Design

Targowe statystyki Salone del Mobile.Milano

Stoisko marki Kartell na Salone del Mobile.Milano 2023.

Targowe statystyki Salone del Mobile.Milano

Organizatorzy podsumowali tegoroczne targi w Mediolanie. Nowy format skutecznie przyciągnął publiczność, co, jak pokazują statystyki Salone del Mobile.Milano, przełożyło się na kilkunastoprocentowy wzrost liczby zwiedzających.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

W 61. edycji targów w Mediolanie wzięło udział 307 418 osób ze 181 różnych krajów, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z rokiem 2022, przypieczętowując nowy format wydarzenia i potwierdzając jego katalizującą siłę. Tuż po zakończeniu tegorocznej edycji organizatorzy opublikowali statystki Salone del Mobile.Milano 2023, z których wynika, że na Rho Fiera Milano wystawiało się ponad 2 tys. marek, z czego 34% z 37 różnych krajów, w tym 550 młodych projektantów z 31 różnych krajów oraz 28 szkół projektowania i uniwersytetów z 18 różnych krajów.

Szczególne znaczenie miał fakt, że 65% kupujących i profesjonalistów z branży pochodziło z zagranicy. Chiny odzyskały miejsce w czołówce, tuż po Włoszech, a następne lokaty należały do takich krajów, jak Niemcy, Francja, Stany Zjednoczone, Hiszpania oraz Brazylia i Indie. W targach uczestniczyło ponad 5.400 akredytowanych dziennikarzy, z czego 47% pochodziło z innych krajów.

Organizatorzy opublikowali statystyki Salone del Mobile.Milano 2023.
Salone del Mobile.Milano 2023. Fot. Francesco Rucci.

Tak podsumowała tegoroczne wydarzenie Maria Porro, prezeska Salone del Mobile.Milano:

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

61. edycja Salone del Mobile.Milano była międzynarodowym sukcesem i jesteśmy naprawdę zachwyceni tym, że przekroczyła oczekiwania. Liczba uczestników składa się na wyjątkowy wynik, nad którym pracowaliśmy bardzo ciężko, głęboko i radykalnie, aby nadać nowe znaczenia i wartości wizycie na targach oraz stworzyć nowe doświadczenia dla przybyłych gości. Z tej edycji wyciągnęliśmy kilka ważnych wniosków: dowiedzieliśmy się, że rzeczywiście możliwe jest przeprojektowanie ogromnego wydarzenia, jakim jest Salone, aby pchnąć je w przyszłość, że zrównoważony rozwój jest naprawdę osiągalny, kiedy cały system działa razem, i że nowe treści mogą być opracowane i wykorzystane w przyszłości w celu generowania wiedzy, wzrostu i wartości. Jesteśmy zadowoleni z tego, że udało nam się umieścić zwiedzających w centrum wydarzeń. Dzięki licznym prelekcjom i okrągłym stołom oraz wystawom na targach Euroluce, każdy miał możliwość pogłębienia swojej wiedzy i rozwoju. Zainwestowaliśmy w jakość i pokazaliśmy naszą chęć kontynuowania produkcji innowacji i „opowiadania historii” naszych firm i naszych produktów. Po raz kolejny byliśmy motorem, który napędzał miasto.

Wkład włoskiej Agencji Handlowej ICE był nieoceniony i niezastąpiony przy wspieraniu nas podczas otwierania się na nowe rynki, takie jak Indie, oraz na rynki rozwijające się, takie jak Ameryka. Również technologia cyfrowa odegrała w tym tygodniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach, istotną rolę, pozwalając nam zarówno nawiązać kontakt z nowymi krajami, jak i utrzymywać silne relacji z tymi, którzy nie mogli do nas dołączyć. Chciałabym podziękować wszystkim za ich zaangażowanie: firmom, które wzięły udział w targac, organizatorom, monterom i kuratorom, którzy pokładali nadzieje w tym wydarzeniu. Wierzymy, że każdy mógł poczuć entuzjazm i chęć zapewnienia nowego, globalnego i świadomego doświadczenia, w którym liczyły się idee i wymiana kulturowa, jesteśmy świadomi, że sposobem na budowanie wartości w czasie jest myślenie o przyszłości i o nadchodzących pokoleniach z SaloneSatellite.

W otwarciu targów wzięła udział m.in. premier Włoch – Giorgia Meloni – co było świadectwem znaczenia i jakości tej edycji dlacałego sektora. Obecność pani premier, jak i innych prominentnych polityków, była dowodem na to, że targi są jednym z kluczowych czynników napędzającychwłoską gospodarkę i nieustannie przyciągają międzynarodowe talenty.

ZOBACZ TAKŻE: Salone del Mobile.Milano – 61 zdjęć z 61. edycji

Claudio Feltrin, prezes FederlegnoArredo, podsumował tegoroczne statystyki Salone del Mobile.Milano w ten sposób: Wystawcy dobrze wykorzystali swoje zasoby, odwiedzający dobrze wykorzystali swój czas. Świadczą o tym liczby, wyczuwalny entuzjazm przez cały tydzień, a także obecność prasy i instytucji, z którymi dzieliliśmy się sprawami o fundamentalnym znaczeniu dla przemysłu drzewnego, takich jak szkolenia, internacjonalizacja, zrównoważony rozwój i krótkie łańcuchy dostaw. Statystyki Salone del Mobile.Milano po raz kolejny pokazują, że to jedyne targi designu, które mogą się pochwalić największą liczbą włoskich wystawców i potrafią przyciągnąć zwiedzających w większości z zagranicy. To najlepszy możliwy wynik dla potwierdzenia wartości naszego know-how. Ale pozwólcie mi powiedzieć, że oprócz liczb i oczywistej satysfakcji – rezultatem, z którego powinniśmy być najbardziej dumni w tym roku – zarówno firmy jak i Salone – jest to, że stworzyliśmy zwycięską strategię, postrzegając Euroluce jako innowacyjny i bardzo demokratyczny model targów, doceniony przez wystawców i który zainspiruje nie tylko Salone w odniesieniu do wydarzenia w kwietniu 2024 roku, ale, jestem pewien, jestem pewien, posłuży jako inspiracja dla wszystkich targów na poziomie globalnym.

Statystyki Salone del Mobile.Milano 2023 na platformie cyfrowej również przekroczyły najśmielsze oczekiwania organizatorów. Strona internetowa, biuletyny, aplikacje, powiadomienia push, notyfikacje i sieci społecznościowe opowiadały o wydarzeniu na bieżąco, wraz z działaniami dedykowanymi dla publiczności i marek oraz innowacjami prezentowanymi przez firmy w postaci produktów, warsztatów i instalacji.

W mediach społecznościowych udało się dotrzeć do 30 milionów kont, a treści zanotowały 6 milionów wyświetleń wideo, a ogólnie około 80 milionów wyświetleń. Stronę targów odwiedziło około miliona osób, co przełożyło się na ponad 7 milionów odsłon.

Wśród nowości warto wspomnieć o uruchomieniu kanału TikTok, który doczekał się dedykowanego storytellingu, również poprzez narracje twórców treści, rejestrując 4 miliony wyświetleń wideo i docierając do ponad 3 milionów widzów.

Organizatorzy Salone del Mobile.Milano dziękują wszystkim i już teraz zapraszają na kolejną edycję, która odbędzie się w dniach 16-21 kwietnia 2024 roku.