Produkty

Przestrzeń osobista

„Finion” to nowa kolekcja marki Villeroy & Boch, która swoją premierę miała na targach ISH 2017.

Przestrzeń osobista

Po latach dominacji mebli w białym połysku, do polskich łazienek coraz śmielej wkraczają nowe kolory i dekory. Jednak trzeba pamiętać, że w przypadku tego typu mebli to nie kolorystyka jest najważniejsza, ale jakość zastosowanych materiałów. W końcu to meble do zadań specjalnych!

Trudno nie przyznać racji Katarzynie Jaros-Puzio, dekoratorowi wnętrz i projektantowi IKEA, która zauważa, że: Łazienka to jedno z najbardziej wymagających pomieszczeń w naszym domu. To zazwyczaj ograniczona przestrzeń, dlatego warto zadbać o dobór mebli, które nie będą zabierać zbyt wiele miejsca. Ponadto, meble łazienkowe są narażone na działanie wilgoci, dlatego dobierając wyposażenie, należy zwrócić uwagę, by były wykonane z trwałych i dobrych jakościowo materiałów.

„Slim” marki Noclaf to mebel o niewielkich gabarytach i dużym wnętrzu.
„Slim” marki Noclaf to mebel o niewielkich gabarytach i dużym wnętrzu. Jak zapewnia producent, aktualnie jest to jedyny na rynku model o głębokości zaledwie 35 cm. Umywalkę do tej kolekcji zaprojektowano w taki sposób, aby w pełni wykorzystać przestrzeń podumywalkową (wnętrze szuflady ma wysokość aż 33,5 cm) Do kompletu producent poleca szafko-lustro, które powiększy optycznie pomieszczenie i zapewni dodatkową przestrzeń do przechowywania.

Ewelina Dąbrowska, specjalista ds. sprzedaży w firmie Devo, podkreśla, że co pewien czas trendy w aranżacji wnętrz ulegają zmianom: Do łask powracają dawno zapomniane style, podczas gdy popularne dotąd kolory łazienek czy dodatki stają się niemodne. Być może nie powinniśmy ślepo podążać za modą, jednak warto wiedzieć, jakie nowości w rozwiązaniach oferują producenci w kwestii aranżacji łazienek. Rok 2017 to aranżacje z naturą na pierwszym planie: dekorami drewna, szarościami, beżem, grafitem, a także zielenią, która skutecznie ożywia wnętrze i sprawia, że jesteśmy jeszcze bliżej natury.

ZOBACZ TAKŻE: Pomysły na małą łazienkę

W opinii Magdaleny Usar, marketing managera w firmie Villeroy & Boch Polska, wśród łazienkowych trendów można wyróżnić obecnie kilka kierunków, którymi podążają klienci. Po pierwsze, jest to tzw. styl miejski zmierzający w stronę minimalizmu, czyli meble o prostej, oszczędnej formie, geometrycznych kształtach, wykonane z wysokiej jakości materiałów, bez zdobień i wyszukanych wzorów – opisuje.

Wygrywają tutaj klasyczne kolory łazienek: biel, czerń, szarości, ale też coraz częściej klienci decydują się na odważniejsze kolory. Dlatego po zaproponowaniu kolorowych umywalek i wanien, w tym roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do oferty mebli o intensywnych odcieniach: wyrazistej zieleni, żółci, fioletu, czerwieni, a nawet złota. Zainteresowaniem Polaków cały czas cieszy się styl retro, czyli meble inspirowane dawnymi epokami, ale będące ich nowoczesną interpretacją, a nie repliką. Nie słabnie również popularność mebli w stylu skandynawskim, ostatnio szczególnie za sprawą idei „hygge”. Wyposażenie inspirowane naturą, o delikatnych, ale i prostych kształtach, wykonane z drewna – to także trend, który klienci często wybierają – dodaje Magdalena Usar.

Nie tylko kolory łazienek

Z obserwacji Michała Roszkowskiego, dyrektora produktu w firmie Sanitec Koło, wynika, że wybierając meble łazienkowe, Polacy kierują się nie tylko ich wyglądem, ale również funkcjonalnością i designem. Decydując się na konkretne modele, zwracamy uwagę na jakość materiałów z jakich wykonane zostały meble, ponieważ zależy nam na tym, aby służyły nam przez długi czas – podkreśla.

Dla fanów tradycyjnych mebli łazienkowych doskonała będzie seria „Hemnes” z oferty IKEA.
Dla fanów tradycyjnych mebli łazienkowych doskonała będzie seria „Hemnes” z oferty IKEA. Kolekcja zawiera mnóstwo pomysłowych rozwiązań, takich jak dodatkowa wysoka szafka z lustrem czy ława z półką do przechowywania. Meble „Hemnes” pomogą zorganizować każdą łazienkę, niezależnie od metrażu.
Seria mebli „Torino” to odpowiedź sieci Leroy Merlin na rosnącą popularność umywalek blatowych-stawianych.
Seria mebli „Torino” to odpowiedź sieci Leroy Merlin na rosnącą popularność umywalek blatowych-stawianych. Dużą dowolność w aranżacji łazienek gwarantują trzy kolory szafek i blatów: biel w wysokim połysku, naturalny dąb i świetnie odwzorowany beton. Gładkie, bezuchwytowe fronty (otwierane na docisk) oraz spokojna kolorystyka wpisują się w niezwykle modny teraz styl skandynawski.

Według najnowszych danych, Polacy robią remont łazienki raz na 7 lat, dlatego trwałość materiałów jest tak ważna. W naszych produktach stosujemy płyty wilgocioodporne, które doskonale sprawdzają się w tak trudnym pomieszczeniu, jakim jest łazienka. Ponadto, Polacy stawiają na funkcjonalne meble o prostej formie, w których bez problemu pomieszczą niezbędne rzeczy. Popularne kolory łazienek to różnego rodzaju szarości i kolory ziemi. Współczesna łazienka ma być prosta, naturalna i funkcjonalna – mówi Michał Roszkowski.

Także zdaniem Joanny Dec-Galuk, dyrektora marketingu w firmie Roca Polska, klienci przykładają coraz większą wagę do aranżacji łazienki, poszukują rozwiązań estetycznych i funkcjonalnych. Nowoczesne meble łazienkowe cechuje prostota i oszczędność formy – zauważa.

„Modo” firmy Koło to funkcjonalne meble łazienkowe o prostej formie. W kolekcji przeważają szafki umywalkowe, wyposażone w pojemne szuflady z funkcją cichego domykania.
„Modo” firmy Koło to funkcjonalne meble łazienkowe o prostej formie. W kolekcji przeważają szafki umywalkowe, wyposażone w pojemne szuflady z funkcją cichego domykania. W pakownych bryłach można bez problemu pomieścić niezbędne kosmetyki i urządzenia potrzebne w łazience. W kolekcji dostępne są: podwieszane szafki podumywalkowe o różnych rozmiarach oraz wisząca, wysoka szafka boczna, która doskonale sprawdzi się w małej przestrzeni.
Seria „Street Fusion” marki Opoczno oferuje oryginalną, opartą na kontrastach stylistykę produktów.
Seria „Street Fusion” marki Opoczno oferuje oryginalną, opartą na kontrastach stylistykę produktów. Zestawienie białej ceramiki z ciemnymi kolorami mebli i trapezowymi liniami wycięć zastępujących uchwyty dodaje serii zdecydowanego charakteru.

Odbiorcy zwracają także uwagę na precyzyjne wykonanie i eleganckie wykończenia, które nadają pomieszczeniu nowoczesny styl. Coraz częściej decydują się na spójne stylistycznie, kompletne kolekcje. Gładkie i proste kształty ułatwiają utrzymanie czystości, a mechanizmy samodomykające podnoszą komfort użytkowania. Subtelne piękno, prostota formy i perfekcja wykonania mebli łazienkowych obecnie wsparte są szeroką paletą barw. Ważny jest już nie tylko kolor płytek na ścianach i podłodze. Kolorowe meble pozwalają na zaprojektowanie modnej aranżacji, a także – co ważne – na zmianę wystroju i charakteru łazienki bez konieczności przeprowadzania gruntownego i kosztownego remontu – mówi Joanna Dec-Galuk.

Hieronim Walczak, specjalista ds. mebli łazienkowych w firmie Coram, dystrybutora marek Tiger i Antado, zaznacza, że w zastosowaniu najtrwalsze są produkty lakierowane i foliowane, dlatego to one najchętniej wybierane są przez klientów. Natomiast dla tańszych rozwiązań znajdują zastosowanie płyty drewnopodobne. Z jego obserwacji wynika, że najpopularniejszym kolorem pozostaje biel, ale wielu klientów poszukuje bardziej zdecydowanych, ciemniejszych rozwiązań, tj. czarny, grafit, szarość czy taupe.

Nowoczesne meble „Fallada” niemieckiej marki Badea (dystr. Bau-For-Mat) spełniają oczekiwania tych, którzy uważnie śledzą nowości ze świata designu.
Nowoczesne meble „Fallada” niemieckiej marki Badea (dystr. Bau-For-Mat) spełniają oczekiwania tych, którzy uważnie śledzą nowości ze świata designu. Ich minimalistyczna forma bardzo dobrze komponuje się z nowoczesnymi wnętrzami. Kolekcja oferowana jest w szerokiej gamie kolorystycznej frontów, korpusów, blatów i uchwytów. Okucia Blum pozwalają na ciche zamykanie i otwieranie każdej szafki.
Kolekcję „Deco” – nowość marki Defra – wyróżnia łagodny, paraboliczny kształt frontu podwieszanej szafki, wykonanego z lakierowanej płyty MDF.
Kolekcję „Deco” – nowość marki Defra – wyróżnia łagodny, paraboliczny kształt frontu podwieszanej szafki, wykonanego z lakierowanej płyty MDF. Z szafką pięknie współgra dopasowana umywalka „Arc” ze smukłą linią misy w kształcie łezki. Kolekcję uzupełnia funkcjonalna podwieszana szafka wysoka.

W zakresie dekorów drewnopodobnych niezmiennie aktualne są wybarwienia w średnim i ciemnym brązie, współgrające z modnymi „betonowymi” łazienkami, jak również szarości lub kolory naturalnego drewna, często bielonego – dodaje. – Standardem są metalowe, solidne szuflady z systemem cichego domykania, często pojawiają się także organizery przestrzeni szufladowej. Obok tradycyjnych rozwiązań z uchwytami coraz większą popularnością cieszą się uchwyty frezowane lub rozwiązania typu „push on”.

Również Paula Mrugowska, specjalista ds. promocji w firmie Mebelmark, przyznaje, że od lat największym zainteresowaniem cieszy się biel w wysokim połysku, jednak Polacy coraz częściej decydują się na odważniejsze wykończenia, takie jak biały mat oraz odcienie szarości i grafitu. Zapewne jest to podyktowane obecnymi trendami w wyborze płytek ściennych i podłogowych – przypuszcza. – Poza tym, w niepamięć odchodzą uchwyty, na korzyść delikatnych frezowanych wcięć.

Jedna z najnowszych serii firmy Devo – „Aria”, w której fronty występują w bardzo ciekawej palecie dekorów drewnopodobnych, a także w szarości.
Obecnie bardzo modne i poszukiwane są meble łazienkowe w białym połysku w połączeniu z dekorami drewnopodobnymi. W ten trend doskonale wpisuje się jedna z najnowszych serii firmy Devo – „Aria”, w której fronty występują w bardzo ciekawej palecie dekorów drewnopodobnych, a także w szarości. Meble są wykonane z płyt MDF laminowanych PCV.
„Dama-N” z oferty firmy Roca Polska to kompletna seria mebli i ceramiki łazienkowej, idealna dla zwolenników prostoty i porządku.
„Dama-N” z oferty firmy Roca Polska to kompletna seria mebli i ceramiki łazienkowej, idealna dla zwolenników prostoty i porządku. Meble dostępne są w trzech kolorach: białym, szarym antracycie z połyskiem oraz matowym taupe, do którego idealnie pasują dodatki w barwach takich jak energetyczna czerwień czy turkus, ale również w chłodnych i stonowanych jak np. granat.

Aktualne potrzeby lub ewentualne zmiany w zainteresowaniach konsumentów  śledzimy na bieżąco, ponieważ nasi klienci modyfikują propozycje wzornicze dostępne w naszej ofercie do swoich potrzeb – mówi Karolina Staniewska z działu marketingu firmy Noclaf.

ZOBACZ TAKŻE: Zoom na łazienkę

Dzięki usłudze kastomizacji tworzą swój idealny produkt, a my widzimy, jak zmieniają się ich upodobania. Niezmiennie od lat składają zapytania o meble w białym połysku, z tą różnicą, że coraz częściej białe fronty łączą z dekorami drewnopodobnymi na blatach czy korpusach. Wciąż dużą popularnością cieszą się dekory drewnopodobne ciemne typu: dąb, orzech czy wenge. Polacy wydają się być przywiązani do klasycznych dekorów. Realizujemy bardzo różne projekty, jednak w prawie 90% meble mają przynajmniej jedną szufladę. Szuflada to funkcjonalność, świetne wykorzystanie przestrzeni i łatwe porządkowanie. Wszystkie nasze szuflady posiadają wbudowany cichy domyk, zapewniający dodatkowy komfort w użytkowaniu – podsumowuje.

„Susanne” (prod. Antado, dystr. Coram Poland) to zestaw mebli lakierowanych z efektownymi, bezramkowymi frontami lustrzanymi: pojemny słupek i nietypowa, otwierana ku górze szafka lustrzana górna.
„Susanne” (prod. Antado, dystr. Coram Poland) to zestaw mebli lakierowanych z efektownymi, bezramkowymi frontami lustrzanymi: pojemny słupek i nietypowa, otwierana ku górze szafka lustrzana górna. Pojemną szafkę dolną można zestawiać z wieloma niezwykle odpornymi na uszkodzenia i zarysowania blatami (trzy modne dekory kamienne do wyboru), na których można montować wiele umywalek z kolekcji Antado.
„Smart” marki Cersanit.
„Smart” marki Cersanit to bardzo funkcjonalna kolekcja z systemami przegródek (tzw. „organizerami”), ukrytym bocznym panelem do wanny z trzema uchylnymi szafkami (można w nich schować np. kosmetyki), słupkiem ze specjalnym miejscem na wiadro i mopa oraz delikatnym systemem otwierania „Push”. Klienci mają do wyboru dwa kolory frontów łazienek: biały lub szary.

TEKST: Anna Żamojda

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 4/2017