Newsroom

FORTE sprzedało wszystkie udziały w indyjskiej spółce

Fabryki Mebli FORTE, Ostrów Mazowiecka.

FORTE sprzedało wszystkie udziały w indyjskiej spółce

27 września 2024 r. zakończyło się zaangażowanie Fabryk Mebli FORTE w indyjską spółkę FORTE Furniture Products India Private Limited.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Zarząd Fabryk Mebli FORTE z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej poinformował, że w dniu 27 września 2024 r. zawarł z Indian Furniture Products Limited z siedzibą Kakallur (dalej IFPL) oraz FORTE Furniture Products India Private Limite z siedzibą w Kakallur (dalej FFPIPL) umowę sprzedaży wszystkich posiadanych udziałów w FFPIPL, tj. 41.791.092 udziałów o wartości nominalnej 417.910.920 rupii indyjskich. Udziały FORTE stanowiły 50% kapitału zakładowego FFPIPL. Z komunikatu wynika, że IFPL kupiło je za kwotę 41.791 rupii indyjskich, czyli równowartość ok. 470 euro. Zawarcie umowy sprzedaży udziałów oznacza zakończenie współpracy z Grupą ZUARI, partnerem utworzonego w 2017 r. joint venture, tj. FFPIPL.

Brak efektów ekonomicznych spowodował, że FORTE sprzedało udziały

Zasadniczym przedmiotem działalności FFPIPL jest produkcja i sprzedaż mebli. Działalność FFPIPL opiera się o istniejący zakład produkcyjny i sieć sprzedaży w Indiach, które są własnością drugiego udziałowca. Podstawą działania FFPIPL jest również know-how, które dostarcza FORTE. Równie istotne są wzornictwo, rozwój produktu i technologia produkcji.

Z komunikatu FORTE dowiadujemy się, że działalność FFPIPL nie przyniosła spodziewanych efektów ekonomicznych. Obecnie partnerzy nie widzą także perspektyw rozwoju FFPIPL. Nie spodziewają się również odwrócenia w najbliższej przyszłości negatywnego trendu pozwalającego na uzyskanie rentowności. W związku z tym podjęta został decyzja o zakończeniu tego projektu.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Od czasu pandemii COVID, podczas której FFPIPL nie otrzymała żadnego wsparcia rządowego i zmuszona była wstrzymać działalność na okres ponad pół roku, nastąpił niemożliwy do przeniesienia na klientów stały wzrost cen surowców – poinformowało FORTE.

Z komunikatu Fabryk Mebli FORTE wynika również, że na podjęcie decyzji wpływ miały ograniczenia w dostępności płyty wiórowej w regionie i stale postępująca utrata rynku. Również pogorszenie konkurencyjności produktów w stosunku do wyrobów z drewna naturalnego, a ponadto stałe naciski związków zawodowych na wzrost wynagrodzeń, spowodowały, że wyniki osiągane przez FFPIPL nie były zadowalające.

W związku z zakończeniem zaangażowania FORTE w FFPIPL emitent zrzekł się wszelkich roszczeń dot. udzielonych pożyczek, świadczonych usług, wydzierżawianych maszyn i urządzeń oraz zakupionych materiałów i towarów. FORTE zezwoliło FFPIPL na korzystanie ze znaku towarowego należącego do Spółki przez okres 1 roku od dnia zakończenia transakcji.

W związku z zakończeniem zaangażowania w FFPIPL, FORTE poniosło przypadające do sfinansowania przez emitenta zobowiązania bankowe w wysokości 2,2 mln euro (akredytywa bankowa), a także wyrównało pozostałe zobowiązania w wysokości ok. 0,9 mln euro. Z uwagi na to, że akredytywa bankowa była otwarta w ciężar dostępnego limitu kredytowego Emitenta, jej realizacja nie wpłynęła na dostępność środków pieniężnych w FORTE – przekazał Zarząd.

Jakie są pozytywne aspekty decyzji o zakończeniu projektu?

Zarząd FORTE oszacował dodatni wpływ związany z zakończeniem działalności w FFPIPL na skonsolidowany wynik z działalności finansowej br. obrotowego. Wyniesie on ok. 5 mln zł. Jest to spowodowane tym, iż Emitent utworzył odpisy na pokrycie przyszłych zobowiązań wynikających z umowy wspólników, których łączna wartość przekroczyła wysokość zaangażowanego kapitału.

ZOBACZ TAKŻE: Zarząd o działalności FORTE. Jaka jest kondycja Grupy?

W ocenie Zarządu Spółki zakończenie zaangażowania FORTE w FFPIPL pozwoli skupić się Emitentowi na kluczowych rynkach zbytu oraz nie wpłynie negatywnie na bieżącą działalność Grupy Kapitałowej. Natomiast w szczególności nie będzie miało wpływu na moce produkcyjne, rozwój produktu, a także plany sprzedażowe FORTE.

Źródło: Raport Fabryk Mebli FORTE.