Podziel się:

Z hiszpańskim temperamentem

21-11-2021
Do schowka
Stoisko Cosentino, które Hanczar Studio zaprojektowało na Warsaw Home & Contract, to przykład tego, jak nowe nurty związane ze zrównoważonym rozwojem znajdują swój wyraz w wystawiennictwie.

 

Hanczar Studio postawiło na funkcjonalność, mobilność, możliwość wielokrotnego wykorzystania stworzonej zabudowy i doprawiło wszystko wyraziście kulturą Hiszpanii - kraju z którego wywodzi się ta globalna marka. Już sam timing powstawania projektu dla Cosentino był znamienny dla tego, jak mocno pandemia wpłynęła na wystawiennictwo i tworzenie stoisk.

 

Pierwotnie stoisko miało bowiem powstać na ubiegłoroczną edycję targowej imprezy. Już wtedy projektanci z Hanczar Studio myśleli o tym, co podczas pandemii wybrzmiało bardzo głośno: o wszystkich grzechach tradycyjnego wystawiennictwa: tymczasowości, nadprodukcji śmieci, marnotrawstwie materiałów. Tym bardziej utwierdziło ich to w wizji stworzenia przestrzeni, której elementy mogą zostać ponownie wykorzystane, co więcej - mogą też funkcjonować niezależnie, w różnych kontekstach przestrzennych i różnych aranżacjach.

 

Główną część stoiska stanowiły trzy przestrzenne totemy, które możemy oglądać z zewnątrz i wchodzić do ich wnętrza. Każdy z nich odpowiadał jednej z produktowych submarek Cosentino: Dekton, Silesotene, Sensa i jak łatwo się domyślić - został wykonany przy użyciu danego materiału. By nadać stoisku spójny, czytelny charakter, próbniki pokazujące pełną gamę kolorystyczną materiałów oraz informacje o nich zostały umieszczone wewnątrz totemów. Na zewnątrz zaś przykuwały wzrok wielobarwne kompozycje inspirowane pracami trzech słynnych hiszpańskich artystów: Pabla Picassa, Joana Miro i Antonio Gaudiego. W przypadku Miro były to charakterystyczne dla niego „galaktyki”, w przypadku Picassa obraz „Harlequin z damą z naszyjnikiem”, a Gaudiego - mozaiki z parku Guell w Barcelonie.

 

Tak opisuje poszukiwanie iberyjskich inspiracji Szymon Hanczar: Uznaliśmy, że będziemy eksplorować kulturę Hiszpanii, bo stamtąd wywodzi się marka. Chcieliśmy z tego zrobić atut. Na stoisku  informacja prasowa  miała dominować sztuka, sztuka w jej bardzo ekspresyjnym wydaniu, a mi osobiście kultura hiszpańska bardzo kojarzy się z ekspresją, feerią barw i wzorów. Świetnym przykładem z branży fashion jest marka Desigual, gdzie wszystkie te elementy widoczne są bardzo wyraźnie. W kinematografii z kolei 100% Hiszpanii to dla mnie filmy Pedro Almodovara z barwnymi, pełnymi kontrastowych wzorów, scenografiami Antxona Gomeza.

 

Pełen artyzmu i ekspresji sposób prezentacji materiałów z oferty Cosentino, miał też na celu, oprócz przyciągnięcia uwagi zwiedzających, pokazanie ich wszechstronności w kontekście architektury i wyposażenia wnętrz, bo nadal bardzo często kojarzone są przede wszystkim z blatami kuchennymi. Dla projektantów istotny był też układ funkcjonalny stoiska i to, co będzie się tam działo podczas targów. Na potrzeby licznych spotkań stworzyli stół, a w zasadzie podstawę do niego. Blat wykonany z materiały Dekton Vera Natural Cosentino - w myśl troski o ponowne wykorzystywanie materiałów i sprzętów wystawienniczych - pochodził z poprzednich działań promocyjnych marki. Wokół stołu stanęło 6 hokerów Honza, także zaprojektowanych przez hanczarstudio. Wszystko to zostało tak dobrane swoimi rozmiarami, by przestrzeń stołu była wygodna do użytkowania zarówno dla osób siedzących na hokerach, jak i dla stojących. Kolejnym elementem stoiska, który demonstrował estetyczne i użytkowe walory materiałów Cosentino była lada do serwowania poczęstunków, której zarówno blaty, jak i okładzina zostały z nich wykonane.

 

W tym projekcie na wiele sposobów udało nam się pokazać DNA marki Cosentino, a jednocześnie zerwać z dość statycznym sposobem prezentacji, typowym dla producentów i dostawców materiałów wykończeniowych. Cieszy nas, że zaprojektowane przez nas moduły będą jeszcze wykorzystywane i staną w centrali firmy w Hiszpanii, a może nawet staną się znakiem rozpoznawczym marki” - mówi Szymon Hanczar.

 

Autorzy projektu: Szymon Hanczar, Przemysław Słowik

Klient: Cosentino Polska

Wydarzenie: targi Warsaw Home & Contract 2021

Powierzchnia: 99 m kw.

Zdjęcia: Marek Swoboda

Rok realizacji: 2021

 

 

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

 

Tagi: projekt
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!