Nowy koncept JYSK wpisuje się w oczekiwania klientów
30 stycznia, 2025 2025-01-30 11:49Nowy koncept JYSK wpisuje się w oczekiwania klientów

Nowy koncept JYSK wpisuje się w oczekiwania klientów
Zakończył się trzyletni plan modernizacji sieci JYSK. Łącznie kosztował 4,7 mld DKK. Efekt podjętych działań widoczny jest w aranżacjach. Inwestycja w nowy koncept sklepu przyciągnęła też więcej klientów.
Jasne podłogi o strukturze drewna, zamiast niebieskich tekstylnych podłóg, a ponadto nowe oświetlenie i regały zastąpiły poprzedni wystrój. Stonowane kolory i inspirujące aranżacje pojawiły się we wszystkich sklepach duńskiej sieci. To tylko kilka z ważnych elementów, które współtworzą przełomową koncepcję firmy. Nowy koncept JYSK sieć wdrożyła już we wszystkich krajach.
W 2016 r., w Horsens w Danii przetestowano prototyp nowej aranżacji sklepu JYSK. Był to początek tzw. Store Concept 3.0, który w 2021 r. przyniósł tak świetne wyniki, że postanowiono przyspieszyć wdrażanie. JYSK postawił sobie za cel, aby wszystkie sklepy sieci, posiadające odpowiednią wielkość i lokalizację dopasowały się do nowego stylu w ciągu najbliższych trzech lat.
Nadszedł ten moment i trzy lata później, wdrożenie okazuje się wielkim sukcesem. Harmonogram z przebudową kilku tysięcy sklepów udało się skutecznie zrealizować. Nie przeszkodziły w tym globalne wyzwania związane z dłuższymi terminami dostaw materiałów budowlanych, czy wzrostem cen surowców po COVID-19.
Nasza nowa koncepcja aranżacji sklepów znacząco poprawiła doświadczenia zakupowe, a wraz z rozwojem naszego asortymentu uważamy, że zrobiliśmy ogromny krok naprzód, jeśli chodzi o postrzeganie marki i jakości. Znajduje to również odzwierciedlenie w większej liczbie młodszych klientów i lepszych opiniach klientów – przekonuje Carsten Nørgreen Weinkouff, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju handlu detalicznego, obsługi klienta i B2B.
Nowy projekt i nowy koncept JYSK
W ciągu trzech lat przeprowadzono ponad 2000 aktywności sklepowych. Oznacza to, że średnio dziennie przebudowywano więcej niż jeden sklep, co stanowiło inwestycję w wysokości 4,7 mld DKK.
Chcemy pozostawać atrakcyjni dla naszych klientów, dlatego musimy inwestować w nasze sklepy. Biorąc pod uwagę stały wzrost przychodów i solidne wyniki finansowe w ciągu ostatnich lat obrotowych, śmiem twierdzić, że przeprowadzona inwestycja jest warta swojej ceny – zapewnia Carsten Nørgreen Weinkouff.
We wszystkich lokalizacjach, w których było to możliwe, konwersja sklepów została już ukończona. Pozostaje jeszcze mała liczba sklepów w poprzedniej aranżacji, w których przebudowa nie była możliwa ze względu na obowiązujące umowy najmu.
Zawsze musimy rozważyć, czy przebudowa sklepu jest dobrym rozwiązaniem biznesowym, czy nie. Prawie wszystkie nasze sklepy są wynajmowane, a czasami musimy czekać do końca umowy, jeśli obecna lokalizacja nie jest idealna do przebudowy, tak samo jak nie ma sensu przebudowywać sklepu, który ma zostać zamknięty – wyjaśnia Carsten Nørgreen Weinkouff.
Kiedy Store Concept 4.0?
Teraz pojawia się pytanie, kiedy Store Concept 4.0 będzie gotowy do startu, ale zdaniem Carstena Nørgreena Weinkouffa przyszłe zmiany będą wprowadzane na podstawie obecnej koncepcji sklepu.
Obecnie nie zakładamy ponownego wdrażania zmian koncepcji wystroju sklepów na tak dużą skalę. Mamy bardzo dobre fundamenty na przyszłość i zamiast tego będziemy raczej wdrażać zmiany na różnych obszarów sklepów, w których będziemy mogli dodać coś ekstra do doświadczenia zakupowego – mówi wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju handlu detalicznego, obsługi klienta i B2B.
ZOBACZ TAKŻE: Rekordowy rok JYSK
Dla przypomnienia, koncepcja sklepu 3.0 została po raz pierwszy wprowadzona w 2018 r. Od samego początku nowy koncept JYSK spotkał się z pozytywnym odzewem zarówno klientów, jak i pracowników.