Podziel się:

Jak przygotować się do Black Friday?

13-11-2020
Do schowka
Nowa rzeczywistość sprawia, że na zwiększenie działań online postawią również marki, które w minionych latach starały się przede wszystkim przyciągnąć klientów do galerii handlowych.

 

Ostatni kwartał roku przynosi szereg okazji ku zwiększeniu sprzedaży w Twoim sklepie. Jak przygotować się do tego okresu, by jeszcze skuteczniej realizować potencjał akcji promocyjnych takich jak Black Week? Podpowiada platforma Homebook.pl.

 

To osobliwe święto e-commerce koncentrowało się dotąd na aktywności sklepów zarówno w formie online, jak i offline. W tym roku jednak koronawirusowa rzeczywistość z pewnością sprawi, że na zwiększone działania online postawią również marki, które w zeszłych latach starały się przede wszystkim przyciągnąć klientów do galerii handlowych. Oznacza to wzrost aktywności sklepów i jednocześnie – jeszcze większe zainteresowanie dedykowanymi promocjami wśród konsumentów – a tu tendencja pozostaje niezmienna już od kilku lat.  Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius aż 49% konsumentów zwleka z podjęciem decyzji o zakupie aż do rozpoczęcia sezonowych wyprzedaży lub akcji rabatowych, a 45% najchętniej robi zakupy podczas Black Friday. Czy to wystarczające podstawy, które zapewnią sukces sprzedażowy również w Twoim sklepie?
 
Zachowaj spójność z komunikacją marki
 
Dedykowana kampania sprzedażowa związana z Black Friday powinna znaleźć się na liście najważniejszych aktywności marki już na etapie tworzenia planów całorocznej strategii. Już wtedy warto zadbać o to, aby planowana komunikacja była spójna z wizerunkiem marki i jej głównymi przekazami. Lojalizowanie klienta odbywa się sukcesywnie na wszystkich poziomach działań marketingowych – poczynając od aktywności social media, przez treści contentowe publikowane na stronie sklepu internetowego, a na newsletterach i powiadomieniach skończywszy. Czy to oznacza jednak, że komunikacja sklepu w czasie Black Week powinna być dla użytkowników przewidywalna? Nic bardziej mylnego!
 
Zaskocz swoich klientów
 
Czarny Piątek nie musi ograniczać się do komunikowania wysokich przecen produktów – jak pokazują doświadczenia marek, owa czerń posiada nieskończenie wiele odcieni. Istnieją spore szanse, że budując niestandardowy storytelling, wywołujący określone emocje, akcja sprzedażowa Twojego sklepu wyróżni się na tle innych. To właśnie emocje, według badań Forrester i Research, mają finalny wpływ na podjęcie nawet 90% decyzji konsumenckich. Jak wykorzystać ich ważną rolę podczas planowania kampanii sprzedażowej w ramach Black Friday? Warto wykorzystać barwny, emocjonalny język, dopasowany do specyfiki grupy docelowej, który nie tylko optymistycznie nastawi odbiorcę do Twojej marki, ale przede wszystkim – przyspieszy proces zakupu, budując określone reakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.
 
Korzystaj z nieskończonej liczby możliwości
 
Formaty i narzędzia są największym sprzymierzeńcem sklepu w walce o uwagę potencjalnych klientów. Najbardziej przyjazną płaszczyzną ich testowania są media społecznościowe – często najkrótsza droga do serc konsumentów. W okresie wzmożonej aktywności sprzedażowej warto sięgnąć po zupełnie nowe formaty, poszerzając tym samym grupę swoich odbiorców. Bez względu na to, czy Twoje codziennie działania komunikacyjne koncentrują się wokół pozyskiwania ruchu organicznego czy płatnego – testuj. Zarówno Instagram, jak i Facebook oferują coraz więcej rozwiązań, które znacząco ułatwią dotarcie do nowych klientów. Jednak to nie jedyne kanały, które możesz wykorzystywać w komunikacji – TikTok i Pinterest również stoją przed Twoją marką otworem. Warto rozważyć wykorzystanie tych kanałów w kontakcie z użytkownikami zainteresowanymi określonymi produktami - zanim zrobią to inni.
 
Nie tylko Friday
 
Któż z konsumentów nie lubi świąt trwających nieco dłużej niż jeden dzień? Stąd pojawiające się w poprzednich latach próby rozszerzenia Black Friday czy Cyber Monday na większą perspektywę czasową. To ukłon nie tylko w stronę spóźnialskich, co przede wszystkim – wymagających klientów. Warto rozważyć uatrakcyjnienie standardowego formatu Czarnego Piątku, np. pogłębiając promocje w kolejnych dniach. Kiedy konkurencja dawno zapomni o Black Friday, osoby, które nie zdążyły skorzystać z piątkowych wyprzedaży – bądź wielkość rabatów nie była dla nich wystarczająca – w Twoim sklepie znajdą to, czego szukały. Dodatkowe możliwości dotarcia do nowych klientów dają porównywarki takie jak Homebook.pl, w których dedykowane akcje promocyjne trwają przez cały Black Week – wykorzystując szereg ich kanałów dotarcia, informacja o rabatach w Twoim sklepie dotrze do nich jeszcze skuteczniej.
 
Na koniec: przekonaj sceptyków 
 
Mimo że zakupy online cieszą się coraz większą popularnością, wciąż część konsumentów  rezygnuje z nich, obawiając się m.in. niezgodności otrzymanego towaru z jego opisem. Jak zatem przekonać nieprzekonanych? Na korzyść marek i sklepów online przemawia rosnąca skala odwróconego efektu ROPO (Research Offline, Purchase Online) – konsumenci, którzy weryfikują parametry konkretnego asortymentu w sklepach stacjonarnych, finalizują swoje zakupy online, poszukując najatrakcyjniejszej oferty cenowej. Jednak nie tylko rabaty przyciągają użytkowników do e-commerce. Wśród zalet wskazywanych najczęściej przez konsumentów znalazły się m.in. dowolny, nieograniczony okres, jaki przeznaczają na research i podejmowanie decyzji zakupowych oraz oszczędność czasu.
 
Warto pamiętać o tym, że bez względu na to, jak atrakcyjne zniżki zaoferujesz klientom, to nie ich wysokość finalnie decyduje o sukcesie sprzedażowym. Do tego prowadzą spójna z filozofią marki strategia, wielokanałowość i umiejętne projektowanie ścieżki użytkownika.
 
Choć promocje związane z Black Week trwają zaledwie kilka dni, przygotowania do nich warto rozpocząć dużo wcześniej – z pewnością zaowocuje to nie tylko wzrostem sprzedaży, co przede wszystkim korzyściami wizerunkowymi związanymi z większą rozpoznawalnością marki.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
Eurogastro i WorldHotel...
Polska - Nadarzyn
2021-03-24 | 2021-03-26
Meble Polska
Polska - Poznań
2021-05-25 | 2021-05-28
Warsaw Home & Contract
Polska - Nadarzyn
2021-10-27 | 2021-10-30
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!