IKEA wprowadza innowacje, obejmą odbiór zamówień
20 marca, 2025 2025-03-20 15:46IKEA wprowadza innowacje, obejmą odbiór zamówień

IKEA wprowadza innowacje, obejmą odbiór zamówień
Całodobowe szafki do odbioru zamówień to innowacja w handlu detalicznym, którą IKEA wprowadza w Finlandii. Podobne inicjatywy pojawiły się wcześniej w Wielkiej Brytanii.
IKEA jako wiodący sprzedawca detaliczny rozbudowuje sklepy i jednostki realizacji zamówień. W ostatnim czasie duży nacisk kładzie też na rozwiązania cyfrowe. Gigant poinformował właśnie, że wprowadza w Finlandii szafki, które umożliwiają całodobowy odbiór zamówień z IKEA. Inwestycja jest połączona z nowym centrum dystrybucji w Lommila.
W przeszłości jedynym celem nowego centrum dystrybucyjnego była realizacja i uzupełnianie. Jednak dzięki temu podejściu na nowo definiujemy rolę naszych magazynów. Nadal spełniają one nasze potrzeby operacyjne i realizacji, a jednocześnie zapewniają klientom dodatkową, opłacalną opcję usługową – mówi Marcus Baumgartner, Global Fulfilment & Services Manager, IKEA Retail (Ingka Group).
Odbiór zamówień w IKEA po nowemu
Nowe centrum dystrybucyjne IKEA w Lommila jest doskonałym przykładem tego, jak IKEA napędza rozwój na skalę globalną. Inwestycja o wartości 55 mln euro łączy pod jednym dachem operacje dystrybucyjne i usługi odbioru zamówień przez klientów. Umożliwia tym samym bardziej płynny i wydajny przepływ produktów. Obiekt mieści również największą w Finlandii liczbę szafek. Umożliwiają one klientom IKEA odbiór zamówień: od małych akcesoriów domowych po całe kuchnie – wtedy, gdy im to odpowiada, w dzień lub w nocy.
Podobne inicjatywy wprowadzono w Wielkiej Brytanii, gdzie IKEA wprowadziła szafki do odbioru zamówień, aby zapewnić klientom większą elastyczność. Kluczowym aspektem tych działań pozostaje zrównoważony rozwój. Nowy zakład w Finlandii został zaprojektowany w celu zmniejszenia emisji poprzez dostawy pojazdów elektrycznych. 1744 panele słoneczne generują jedną trzecią zapotrzebowania na energię. Ponadto inicjatywy dotyczące ogrzewania geotermalnego i bioróżnorodności dodatkowo wspierają zaangażowanie firmy w przyjazne dla środowiska rozwiązania.
Zorientowana na klienta, zrównoważona i cyfrowa przyszłość handlu
Nowa inicjatywa w Finlandii stanowi ważny krok w kierunku bardziej zorientowanej na klienta, zrównoważonej i cyfrowo zintegrowanej przyszłości globalnej sieci realizacji zamówień i usług IKEA. Udowadnia tym samym, że innowacyjność w handlu detalicznym wykracza daleko poza salony.
ZOBACZ TAKŻE: IKEA chce sprzedawać używane meble, trwają testy platformy
Zachowania klientów się zmieniają, a świat ewoluuje. IKEA uważnie obserwuje te zmiany i zamierza nieustannie dostosowywać się do nich i ulepszać doświadczenia klientów. Od podnoszenia poziomu doświadczeń w sklepie i dodawania funkcji skierowanych na klienta w centrach dystrybucyjnych, po nowe, interaktywne rozwiązania cyfrowe i systemy smart home – IKEA umacnia swoją pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych mebli na świecie.