Podziel się:

Zawód dekorator wnętrz - jak zdobywać klientów w internecie

13-05-2020
Do schowka
Dekorator wnętrz to profesja która może przynieść sporo satysfakcji. Jednak konkurencja na rynku jest duża. Do tego jest to jednak praca z klientem, który czasem potrafi być trudny. Jak zatem się promować tak, by prześcignąć konkurencję i zdobyć tego idealnego klienta? O tym piszemy w tym poradniku.

Przede wszystkim wizerunek

Działania promocyjne będą skupiały się na ściągnięciu nowych użytkowników na twoją stronę, twoje profile w social mediach. Tu mogą pomóc reklamy lub inne metody. Nieważne jednak jak będą skuteczne, celem tych działań jest zdobycie zapytania a docelowo nowego klienta. Dlatego tak ważne jest dopracowanie strony oraz profili social.

Nie wystarczy postawienie strony wizytówki. Musisz świadomie podchodzić do tego jak budujesz swój wizerunek.

Na szczęście przy dekoracjach wnętrz mamy zdjęcia realizacji, zdjęcia poszczególnych elementów wykończenia (meble, technologie, rozwiązania techniczne) czy nawet same wizualizacje. Takie materiały idealnie nadają się do stosowania na profilach social media jak Facebook czy Instagram, które dla dekoratorów wnętrz są wręcz obowiązkowe. Powinny być aktywne prowadzone - dodawane codziennie posty i relacje.

Sama strona powinna skupiać się na przedstawieniu tego kim jesteś, jakie masz doświadczenie i zalet pracy z tobą. Poza tym oczywiście powinna zawierać realizacje i rekomendacje. Różni dekoratorzy podchodzą inaczej to procesu aranżacji wnętrz. Zadbaj o to, by na stronie była jasna informacja jak pracujesz - na jakie etapy można podzielić realizację zlecenia.

Opinie zadowolonych klientów zawsze pomogą w przekonaniu nowych osób do skorzystania z usługi. Zadbaj o takie opinie na swoim profilu Google Moja Firma oraz na Facebooku (po prostu odezwij się do zadowolonych klientów i poproś o wystawienie opinii). Dodatkowo umieść te opinie również na swojej stronie internetowej.

Marketing dla dekoratora wnętrz

Zaczęliśmy od budowy wizerunku bo jest on kluczowy jeśli działania promocyjne mają być skuteczne i przełożyć się na sprzedaż twoich usług.

Co do samej promocji, masz kilka opcji, od zalecanych po takie które możesz przetestować i sprawdzić jak sprawdzą się w twoim przypadku.

Jako że prowadzisz regularnie swoje profile w social media na Facebook i Instagram to promuj posty i sam profil. Najpewniej działasz w danym mieście zatem zawęź zasięg reklam do danego regionu. Facebook niestety mocno ogranicza naturalne zasięgi dlatego trzeba się wspomóc tu reklamą. Nie muszą to być duże kwoty, ale warto sobie przeznaczyć stałą kwotę na promocję każdego posta. Prowadząc takie działania będziesz budował swój wizerunek i zdobywał nowych obserwujących. Być może niektórzy zostaną twoimi klientami teraz lub za jakiś czas.

Zostając w systemie reklam Facebooka i Instagrama. Możesz równolegle prowadzić też działania na zdobycie klientów. Najlepiej jak taka reklama będzie odsyłała na twoją stronę, gdzie będzie odpowiednio przygotowana strona docelowa prezentująca ofertę dla potencjalnych zainteresowanych.

Dodatkowo możesz przetestować reklamy w ramach Google Ads. Tutaj reklamy pojawiają się przy okazji konkretnych szukanych zapytań. Na przykład jeśli chcesz się pojawiać na zapytania typu „dekorator wnętrz Kraków” to należy odpowiednio skonfigurować kampanię. Płacisz za kliknięcie ale dla najpopularniejszych fraz te koszty mogą być wysokie - 5, 10zł lub więcej za kliknięcie. Są też frazy bardziej niszowe (np. zawężone do dzielnicy czy konkretnej oferty jak „dekoracja wnętrz biura Poznań”). Dla każdego miasta sytuacja jest inna i trzeba sprawdzić na mniejszym budżecie jakie są rzeczywiste koszty i wtedy decydować czy testować dalej i na jakich budżetach.

Pozycjonowanie twojej strony to dobre działanie jako uzupełnienie działań reklamowych. Zazwyczaj przynosi efekty po czasie, dodatkowo nie jest też tanie. Jeśli jednak dysponujesz większym budżetem reklamowym to warto zadbać o zdobycie ruchu i z tego kanału, rekomenduje specjalista z agencji carted.pl.

Siła YouTube

YouTube to dodatkowy sposób, żeby jeszcze bardziej wzbudzić zaufanie. Działa to w każdej branży - w przypadku sklepów internetowych ludzie chętniej dokonują zakupu jeśli mogą zobaczyć film video z produktem który kupują. W przypadku specjalistów ludzie bardziej ufają tym osobom, które mogą zobaczyć i "poznać" za pośrednictwem filmu.

Mogą to być filmy pokazujące realizacje, na których opowiadasz o wyzwaniach i uzyskanych efektach. Ważne żeby poza samymi wnętrzami na ekranie pojawiła się i twoja osoba, bo przecież to o to tu chodzi. W ten sposób potencjalny klient lepiej cię pozna jeszcze przed pierwszym kontaktem w rzeczywistości.

Takie filmy możesz publikować na stronie internetowej oraz oczywiście na sowim kanale YouTube. Dodatkowo możesz prowadzić tutaj działania reklamowe i promować filmy w regionie.

Podsumowując

Ściągnięcie ruchu czy dotarcie do nowych, potencjalnych klientów nie jest przesadnie trudne. Nawet przy budżetach reklamowych średniej wielkości można dość szybko taki tematyczny ruch zdobyć. Najważniejsze jednak jaki masz pomysł na siebie i jak dbasz o wizerunek. Czy klienci będą chcieli współpracować? Musisz dać się poznać jako specjalista, pokazać jak udało ci się pomóc innym specjalistom w przeszłości. Na szczęście jest sporo różnych miejsc i narzędzi z pomocą których możesz wykreować taki wizerunek i wypromować się. Jak zawsze, trzeba zacząć od pomysłu i strategii.

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
FURNICA 2020
Polska - Poznań
2020-09-15 | 2020-09-18
DREMA 2020
Polska - Poznań
2020-09-15 | 2020-09-18
Przesunięte: Łódź...
Polska - Łódź
2020-09-17 | 2020-09-26
Warsaw Home 2020
Polska - Nadarzyn
2020-09-30 | 2020-10-03
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!