Podziel się:

Jakie są preferencje klientów e-commerce?

04-09-2020
Do schowka
Tegoroczne wyprzedaże odbywały się w cieniu lockdownu. Jak przebiegały? Czy konsumenci deklarujący ograniczenie wydatków zmienili swoje plany i preferencje zakupowe?
 
Letnie miesiące były gorącym okresem nie tylko ze względu na wysokie temperatury, a sezonowe wyprzedaże. Jak kształtowały się konsumenckie preferencje wśród klientów e-commerce związanych z branżą home? Okres wyprzedaży podsumowała platforma Homebook.
 
Tegoroczne wyprzedaże, realizowane w cieniu lockdownu niosły za sobą pewną dozę niepewności – jak będą przebiegać, czy konsumenci deklarujący ograniczenie wydatków związane ze skutkami kryzysu gospodarczego, zmienią swoje plany i preferencje zakupowe? Okazuje się, że zapowiadany spadek sprzedaży w branży e-commerce nie dotknął kategorii domu i wnętrz.
 
Wyprzedaże – intensywny czas dla branży home
 
Nie tylko miłośnicy mody z niecierpliwością oczekują sezonowych obniżek cen – równie dużą popularnością letnie promocje cieszą się wśród entuzjastów pięknych wnętrz. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę Homebook, dni do tegorocznych wyprzedaży odliczała blisko połowa 42% użytkowników portalu. 
 
Według raportu zrealizowanego przez polskiego lidera e-commerce w branży home, jeszcze w czerwcu konsumenci nie zamierzali również ograniczać swoich wydatków na produkty sezonowe, które nabywali cyklicznie w poprzednich latach. Utrzymywanie dotychczasowych nawyków zadeklarowało 72% ankietowanych.
 
Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy w związku z pandemią wszyscy spędzali w domach o wiele więcej czasu niż obecnie, użytkownicy Homebook deklarowali, że z ofert sklepów wnętrzarskich najchętniej wybierać będą dekoracje i akcesoria (32%), meble (26%) oraz oświetlenie (23%). Część respondentów zdecydowała natomiast całkowicie zrezygnować z zakupów wnętrzarskich – tę odpowiedź wskazało 32% osób. Czy te plany znalazły odzwierciedlenie w decyzjach konsumenckich podejmowanych w czasie tegorocznych wyprzedaży?
 
Wyposażamy ogród, odświeżamy kuchnie 
 
Zakończenie okresu lockdownu i sezon wakacyjny sprawiły, że wśród topowych kategorii wybieranych przez użytkowników portalu Homebook znalazły się meble i akcesoria ogrodowe, dodatki na balkon oraz taras i krzesła kuchenne. 
 
Sezonowym zmianom nie uległy preferencje użytkowników w zakresie przeglądanych inspiracji – czas letnich miesięcy wykorzystany został na drobne remonty i zmiany aranżacyjne w najważniejszych pomieszczeniach domu. Według danych Homebook, platformy gromadzącej niemal 700 tys. zdjęć pomieszczeń, użytkownicy w sezonie letnich wyprzedaży najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni, salonu oraz łazienki.
 
Marketplacy – również dla seniorów
 
Okres lockdownu sprawił, że zainteresowanie marketplacami oraz sklepami internetowymi znacząco wzrosło w grupach użytkowników w przedziałach wiekowych 55-64 oraz 65+– trend ten umocnił okres letnich wyprzedaży, w którym – według danych Homebook – społeczność tej grupy zwiększyła się aż o 39% w stosunku do poprzednich miesięcy. 
 
Poza wygodą i bezpieczną formą zakupów, tak istotną w dobie pandemii, sklepy internetowe ułatwiają  również realizację przemyślanych zachowań konsumenckich - m.in. poprzez dedykowane akcje promocyjne. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres letnich oraz zimowych wyprzedaży. Konsekwentnie wzrasta również średnia wartość pojedynczej transakcji – w szczycie letnich wyprzedaży wyniosła 547,60 zł. 
 
Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplaców oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym klientów, którzy częściej decydowali się na zakupy online, w związku z pandemią koronawirusa. Czy ten trend pozostanie na dłużej? Wiele wskazuje na to, że tak – konsumenci przyzwyczajeni do wygodnej formuły zakupów internetowych nie zrezygnują z nich również po ustabilizowaniu sytuacji epidemiologicznej. 
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
Meble Polska
Polska - Poznań
2021-02-23 | 2021-02-26
Eurogastro i WorldHotel...
Polska - Nadarzyn
2021-03-24 | 2021-03-26
Warsaw Home & Contract
Polska - Nadarzyn
2021-10-27 | 2021-10-30
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!