fbpx
Produkty

Tkaniny outdoor – nie tylko wrażenia estetyczne

Aranżacja z wykorzystaniem materiałów tapicerskich marki Skai dystrybuowanych przez Lumatech. Produkty charakteryzują się szerokimi możliwościami zastosowań i bogatą kolorystyką.

Tkaniny outdoor – nie tylko wrażenia estetyczne

Odpoczynek na świeżym powietrzu będą wspierać tkaniny outdoor odporne na wodę, sól, UV, bakterie, wirusy czy rozwój pleśni. Dostarczą też miłych wrażeń estetycznych.

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Jak zauważa Ryszard Drożdż z działu marketingu Italvelluti, czas pandemii sporo zmienił. Słupki obrazujące zakupy dotyczące wyposażenia wnętrz, tarasów i ogrodów, poszybowały w górę. Skoro zmuszeni byliśmy więcej czasu spędzać we własnych czterech kątach, to ich wystrój, dostosowanie do często nowych potrzeb, wysunął się na pierwszy plan. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się obiekty zewnętrzne. Spragnieni wyjścia z domów kupowaliśmy działki, ogródki, aranżowaliśmy te już posiadane, szczególnie przestrzeń wypoczynkową. To w znacznej mierze tłumaczy wzmożone zainteresowanie tkaninami outdoor, których parametry muszą być znacznie wyższe, niż tych dedykowanych do wnętrz. Słońce, wiatr, wilgoć – wytrzymała tkanina obiciowa typu outdoor musi być odporna na czynniki atmosferyczne.

Kolekcja materiałów „Venezia” marki Skai, dystrybuowanej w Polsce przez Lumatech, jest odporna na wodę, UV i sól. Może być stosowana na jachtach.
Kolekcja materiałów „Venezia” marki Skai, dystrybuowanej w Polsce przez Lumatech, jest odporna na wodę, UV i sól. Może być stosowana na jachtach.

Zaznaczył również, że dobra koniunktura zachęciła producentów do rozszerzenia portfolio. Widać rozwój branży nie tylko pod względem parametrów tkanin, ale także designu. Coraz większy wybór wzorów, faktur i kolorów pozwala na zdecydowanie ciekawsze aranżacje przestrzeni zewnętrznych niż dotychczas.

Oliwia Króżel, sales manager Bru Polska podkreśliła, że w dobie zmieniającego się klimatu, globalnego ocieplenia zmieniają się również niewątpliwie nasze formy pracy i wypoczynku. Ludzie chętniej korzystają ze stref relaksu w obrębie swoich domów, mieszkań i biur. Coraz większą popularnością cieszą się meble wypoczynkowe do użytku zewnętrznego. Odpowiedzią na te potrzeby jest kolekcja „Outdoor” wykorzystująca oryginalną technologię plamoodporną FibreGuard oferowana przez Bru Polska.

Wszystkie nasze kolekcje FibreGuard „Outdoor” przechodzą rygorystyczne testy laboratoryjne oraz otrzymują wymagane certyfikaty. Mogą być użytkowane przez lata bez utraty swoich wyjątkowych walorów m.in. odporności na promienie UV, trwałości, nasycenia kolorów i odporności na światło – powiedziała.

Linia FibreGuard „Outdoor” jest antybakteryjna, dzięki posiadanym odpowiednim składnikom przędzy nie dochodzi do rozwoju pleśni czy wilgoci, zapobiega to też rozprzestrzenianiu się bakterii i zarazków. Tkaniny wykorzystywane w meblach wypoczynkowych zewnętrznych nie absorbują nieprzyjemnych zapachów, pozostawiając użytkownikom wyłącznie komfort i relaks. Tkaniny FibreGuard „Outdoor” są trwałe i miękkie w dotyku: są idealnym rozwiązaniem dla mebli ogrodowych i akcesoriów dekoracyjnych. Teraz można zaprezentować swój styl i cieszyć się nim także na łonie przyrody, na balkonie, działce czy w ogrodzie – do czego zachęca cały zespół Bru Polska.

Philippe Starck zaprojektował linię „Sun Tan” dla marki Kartell. Meble charakteryzują się uniwersalnym kształtem. Są lekkie i niezwykle funkcjonalne. Starck jest też autorem wzorów tkanin, z których wyprodukowano „Sun Tan”.
Philippe Starck zaprojektował linię „Sun Tan” dla marki Kartell. Meble charakteryzują się uniwersalnym kształtem. Są lekkie i niezwykle funkcjonalne. Starck jest też autorem wzorów tkanin, z których wyprodukowano „Sun Tan”.

Tkaniny powlekane Spradling są projektowane, testowane i certyfikowane tak, aby były odporne na najtrudniejsze warunki panujące na zewnątrz. Powłoka zapobiegająca powstawaniu plam, nieprzepuszczalność, odporność na promieniowanie UV, pękanie na zimno i pleśń zapewnia spełnienie wszystkich wymagań dotyczących powierzchni zewnętrznych. Projektanci firmy Spradling nieustannie śledzą najnowsze trendy rynkowe na całym świecie, aby wykorzystać je jako inspirację do tworzenia nowych tkanin powlekanych.

„Maraca” firmy Ames to kolekcja ręcznie robionych foteli, hamaków i poduszek. Długoletnia współpraca z projektantem Sebastianem Herknerem zaowocowała powstaniem ciekawego zestawienia kolorystycznego w motywie pasów.
„Maraca” firmy Ames to kolekcja ręcznie robionych foteli, hamaków i poduszek. Długoletnia współpraca z projektantem Sebastianem Herknerem zaowocowała powstaniem ciekawego zestawienia kolorystycznego w motywie pasów.

Firma Fargotex, odpowiadając na potrzeby klientów, rozszerza ofertę o kolekcję outdoor’ową – „Horizonte”, która ukaże się jeszcze w tym roku. Są to tkaniny, które mają zastosowanie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, dzięki czemu użytkownik może korzystać z mebli cały rok, w zależności od potrzeb. Wyróżnia je wysoka odporność na światło słoneczne i różne warunki atmosferyczne. Materiały można również wzbogacić o właściwości wodoodporne. Tkaniny wyprodukowano z przetworzonych tekstyliów, w technologii Rolefin.

Linia FibreGuard „Outdoor” oferowana przez Bru Polska jest antybakteryjna. Dzięki posiadanym odpowiednim składnikom przędzy nie dochodzi do rozwoju pleśni czy wilgoci, zapobiega to też rozprzestrzenianiu się bakterii i zarazków.
Linia FibreGuard „Outdoor” oferowana przez Bru Polska jest antybakteryjna. Dzięki posiadanym odpowiednim składnikom przędzy nie dochodzi do rozwoju pleśni czy wilgoci, zapobiega to też rozprzestrzenianiu się bakterii i zarazków.

Kolekcja „Horizonte” składa się z sześciu rodzajów tkanin gładkich i wzorzystych, zawierających najbardziej pożądane trendy nadchodzących sezonów, takie jak przędza bouclé, czy ponadczasowy wzór w pepitkę. Materiały przedstawione są za pomocą sześciu stonowanych linii kolorystycznych z mocniejszymi akcentami, doskonale komponującymi się z każdym tłem, od ogrodu, po miejskie tarasy.

TEKST: Diana Nachiło

Artykuł opublikowany został w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 2/2021.