Produkty

Prototypy nie z tego świata

Prototypy nie z tego świata

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Z raportu „Smart Industry Polska 2018”, który dotyczy innowacyjności w sektorze mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce” wynika, że, mimo iż druk przestrzenny jest relatywnie nowym rozwiązaniem, to z perspektywy mikroprzedsiębiorstw staje się coraz bardziej istotny (23% zadeklarowało stosowanie tej technologii). Takie przedsiębiorstwa najczęściej koncentrują się na pojedynczych, często niszowych produktach udostępnianych w swojej ofercie – można przeczytać w publikacji pt. „Smart Industry Polska 2018”. Raport dowodzi, że wykorzystanie takiej technologii stwarza nowe możliwości personalizacji. Co ciekawe, za rozwiązanie najłatwiejsze w implementacji respondenci uznali analitykę danych w celu optymalizacji działań produkcyjnych (łącznie 41% badanych uznało je za łatwe lub bardzo łatwe do wdrożenia). Drugą technologią było drukowanie przestrzenne (łącznie 39% odpowiedzi), a kolejną oprogramowanie obniżające koszty prototypowania i wprowadzania nowych produktów (38%).

Jak zauważa Małgorzata Wójcik, założycielka i CEO firmy Paramid 3D, są dziedziny, w których druk przestrzenny jest bardzo popularny. Mam na myśli przemysł elektromaszynowy, precyzyjny, samochodowy czy lotniczy, gdzie dominującą technologią druku 3D jest metoda spiekania proszków metali – wymienia Małgorzata Wójcik. – Nieco bardziej ekonomiczna metoda, wykorzystująca tworzywa termoplastyczne, znalazła szersze zastosowanie w pozostałych dziedzinach. Korzystają z niej m.in. producenci opakowań, obuwia, architekci oraz producenci przedmiotów małoseryjnych. To właśnie produkcja małoseryjna otwiera pole do działania dla przedstawicieli branży meblarskiej.

Tekst: Anna Szypulska

Więcej w miesięczniku „BIZNES.meble.pl” 10/2018, w wydaniu on-line TUTAJ

Napisz do autorki:

a.szypulska@meble.pl