Producenci wykorzystują maksymalnie 20% potencjału inwestycji w modele 3D
30 września, 2024 2024-10-01 10:33Producenci wykorzystują maksymalnie 20% potencjału inwestycji w modele 3D
Większość przedsiębiorstw produkcyjnych wykorzystuje zaledwie 15-20% potencjału sprzedażowego i marketingowego modeli 3d. Zwykle są one stosowane jedynie do współpracy z architektami i przez technologów produkcji w rozwijaniu oferty. Co jeszcze można zrobić z modelami 3d, by wyczerpać potencjał tej podstawowej inwestycji?
Modele 3D powinny być „cyfrowymi bliźniakami” produktów rzeczywistych i w realistyczny sposób odwzorowywać ich szczegóły. W branży meblarskiej pokazanie unikatowej faktury tkaniny, podkreślenie struktury drewna, a także odbijania światła przez materiał, warunkuje wybór produktu do konkretnego projektu wnętrza. Detale i wierność odzwierciedlania oryginału powodują, że klient kupuje konkretny produkt, spośród wielu podobnych dostępnych w sklepach. Badania pokazują, że sklepy prezentujące produkty i ich detale dzięki technologii 3D, notują wzrost wartości koszyka zakupów nawet o 20-25%.
Prezentacja online zamiast wizyty w salonie meblowym
Dobra wizualizacja przyspiesza proces decyzyjny i zakupowy online nawet o 70%. Klienci chętniej decydują się na zakup, gdy produkt odpowiada ich potrzebom, widzą jego detale i mają pewność, że będzie pasował do wnętrza. By sprostać tym wymaganiom, wykorzystaj modele 3D, udostępniając klientom funkcję podglądu 3D (3D-viewer) i wizualizację w Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).
To ostatnie rozwiązanie świetnie sprawdza się np. w IKEA. Ich aplikacja AR, wizualizuje produkty w przestrzeni klienta w czasie rzeczywistym. Na polskim rynku aplikacje AR wdrożyły już np. Meble Wersal czy Azardi. Sklepy mające AR, generują do 40% więcej konwersji online, w porównaniu z tymi, które oferują jedynie wizualizacje w formie zdjęć i video.
Rozwiązanie dla prezentacji produktów modułowych i personalizowanych
W przypadku produktów modułowych i personalizowanych, możliwych do stworzenia konfiguracji jest tak wiele, że producenci nie wykonują zdjęć i video dla każdej z nich. Rozwiązaniem problemu jest użycie konfiguratora 3D, który pokazuje produkt w wizualizacji 3D. Pozwala on wyświetlić konfigurację w pomieszczeniu klienta dzięki AR.
Konfigurator 3D ma opcję eksportu konfiguracji do modelu 3D, co stanowi atut we współpracy z architektami. Narzędzie stosuje się w sklepach online, sprzedaży stacjonarnej i współpracy B2B. Konfigurator 3D jest odpowiedni dla mebli skrzyniowych, krzeseł, czy mebli tapicerowanych. Z takiego rozwiązania korzysta już np. firma Lenart Meble.
Interaktywny katalog
Z modelami 3D możesz stworzyć interaktywny katalog. Zasoby modeli 3D, które udostępniasz w Strefie Architekta, możesz też wykorzystać w wirtualnej bazie danych aplikacji AR. Aplikacja to jedyna forma katalogowa prezentująca klientowi produkt w podglądzie 3D i wizualizacji w przestrzeni dzięki funkcji AR „Zobacz w pomieszczeniu”. Jest też automatycznie aktualizowana, dzięki integracji z PIM 3D. Tym samym modele i dane wprowadza się do systemu tylko raz. Aplikacja obsługuje też funkcję konfiguracji 3D.
Zamiast zwiększać nakłady na reklamę online, wydruk katalogów, czasochłonne sesje zdjęciowe produktów, sięgnij po zasoby modeli 3D. To najlepsza inwestycja, która niewielkim kosztem, dzięki odpowiednim rozwiązaniom technologicznym, będzie generować większe obroty, służyć promocji oferty i kształtować nowy wymiar konkurencyjności marki.
Źródło danych statystycznych w artykule: arlity.com/e-book/ oraz Shopify
Dedykowane rozwiązania 3D i AR dla branży mebli i wyposażenia wnętrz. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji:
CZYTAJ TAKŻE: Jak technologia ułatwia współpracę i budowanie relacji z architektami?