Newsroom

Pierwsze komentarze o ponownym otwarciu sklepów

Salon Agata w Lubinie. Fot. Biuro Prasowe Agata.

Pierwsze komentarze o ponownym otwarciu sklepów

Od soboty 28 listopada 2020 r. sklepy meblowe znów są otwarte dla klientów. Ponowne uruchomienie sprzedaży stacjonarnej to efekt decyzji rządu, którą ogłoszono przed tygodniem.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

W sklepach i galeriach handlowych obowiązuje limit klientów (1 osoba na 15 m kw.). Klienci nadal mają obowiązek zasłaniania nosa i ust, powinni także dezynfekować ręce przed wejściem do sklepu lub robić zakupy w rękawiczkach ochronnych.

Jak ponowne otwarcie handlu meblami, czyli salonów o powierzchni wyższej niż 2 tys. m kw i tych zlokalizowanych w galeriach handlowych, komentują przedstawiciele największych sieci: Agata, IKEA i Jysk?

Cieszymy się, że po trzech tygodniach możemy ponownie otworzyć nasze sklepy stacjonarne. Na tę decyzję czekało wielu klientów, którzy potrzebują naszych produktów, aby stworzyć w domu odpowiednie warunki do pracy zdalnej, nauki czy zabawy dla dzieci. Jesteśmy gotowi, aby zapewnić wszystkim odwiedzającym nasze sklepy pełne bezpieczeństwo podczas zakupów – powiedziała Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

W IKEA pojawiły się dodatkowe stanowiska do dezynfekcji rąk dostępne w całym sklepie, a najczęściej dotykane przez klientów miejsca oraz powierzchnie wspólne będą dezynfekowane co najmniej co godzinę. Poza tym na terenie każdego sklepu wyznaczone zostały osoby odpowiedzialne za egzekwowanie przestrzegania zasad sanitarnych przez klientów.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Jeszcze w piątek, zgodnie z obostrzeniami, klienci Agaty dokonywali zakupów w sklepie internetowym, korzystali także z opcji zakupów telefonicznych i poprzez wideorozmowę ze sprzedawcą. Natomiast już od soboty sklepy sieci zostały ponownie otwarte. Marka zadbała o zachowanie najwyższego rygoru sanitarnego w placówkach. Klienci podczas zakupów zobowiązani są do zachowania dystansu minimum 2 metrów od innych osób, regularnej dezynfekcji rąk, a także noszenia maseczek, o czym informowani są za pomocą komunikatów głosowych oraz plakatów. Ograniczono również liczbę osób w obiektach do 1 osoby na 15 m kw. Ponadto, marka zachęca do dokonywania płatności kartą, ograniczając wymianę gotówki i korzystanie z banknotów.

Nasi pracownicy zostali objęci procedurami i przeszkoleni z zasad dotyczących pracy w czasie epidemii. Ponadto zgodnie z rozporządzeniami rządowymi, w obiektach wyłączono z użytkowania powierzchnie rekreacyjne dostępne w części salonów, jak np. bistro czy kącik zabaw dla dzieci. Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz klientów są dla nas najważniejsze, dlatego wszystkie zasady bezpieczeństwa wdrażamy z należytą starannością. Cieszymy się, że ponownie możemy zaprosić klientów do naszych salonów – skomentował Przemysław Gurban, dyrektor operacyjny Agata.

Więcej czasu na zakupy

Na klientów, którzy zdecydują się odwiedzić stacjonarne sklepy Jysk będą czekały dedykowane środki ochrony w zwiększonym reżimie sanitarnym, między innymi: płyny do dezynfekcji, kontrola liczby osób przebywających w danym momencie w sklepie, personel nadzorujący zachowanie dystansu pomiędzy klientami oraz regularne dezynfekowanie powierzchni dotykowych na terenie sklepu

Okres Black Friday to czas wzmożonych zakupów w związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia. Duży ruch zakupowy odbywa się w kanale online, ale w tym roku spodziewamy się również bardzo dużej ilości osób w sklepach stacjonarnych. Fakt, że sklepy meblowe otworzą się po dłuższej przerwie związanej z obostrzeniami epidemiologicznymi, wpłynie na wzrost zainteresowania wśród klientów poszukujących mebli i produktów do wyposażenia swoich przestrzeni domowych – powiedziała Sylwia Filimon, kierownik komunikacji i PR w Jysk. – Dlatego tak jak dotychcza, ogromną wagę przywiązujemy do zachowania jak najwyższego reżimu sanitarnego. Mamy przeszkolony w zakresie procedur bezpieczeństwa personel, dużą ilość środków dezynfekujących, różne metody weryfikowania liczby osób przebywających w sklepie. Bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów są dla nas priorytetem.

W tym roku Jysk zdecydował się przedłużyć Black Friday do 6 grudnia, żeby ułatwić klientom zakupy. W okresie epidemii wszystkie artykuły dla domu stały się produktami pierwszej potrzeby, ułatwiającymi pozostawanie w domach, w tym zdalną pracę, czy naukę.

Wśród wdrożonych w sklepach Jysk procedur sanitarnych znajduje się weryfikacja liczby osób przebywających w jednym czasie w przestrzeni sklepowej. Każda osoba wchodząca na teren sklepu będzie miała obowiązek zdezynfekować dłonie oraz wziąć koszyk sklepowy lub torbę Jysk. Używanie ograniczonej liczby koszyków i toreb pozwoli na bieżące sprawdzanie liczby osób w przestrzeni handlowej. Koordynacją całościową osób wchodzących oraz wychodzących ze sklepu zajmą się pracownicy, a w niektórych lokalizacjach ochrona. Wszystkie kosze i torby będą dezynfekowane przez obsługę sklepu. Klienci będą mieli możliwość również indywidualnie zdezynfekować sprzęt, jeżeli wyrażą taką potrzebę.

Podczas zakupów klienci usłyszą komunikaty głosowe zachęcające do płatności bezgotówkowych oraz do przestrzegania zasad wspierających wzajemne bezpieczeństwo.