu, który jest idealny – zapowiada Niraj Shah.

W roku 2025 r. Wayfair nadal będzie koncentrować się na operacjach i inwestycjach na rynkach międzynarodowych – w Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W tych trzech krajach firma ma znaczące udziały w rynku. CEO i współzałożyciel Wayfair dostrzega w nich potencjał, który prawdopodobnie pozwoli powtórzyć sukces odniesiony w USA.

Źródło: Wayfair.