Branża

IKEA wprowadza innowacje, obejmą odbiór zamówień

IKEA wprowadza innowacje w handlu detalicznym, oferując 247 całodobowych szafek do odbioru zamówień. Fot. Ingka Group.

IKEA wprowadza innowacje, obejmą odbiór zamówień

Całodobowe szafki do odbioru zamówień to innowacja w handlu detalicznym, którą IKEA wprowadza w Finlandii. Podobne inicjatywy pojawiły się wcześniej w Wielkiej Brytanii.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

IKEA jako wiodący sprzedawca detaliczny rozbudowuje sklepy i jednostki realizacji zamówień. W ostatnim czasie duży nacisk kładzie też na rozwiązania cyfrowe. Gigant poinformował właśnie, że wprowadza w Finlandii szafki, które umożliwiają całodobowy odbiór zamówień z IKEA. Inwestycja jest połączona z nowym centrum dystrybucji w Lommila.

W przeszłości jedynym celem nowego centrum dystrybucyjnego była realizacja i uzupełnianie. Jednak dzięki temu podejściu na nowo definiujemy rolę naszych magazynów. Nadal spełniają one nasze potrzeby operacyjne i realizacji, a jednocześnie zapewniają klientom dodatkową, opłacalną opcję usługową – mówi Marcus Baumgartner, Global Fulfilment & Services Manager, IKEA Retail (Ingka Group).

Odbiór zamówień w IKEA po nowemu

Nowe centrum dystrybucyjne IKEA w Lommila jest doskonałym przykładem tego, jak IKEA napędza rozwój na skalę globalną. Inwestycja o wartości 55 mln euro łączy pod jednym dachem operacje dystrybucyjne i usługi odbioru zamówień przez klientów. Umożliwia tym samym bardziej płynny i wydajny przepływ produktów. Obiekt mieści również największą w Finlandii liczbę szafek. Umożliwiają one klientom IKEA odbiór zamówień: od małych akcesoriów domowych po całe kuchnie – wtedy, gdy im to odpowiada, w dzień lub w nocy.

Podobne inicjatywy wprowadzono w Wielkiej Brytanii, gdzie IKEA wprowadziła szafki do odbioru zamówień, aby zapewnić klientom większą elastyczność. Kluczowym aspektem tych działań pozostaje zrównoważony rozwój. Nowy zakład w Finlandii został zaprojektowany w celu zmniejszenia emisji poprzez dostawy pojazdów elektrycznych. 1744 panele słoneczne generują jedną trzecią zapotrzebowania na energię. Ponadto inicjatywy dotyczące ogrzewania geotermalnego i bioróżnorodności dodatkowo wspierają zaangażowanie firmy w przyjazne dla środowiska rozwiązania.

Zorientowana na klienta, zrównoważona i cyfrowa przyszłość handlu

Nowa inicjatywa w Finlandii stanowi ważny krok w kierunku bardziej zorientowanej na klienta, zrównoważonej i cyfrowo zintegrowanej przyszłości globalnej sieci realizacji zamówień i usług IKEA. Udowadnia tym samym, że innowacyjność w handlu detalicznym wykracza daleko poza salony.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA chce sprzedawać używane meble, trwają testy platformy

Zachowania klientów się zmieniają, a świat ewoluuje. IKEA uważnie obserwuje te zmiany i zamierza nieustannie dostosowywać się do nich i ulepszać doświadczenia klientów. Od podnoszenia poziomu doświadczeń w sklepie i dodawania funkcji skierowanych na klienta w centrach dystrybucyjnych, po nowe, interaktywne rozwiązania cyfrowe i systemy smart home – IKEA umacnia swoją pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych mebli na świecie.