Lutowy BIZNES.meble.pl: co warto, a co się nie opłaca?
3 lutego, 2025 2025-02-03 10:13Lutowy BIZNES.meble.pl: co warto, a co się nie opłaca?

Lutowy BIZNES.meble.pl: co warto, a co się nie opłaca?
Czego warto spróbować w biznesie i w co inwestować? Najnowszy BIZNES.meble.pl to 100 stron wywiadów, analiz, opinii, felietonów i wspomnień o branży, dla branży i z myślą o zbliżających się targach MEBLE POLSKA.
Nowi autorzy, nowe tematy i ciekawe wyzwania – lutowy BIZNES.meble.pl jest już dostępny w dwóch wersjach, czyli papierowej i cyfrowej. Jeśli chcesz być na bieżąco, z tym, co dzieje się nie tylko w branży meblarskiej, ale też w biznesie, czytaj i prenumeruj nasz miesięcznik.
Co tak naprawdę liczy się w biznesie?
Zaczynamy – tradycyjnie już – od felietonów. Klimat w biznesie wziął pod lupę Tomasz Wiktorski. Anna Gąsiorowska zgłębia temat mentoringu. Natomiast, debiutujący na łamach BIZNES.meble.pl, Andrzej Czech zadaje pytania o wybór strategii na nadchodzące miesiące.
W najnowszym wydaniu uważnie przyglądamy się Chinom – głównie ich zaangażowaniu w Europie, a także importowi. Co jest dzisiaj luksusem i w co inwestują najbogatsi – te pytania towarzyszą analizie rynku dóbr luksusowych, której punktem wyjścia jest raport KPMG w Polsce.
W lutowym BIZNES.meble.pl nie mogło też zabraknąć ciekawych rozmów. Anna Gąsiorowska relacjonuje aktualną sytuację w branży meblarskiej i opowiada o biznesowych szkoleniach. Sebastian Błaszkiewicz podkreśla rosnące znaczenie zarządzania cenami. Natomiast Jarosław Jędrzyński mówi o perspektywach rynku nieruchomości w Polsce.
Z kolei Mateuszem Nierzwickim, projektantem, laureatem konkursu Diament Meblarstwa 2025 w kategorii młody design, rozmawiamy o priorytetach i projektach, które rozwiązują problemy użytkowników.
Na koniec – w dziale chillout – udowadniamy, że MEBLE POLSKA to nie tylko biznes, ale też sytuacje niespodziewane, zabawne, a nawet wzruszające. To właśnie one sprawiają, że poznańskie targi mebli są tak wyjątkowe i powodują, że co roku chętnie na nie wracamy. Nie inaczej będzie i tym razem.
Już teraz serdecznie zapraszamy na targi MEBLE POLSKA 2025: pawilon 5, stoisko 15. Będziemy tam przez wszystkie targowe dni, czyli od 25 do 28 lutego 2025 r.
Chcesz trzymać rękę na branżowym pulsie? Czytaj i prenumeruj BIZNES.meble.pl:
Najnowsze wydanie: BIZNES.meble.pl, nr 2/2025.
O czym przeczytasz w lutowym BIZNES.meble.pl?
W najnowszym wydaniu piszemy nie tylko o biznesie, ale też o strategiach, projektach i emocjach:
- Od redakcji – Optymizm potrzebny od zaraz
Felietony
- Zmiany klimatyczne
- Mentoring w biznesie. Po co to komu?
- Złoto dla uważnych
Raport
- Dlaczego Europa nie chce Chin?
Dane statystyczne nie budzą wątpliwości: po covidowym letargu Chiny podjęły próbę powrotu do Europy. Z działań unijnych instytucji można jednak wysnuć wniosek, że nie czekają na nich tutaj szeroko otwarte drzwi. Wręcz przeciwnie – Unia próbuje te drzwi przymykać.
Branża
- Wiadomości
- W branży jest o wiele lepiej, niż się o tym mówi
Anna Gąsiorowska, właścicielka firmy Negocjator Anna Gąsiorowska, o aktualnej sytuacji i problemach finansowych branży meblarskiej, a także działaniach windykacyjnych i branżowych szkoleniach.
- Co jest dzisiaj luksusem i w co inwestują najbogatsi?
Według KPMG w Polsce przyszłość rynku dóbr luksusowych wygląda obiecująco. Prognozy wskazują na dalsze wzrosty we wszystkich analizowanych w raporcie „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” segmentach.
- Pricing sposobem na optymalizację marży i zysków
Sebastian Błaszkiewicz, Head of Sales Excellence w Univio, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej o dynamicznych zmianach na rynku e-commerce i w zachowaniach konsumentów oraz rosnącym znaczeniu zarządzania cenami.
- Dlaczego sięgamy po luksus? Od ostentacyjnej konsumpcji po minimalizm
Dobra luksusowe bywają przydatne, ale nie są niezbędne. W większości spełniają te same funkcje, co ich znacząco tańsze odpowiedniki. Jednak zwykle nie o praktyczność i przydatność chodzi tym, którzy je kupują.
- Głupota, sabotaż gospodarczy czy może to – o zgrozo – przejaw wojny hybrydowej przeciw Polsce?
Takie pytania nasuwają się same, gdy widzimy, jak urzędnicy Ministerstwa Klimatu i Środowiska (dalej MKiŚ) z determinacją godną podziwu, choć może nieświadomie (?) próbują podciąć podstawy funkcjonowania jednych z najprężniejszych gałęzi polskiej gospodarki – przemysłów drzewnego, meblarskiego i papierniczego, odpowiedzialnych za ok. 4 % naszego PKB.
- Warto inwestować w nieruchomości
Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl, o sytuacji i perspektywach rynku nieruchomości w Polsce, inwestycjach w nieruchomości, a także rynku nieruchomości luksusowych.
- Specjalizacja komunikowana
Wokół branży meblarskiej rozgorzała dyskusja na temat budowy Marki, a właściwie jej braku. Niska cena z powodu braku Marki. Brak międzynarodowej karty przetargowej z powodu braku Marki. Spadek sprzedaży w „trudnych” okresach z tego samego powodu. Można tak wymieniać, a temat braku Marki będzie zawsze wracał.
Design
- Wiadomości
- Dobre projekty rozwiązują rzeczywiste problemy
Mateusz Nierzwicki, projektant, laureat konkursu Diament Meblarstwa 2025 w kategorii młody design, o priorytetach, wyborze drogi zawodowej i rozwiązywaniu problemów użytkowników.
- Sztuka kontrastu i harmonia różnorodności
Wnętrza są jak obrazy – każde z nich opowiada inną historię, malowaną światłem, fakturami i kształtami. Nowoczesny eklektyzm to sztuka łączenia elementów pozornie niepasujących, która staje się manifestem kreatywności i indywidualności.
- Nowości
Temat wydania: strefa outdoor
- Meble do ogrodu, na taras i balkon: rozwój mimo wyzwań
Napędzany rosnącym zainteresowaniem konsumentów aranżacją przestrzeni zewnętrznych, sektor mebli outdoorowych dynamicznie się rozwija. W ślad za tą tendencją idą także wyzwania, którym branża musi sprostać.
- Projektowanie ogrodów – trendy według spoga+gafa 2025
„Design Gardens”, czyli nowy temat przewodni targów spoga+gafa 2025, obejmie dwa obszary: aktualne tendencje w projektowaniu produktów do strefy outdoor oraz projektowanie ogrodów.
Chillout
- Spotkanie meblarskiej rodziny
Targi MEBLE POLSKA to nie tylko największe kontraktacje meblowe w Europie Środkowo-Wschodniej. Nie tylko biznes, który robią w Poznaniu kupcy meblowi z kilkudziesięciu krajów świata. To także sytuacje niespodziewane, zabawne, wzruszające. One również czynią z poznańskich targów mebli wydarzenie wyjątkowe i powodują, że jest to coś więcej niż tylko handel meblami.
- Sztuka wyboru – mądrze albo raz a dobrze
Na okładce: Anna Gąsiorowska, właścicielka firmy Negocjator Anna Gąsiorowska. Fot. Iwona Aleksandrowicz.
Zapraszamy do lektury: