Newsroom

Nowy BIZNES.meble.pl o wymagającym dla branży czasie

BIZNES.meble.pl 3/2025 - miesięcznik dla branży meblarskiej.

Nowy BIZNES.meble.pl o wymagającym dla branży czasie

Na rynku jest już dostępne marcowe wydanie miesięcznika BIZNES.meble.pl. Znajdziecie w nim felietony, polemikę, raport i wywiady o trudnych, ale i ciekawych dla branży meblarskiej w Polsce, czasach.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Marcowe wydanie można czytać zarówno w wersji papierowej, jak i online. To od Was zależy, czy wybierzecie BIZNES.meble.pl w tradycyjnej formie, czy e-wydanie. Oto, co przygotowaliśmy dla branży w tym numerze.

Na wiosnę w branży meblarskiej jeszcze za wcześnie

Czy kryzys w branży meblarskiej zebrał największe żniwo w 2024 roku? O tym przeczytacie w raporcie, którego autorami są Mateusz Strzelczyk i Tomasz Wiktorski z B+R Studio.

W marcu publikujemy również list, który do naszej redakcji przysłali mali producenci mebli. Zgodził się do niego odnieść Jarosław Michniuk, prezes Zarządu firm Paged Morąg i Paged Meble. Oba listy, które zamieściliśmy w najnowszym wydaniu jako kontrapunkt, z pewnością zainteresują branżę.

Zachęcamy również do lektury relacji z czterech międzynarodowych wydarzeń: frankfurckich targów Heimtextil i Ambiente, paryskich Maison & Objet, a także Stockholm Furniture Fair. Natomiast w dziale chillout zaglądamy za kulisy tych imprez.

Zapraszamy do lektury, jak również do zakupu prenumeraty.

BIZNES.meble.pl, nr 3/2025.

Co przygotowaliśmy dla branży w marcowym BIZNES.meble.pl?

Od redakcji

Felietony

  • Branża meblarska nie siedzi i nie czeka, ale inwestuje i transformuje!
  • Mieć apetyt na sukces, czyli sekrety motywacji
  • Zacznij od DLACZEGO

Raport

  • Polska branża meblarska na minusie
    Dla polskiej branży meblarskiej rok 2024 był drugim z rzędu rokiem spadków. Były one zauważalnie mniejsze, niż w 2023 roku, ale to wciąż spadki. Pojawiło się jednak niewielkie światełko w tunelu. Nasuwa się pytanie: „jakie światełko?”

Branża

  • Wiadomości
  • Rok obowiązywania moratorium to rok strat i chaosu
    Natalia Wysocka, liderka Protestu Branży Drzewnej, o Proteście Branży Drzewnej i aktualnej sytuacji w sektorze drzewnym, konsekwencjach wprowadzenie moratorium na pozyskanie drewna, a także ochronie lasów.
  • Czy ochrona unijnych producentów płyt drewnopochodnych wykończy polskie meblarstwo?
    Pod koniec stycznia trafił do nas list, którego autorem są „mali producenci mebli”. Jak napisali, chcą tym listem zwrócić uwagę na potężny problem dotyczący branży meblarskiej w Polsce.
  • Globalne trendy, lokalne potrzeby
    Heimtextil 2025 był przede wszystkim pokazem siły branży tekstylnej. Wydarzenie zakończyło się sukcesem, o którym świadczyły pełne hale targowe. Do Frankfurtu nad Menem przybyły reprezentacje 142 krajów. Ponadto wzrosła liczba wystawców i odwiedzających, a ich poziom zadowolenia okazał się rekordowy.
  • Dobry design w meblach nie ma narodowości
    Dominika Wilżak, właścicielka firmy Atak Design, o rynku mebli luksusowych, e-commerce w segmencie luksusowych mebli, a także o dobrym designie i podróbkach.
  • Meble sprzedaje marketing
    Na rozgrzewkę przytoczę trzy paranoje. Wszystkie one mają wspólny punkt: to dawanie klientowi informacji, których on nie potrzebuje.

Design

  • Wiadomości
  • Surrealizm w paryskim wydaniu
    Odbywające się pod hasłem Sur/Reality, na cześć surrealizmu, którego kolebką jest Francja, styczniowe targi Maison & Objet nadały branży ton na nadchodzące miesiące. Wydarzenie zyskało na znaczeniu dzięki większej liczbie odwiedzających z zagranicy.
  • Innowacyjne pomysły, istotne tematy
    W centrum wystaw, programów seminaryjnych i wszystkiego, co miało miejsce w lutym, podczas Stockholm Furniture Fair, znalazły się zrównoważony rozwój, kreatywność, nowe materiały i koncepcje.
  • Nowa energia dla branży dóbr konsumpcyjnych
    Targowe trio: Ambiente, Christmasworld i Creativeworld to globalne miejsce spotkań branży dóbr konsumpcyjnych. W dniach 7-11 lutego br. Frankfurt nad Menem stał się wielką sceną dla wiodących marek.
  • Nowości

Temat wydania: strefa dzienna

  • Trendy wnętrzarskie 2025 – spojrzenie na Zachód
    Czy zaokrąglone kształty, jasne kolory i przyjemne w dotyku tkaniny obiciowe odegrają najważniejsze role we wnętrzach w 2025 r.? Jakie są prognozy dla rynku niemieckiego?
  • Jadalnia idealna – jaki styl wybrać?
    Z jednej strony autentyczność, zwrot ku rzemiosłu i unikalne detale, z drugiej strony kolory i akcenty graficzne – rok 2025 r. pozwala odkryć meble do jadalni w nowych odsłonach. Od minimalizmu po eklektyzm, od funkcjonalności po styl industrialny – w jadalni przyszłości nie ma miejsca na nudę.

Chillout

  • Przestrzeń spotkań
    Jak co roku w styczniu, do Frankfurtu przybyli profesjonaliści z branży tekstyliów domowych i kontraktowych, by wziąć udział w targach Heimtextil. Cóż to było za spotkanie!
  • Paryż ma twarz kobiety
    Projektantki, architektki, redaktorki – każda z nich na swój sposób stała się symbolem paryskich targów. To za ich sprawą styczniowa edycja Maison & Objet miała twarz kobiety.
  • Z wizytą we Frankfurcie
    Kto odwiedził w lutym tego roku targi Ambiente, Christmasworld i Creativeworld ten mógł na żywo posłuchać takich osobistości ze świata designu, jak Bethan Laura Wood, Fabian Freytag czy Annetta Palmisano.
  • I znów będą ferie

Na okładce: Jarosław Michniuk, prezes Zarządu firm Paged Morąg i Paged Meble. Fot. Tomasz Kulesza.

BIZNES.meble.pl, nr 3/2025.