Newsroom

Lutowy BIZNES.meble.pl: co warto, a co się nie opłaca?

Na okładce Anna Gąsiorowska, właścicielka firmy Negocjator Anna Gąsiorowska. Fot. Iwona Aleksandrowicz.

Lutowy BIZNES.meble.pl: co warto, a co się nie opłaca?

Czego warto spróbować w biznesie i w co inwestować? Najnowszy BIZNES.meble.pl to 100 stron wywiadów, analiz, opinii, felietonów i wspomnień o branży, dla branży i z myślą o zbliżających się targach MEBLE POLSKA.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Nowi autorzy, nowe tematy i ciekawe wyzwania – lutowy BIZNES.meble.pl jest już dostępny w dwóch wersjach, czyli papierowej i cyfrowej. Jeśli chcesz być na bieżąco, z tym, co dzieje się nie tylko w branży meblarskiej, ale też w biznesie, czytaj i prenumeruj nasz miesięcznik.

Co tak naprawdę liczy się w biznesie?

Zaczynamy – tradycyjnie już – od felietonów. Klimat w biznesie wziął pod lupę Tomasz Wiktorski. Anna Gąsiorowska zgłębia temat mentoringu. Natomiast, debiutujący na łamach BIZNES.meble.pl, Andrzej Czech zadaje pytania o wybór strategii na nadchodzące miesiące.

W najnowszym wydaniu uważnie przyglądamy się Chinom – głównie ich zaangażowaniu w Europie, a także importowi. Co jest dzisiaj luksusem i w co inwestują najbogatsi – te pytania towarzyszą analizie rynku dóbr luksusowych, której punktem wyjścia jest raport KPMG w Polsce.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

W lutowym BIZNES.meble.pl nie mogło też zabraknąć ciekawych rozmów. Anna Gąsiorowska relacjonuje aktualną sytuację w branży meblarskiej i opowiada o biznesowych szkoleniach. Sebastian Błaszkiewicz podkreśla rosnące znaczenie zarządzania cenami. Natomiast Jarosław Jędrzyński mówi o perspektywach rynku nieruchomości w Polsce.

Z kolei Mateuszem Nierzwickim, projektantem, laureatem konkursu Diament Meblarstwa 2025 w kategorii młody design, rozmawiamy o priorytetach i projektach, które rozwiązują problemy użytkowników.

Na koniec – w dziale chillout – udowadniamy, że MEBLE POLSKA to nie tylko biznes, ale też sytuacje niespodziewane, zabawne, a nawet wzruszające. To właśnie one sprawiają, że poznańskie targi mebli są tak wyjątkowe i powodują, że co roku chętnie na nie wracamy. Nie inaczej będzie i tym razem.

Już teraz serdecznie zapraszamy na targi MEBLE POLSKA 2025: pawilon 5, stoisko 15. Będziemy tam przez wszystkie targowe dni, czyli od 25 do 28 lutego 2025 r.

Chcesz trzymać rękę na branżowym pulsie? Czytaj i prenumeruj BIZNES.meble.pl:

Najnowsze wydanie: BIZNES.meble.pl, nr 2/2025.

O czym przeczytasz w lutowym BIZNES.meble.pl?

W najnowszym wydaniu piszemy nie tylko o biznesie, ale też o strategiach, projektach i emocjach:

  • Od redakcji – Optymizm potrzebny od zaraz

Felietony

  • Zmiany klimatyczne
  • Mentoring w biznesie. Po co to komu?
  • Złoto dla uważnych

Raport

  • Dlaczego Europa nie chce Chin?

Dane statystyczne nie budzą wątpliwości: po covidowym letargu Chiny podjęły próbę powrotu do Europy. Z działań unijnych instytucji można jednak wysnuć wniosek, że nie czekają na nich tutaj szeroko otwarte drzwi. Wręcz przeciwnie – Unia próbuje te drzwi przymykać.

Branża

  • Wiadomości
  • W branży jest o wiele lepiej, niż się o tym mówi

Anna Gąsiorowska, właścicielka firmy Negocjator Anna Gąsiorowska, o aktualnej sytuacji i problemach finansowych branży meblarskiej, a także działaniach windykacyjnych i branżowych szkoleniach.

  • Co jest dzisiaj luksusem i w co inwestują najbogatsi?

Według KPMG w Polsce przyszłość rynku dóbr luksusowych wygląda obiecująco. Prognozy wskazują na dalsze wzrosty we wszystkich analizowanych w raporcie „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” segmentach.

  • Pricing sposobem na optymalizację marży i zysków

Sebastian Błaszkiewicz, Head of Sales Excellence w Univio, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej o dynamicznych zmianach na rynku e-commerce i w zachowaniach konsumentów oraz rosnącym znaczeniu zarządzania cenami.

  • Dlaczego sięgamy po luksus? Od ostentacyjnej konsumpcji po minimalizm

Dobra luksusowe bywają przydatne, ale nie są niezbędne. W większości spełniają te same funkcje, co ich znacząco tańsze odpowiedniki. Jednak zwykle nie o praktyczność i przydatność chodzi tym, którzy je kupują.

  • Głupota, sabotaż gospodarczy czy może to – o zgrozo – przejaw wojny hybrydowej przeciw Polsce?

Takie pytania nasuwają się same, gdy widzimy, jak urzędnicy Ministerstwa Klimatu i Środowiska (dalej MKiŚ) z determinacją godną podziwu, choć może nieświadomie (?) próbują podciąć podstawy funkcjonowania jednych z najprężniejszych gałęzi polskiej gospodarki – przemysłów drzewnego, meblarskiego i papierniczego, odpowiedzialnych za ok. 4 % naszego PKB.

  • Warto inwestować w nieruchomości

Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl, o sytuacji i perspektywach rynku nieruchomości w Polsce, inwestycjach w nieruchomości, a także rynku nieruchomości luksusowych.

  • Specjalizacja komunikowana

Wokół branży meblarskiej rozgorzała dyskusja na temat budowy Marki, a właściwie jej braku. Niska cena z powodu braku Marki. Brak międzynarodowej karty przetargowej z powodu braku Marki. Spadek sprzedaży w „trudnych” okresach z tego samego powodu. Można tak wymieniać, a temat braku Marki będzie zawsze wracał.

Design

  • Wiadomości
  • Dobre projekty rozwiązują rzeczywiste problemy

Mateusz Nierzwicki, projektant, laureat konkursu Diament Meblarstwa 2025 w kategorii młody design, o priorytetach, wyborze drogi zawodowej i rozwiązywaniu problemów użytkowników.

  • Sztuka kontrastu i harmonia różnorodności

Wnętrza są jak obrazy – każde z nich opowiada inną historię, malowaną światłem, fakturami i kształtami. Nowoczesny eklektyzm to sztuka łączenia elementów pozornie niepasujących, która staje się manifestem kreatywności i indywidualności.

  • Nowości

Temat wydania: strefa outdoor

  • Meble do ogrodu, na taras i balkon: rozwój mimo wyzwań

Napędzany rosnącym zainteresowaniem konsumentów aranżacją przestrzeni zewnętrznych, sektor mebli outdoorowych dynamicznie się rozwija. W ślad za tą tendencją idą także wyzwania, którym branża musi sprostać.

  • Projektowanie ogrodów – trendy według spoga+gafa 2025

„Design Gardens”, czyli nowy temat przewodni targów spoga+gafa 2025, obejmie dwa obszary: aktualne tendencje w projektowaniu produktów do strefy outdoor oraz projektowanie ogrodów.

Chillout

  • Spotkanie meblarskiej rodziny

Targi MEBLE POLSKA to nie tylko największe kontraktacje meblowe w Europie Środkowo-Wschodniej. Nie tylko biznes, który robią w Poznaniu kupcy meblowi z kilkudziesięciu krajów świata. To także sytuacje niespodziewane, zabawne, wzruszające. One również czynią z poznańskich targów mebli wydarzenie wyjątkowe i powodują, że jest to coś więcej niż tylko handel meblami.

  • Sztuka wyboru – mądrze albo raz a dobrze

Na okładce: Anna Gąsiorowska, właścicielka firmy Negocjator Anna Gąsiorowska. Fot. Iwona Aleksandrowicz.

Zapraszamy do lektury:

BIZNES.meble.pl, nr 2/2025.