Produkty

Garderoby haute couture

Garderoby haute couture

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Imponujące rozmachem garderoby można od wielu lat podziwiać na targach w Mediolanie, na ekspozycjach takich firm, jak Lema, Molteni & C, Poliform czy Porro – niekwestionowanych liderów w tym segmencie branży. W Polsce ta tendencja dopiero od niedawna jest zauważalna, a takie targi, jak „Meble Polska” i „Warsaw Home” stają się arenami prezentacji rozwiązań marek Anegre, Raumplus czy Ernerst Rust. To, na co jeszcze do niedawna nie było miejsca czy funduszów, czyli garderoba – dopomina się o należne jej miejsce.

NA ZACHODZIE BEZ ZMIAN

W krajach Europy Zachodniej, ale również w Rosji, garderoby nie są niczym niezwykłym. W Rosji te tradycje sięgają panowania carów. 2 lata temu świat obiegła informacja, że inkrustowana szafa, która była ozdobą Pałacu Zimowego za czasów cara Mikołaja II została wystawiona na sprzedaż za niebagatelną kwotę 98 tys. funtów. Garderoby doskonale sprawdzają się w Stanach Zjednoczonych. Według badań rynku, które przeprowadziła Freedonia Group, zapotrzebowanie na produkty do organizacji przestrzeni w USA ma wzrosnąć w br. o 3,5% do poziomu 10,5 mld dolarów. Co prawda serial „Seks w wielkim mieście” był emitowany kilkanaście lat temu, ale to właśnie na fali tej produkcji garderoby zyskiwały popularność. Najważniejszą przestrzenią w apartamencie Carrie Bradshaw, głównej bohaterki, w którą wcieliła się Sarah Jessica Parker, była właśnie garderoba, a Amerykanki oglądały i zazdrościły.

WE WŁOSKIM STYLU

Garderoby, których nie da się nie zauważyć w Mediolanie, to w głównej mierze dzieła Włochów. Monumentalne formy, funkcjonalność i wzorniczy minimalizm – oto najbardziej trafne określenia, które w dużym skrócie opisują propozycje włoskich firm. Prezentując nowości, w ubiegłym roku na terenie Rho Fierra Milano, podczas targów Salone Internazionale del Mobile, marka Porro koncentrowała się na podkreśleniu luksusowego charakteru jej rozwiązań. Jednym z kluczowych elementów w stworzonych przez nią produktach stały się tkaniny umieszczane wewnątrz systemów przechowywania, w otwartych szafach i garderobach. W ten sposób przekształcały się one w cenne skrzynie, w których można umieszczać ubrania i różne inne przedmioty. Firma osiągnęła niebywałe efekty, tworząc garderoby w synergii z oświetleniem. (…)

Tekst: Anna Szypulska

Więcej w miesięczniku „BIZNES meble.pl” 1/2019, w wydaniu on-line TUTAJ