Branża

Nadchodzi czas odświeżenia i wymiany wystroju wnętrz

Waldemar Zawiślak, dyrektor sprzedaży w Egger Biskupiec.

Nadchodzi czas odświeżenia i wymiany wystroju wnętrz

Waldemar Zawiślak, dyrektor sprzedaży w Egger Biskupiec, o trudnościach, z którymi mierzy się branża i przekonaniu, iż mimo wielu wyzwań, nadchodzi lepszy czas.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznastwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Za nami dość trudny rok dla całej branży. Na naszym lokalnym, polskim podwórku zmagamy się z rosnącymi kosztami energii i surowców. Dochodzą do tego rosnące koszty utrzymania i płac. Wszystko to powoduje, iż nasza konkurencyjność w porównaniu z producentami z innych krajów niestety spada. Jeśli do tego dodamy kurczące się rynki, to cały obraz jest mało optymistyczny.

Lata ostatniej, prawdopodobnie największej w historii prosperity w naszej branży, to okres 2021-2022, czyli trochę czasu już minęło. Dla wielu (miejmy nadzieję) nadchodzi czas odświeżenia i wymiany wystroju wnętrz. To oczywiście może być szansa dla całej naszej branży. Nadal jesteśmy bardzo kreatywni, natomiast ostatni, gorszy okres dał nam szansę na przemyślenia, konsolidację, usprawnienia, a także modyfikację oferty. Nasza branża ma już wiele podobnych okresów za sobą i za każdym razem dzięki swojej kreatywności wychodziła obronną ręką. Mocno wierzę, że i tym razem spełni się ten scenariusz.

ZOBACZ TAKŻE: Jaki będzie rok 2025 w branży meblarskiej?

Jeśli chodzi o nas – Grupę Egger – to oczywiście dotykają nas takie same wyzwania jak naszych partnerów. Realizujemy jednak ambitne plany inwestycyjne. Największa inwestycja to oczywiście rozbudowa fabryki płyt wiórowych w Markt Bibart w Niemczech. Optymalizujemy koszty wytworzenia, ze szczególnym naciskiem na kaskadowe wykorzystanie naszego bazowego surowca, jakim jest drewno. Stąd też wiele inwestycji w punkty zbiórki surowców wtórnych, które zaopatrują nasze zakłady w cenny surowiec, czyli drewno z recyklingu. Wszystko to w jednym celu: dalszego zwiększenia udziału drewna pochodzącego z gospodarki o obiegu zamkniętym. Jak zawsze duży nakład kładziemy też na rozwój produktów, dlatego w roku 2025 zaprezentujemy kilka ciekawych nowości.

Opinia ukazała się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 1/2025.