Podziel się:

Projektant jest po to, by przynieść coś nowego

10-05-2019
Do schowka
Krystian Kowalski, projektant, dyrektor kreatywny marki Tylko, uważa, że rozwój polega na tym, by zawsze kwestionować to, co się robi i szukać lepszych rozwiązań. Swoją pozycję i relacje z firmami buduje poprzez tworzenie projektów, które rzeczywiście się sprzedają, a nie są widoczne tylko na wystawach.

Chcę się podzielić z Tobą pewną teorią, a właściwie zależnością, którą zauważyłam, otóż w 2016 r. tytuł „Designer Roku” Instytutu Wzornictwa Przemysłowego trafia do Tylko, w 2017 r. do Mai Ganszyniec, a w ub.r. tę nagrodę przyznano Tobie. Z Tylko aktualnie współpracujesz, z Mają współtworzyłeś Studio projektowe Kompott, przyjaźnicie się, projektujecie dla tych samych marek. Moim zdaniem to nie jest przypadek, że rok po roku to właśnie trio zdobywa najważniejsze w Polsce nagrody dla projektantów.

 

Masz teorię, ale ja nie wiem czy ją mogę potwierdzić, bo myślę, że po prostu przyszła moja kolej. Jest jakiś bardzo subiektywny ranking tego, co się dzieje na polskim rynku, co robią projektanci, co robią firmy i na tej podstawie te wybory są dokonywane. Na pewno bardzo się cieszę, że znalazłem się w tym gronie, bo jest to ogromne wyróżnienie. Poczułem się doceniony i było mi miło. Majka robi bardzo dobre rzeczy. Tylko to brand z koncepcją zupełnie unikalną, nie tylko w Polsce, ale globalnie. Trudno jest znaleźć odpowiednik 1:1, a nawet podobny koncept, a jeśli tak, to są to raczej próby kopiowania, niż bycie o krok przed nimi. Bycie z Tylko od samego początku, bo od wspólnego projektu w 2015 r., a od 2016 r. jestem dyrektorem kreatywnym marki, bardzo mnie cieszy, bo wiem, że współtworzę coś absolutnie unikalnego i ma to taką wartość, że trudno powiedzieć, czym to będzie za 5 czy 10 lat. To trochę taka historia jak z doliny krzemowej. Jeśli śledzisz wydarzenia, które miały miejsce w dolinie krzemowej, startupy i pomysły, które się tam tworzyły, to, w jaki sposób się zmaterializowały, zaczynasz zdawać sobie sprawę z tego, że są to wielkie rzeczy. Tylko jest nieoszacowane jeszcze, a może mieć niesamowity wpływ na branżę meblarską. To są marzenia, ale właśnie z taką motywacją tu jestem. Wracając do Twojego pytania – fajnie być w tym gronie. Niezależnie od tego, jak te decyzje były podejmowane. Jak pamiętasz, podczas trwania gali IWP, byliśmy przecież na lotnisku, wracaliśmy z targów „Orgatec”, więc nie byłem na miejscu, musiałbym sobie przypomnieć uzasadnienie. Nie wiem czy mogę potwierdzić tę Twoją teorię, ale na pewno jest mi bardzo miło, że się znalazłem w tym gronie. Myślę, że nadszedł mój czas.

 

Rozmawiała: Anna Szypulska

 

Więcej w majowym wydaniu miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
ARENA DESIGN
Polska - Poznań
2020-02-25 | 2020-02-28
MEBLE POLSKA
Polska - Poznań
2020-02-25 | 2020-02-28
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!
  • Agnieszka Łagan
  • Tomasz Sprężyna Horodyski
  • Edyta Antas
  • Rafał Olesiewicz
  • Agnieszka Sikorska-Augustyn Z Łobodów
  • Anahit Buniatyan
  • Beata Stachura
  • Adam Kwiatkowski
  • Bartosz Wojnar
  • Maciej Jaśkiewicz
  • Hanna Wyłupek Boś
  • Anna Morus
  • Kinga Kobielak
  • Andżelika Rzepka
  • Marta Zaręba-Lubańska
  • Jarosław Stachura
  • Marzena Podziewska
  • Izabela Simlat-Makuch
  • Magdalena Bielecka
  • Gabriela Kopeć
  • Anna Mackiewicz
  • Małgorzata Kozłowska
  • Mariusz Jota
  • Marta Zaremba
  • Beata Demianiuk
  • Darek Bałtowski
  • Wieslaw Pirkel
  • Anna Derkacz
  • Michał Jankowski
  • Krzysztof Wasilewski