Salony Agata w liczbach
1 stycznia, 2023 2023-01-02 17:06Salony Agata w liczbach
Koniec roku to dla firmy Agata czas podsumowań, refleksji, a także planowania kolejnych działań. Jaki był 2022 rok dla Salonów Agata?
Jubileuszowy rok Agata S.A. właśnie zmierza ku końcowi. Historia firmy sięga 1952 roku, w którym powstało państwowe przedsiębiorstwo produkcyjne pod nazwą Bytomskie Fabryki Mebli. Siedemdziesiąt lat działalności na rynku było okresem, w którym Salony Agata nieraz udowodniały, jak wytrwale pracują nad rozwojem. Te siedem dekad to również czas wielu sukcesów, ale też mnóstwa wyzwań.
ZOBACZ TAKŻE: Salony Agata: 70 lat historii
Ile jest salonów Agata? Z iloma dostawcami współpracuje firma? Na te i wiele innych pytań Agata odpowiada w liczbowym bilansie.
Salony Agata podsumowują 2022 rok
Korzystając ze zbliżającego się wielkimi krokami końca roku, Agata zaprosiła do zapoznania się z krótkim podsumowaniem ostatnich dwunastu miesięcy. Autorzy zestawienia skupili się na ośmiu obszarach, podkreślając, że, obchodząca w tym roku jubileusz 70-lecia, Agata jest firmą ze 100% polskim kapitałem. W salonach zlokalizowanych w całej Polsce, firma zatrudnia obecnie około 4 tysiące pracowników. 20 października 2022 roku w Radomiu miało miejsce otwarcie najnowszego – 33. sklepu.
W podsumowaniu Agata poinformowała również, że łączna powierzchnia sprzedażowa wynosi około 400 tys. metrów kwadratowych. Na powierzchnię handlową Salonów Agata składają się 33 obiekty w: Katowicach, Gliwicach, Białymstoku, Bielsku-Białej, Rybniku, Rzeszowie, Warszawie (Okęcie, Targówek), Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Opolu, Kaliszu, Płocku, Gdańsku, Krakowie, Wałbrzychu, Lublinie, Częstochowie, Stalowej Woli, Nowym Sączu, Rumi, Gorzowie Wielkopolskim, Lubinie, Zielonej Górze, Kielcach, Włocławku, Toruniu, Jeleniej Górze Bydgoszczy, Kobylnicy oraz Radomiu.
Z kolei powierzchnia magazynowa jest dwa razy mniejsza, sięgając 200 tys. Salony Agata podały także, że współpracują na co dzień z ponad 250 dostawcami dostarczającymi ponad 20 tys. mebli i artykułów wyposażenia wnętrz.
Firma zapewniła klientów, że w nowy 2023 rok wejdzie z dodatkową energią i kolejnymi inicjatywami sprzyjającymi rozwojowi.