Podziel się:

3 bariery transformacji cyfrowej Twojej firmy i co możesz z nimi zrobić

12-10-2020
Do schowka
Podczas pracy nad wdrażaniem innowacji związanych z transformacją cyfrową można napotkać wiele barier. Poniżej zestawiliśmy je razem z rozwiązaniami, które możemy zarekomendować na podstawie doświadczenia zespołu studia this[dys].

 

Ale zacznijmy od początku:

Czym jest transformacja cyfrowa?
Transformacja cyfrowa może dotyczyć wielu obszarów. W this[dys] zajmujemy się jej aspektem sprzedażowym. Polega on  na znalezieniu nowych sposobów osiągania biznesowych korzyści, czyli na generowaniu przychodów z cyfrowych kanałów. 

 

Aby transformacja była skuteczna należy ją budować w 5 obszarach:
1. Klient - aby zrozumieć jego potrzeby, bariery i style decyzyjne
2. Produkt - aby zrozumieć jaką faktyczną wartość przynosi on użytkownikowi
3. Narzędzia cyfrowe - aby zbudować właściwe kanały dotarcia do obecnych i przyszłych klientów
4. Komunikacja - aby adekwatnie opowiedzieć o proponowanej wartości produktu i marce
5. Procesy usługowe - aby tworzyć spójne doświadczenie klienta.

 

Te obszary to naturalne dziedziny optymalizacji transformacji cyfrowej. W praktyce  jednak rzadko rozwijane są synergicznie, zwłaszcza wtedy, kiedy po drodze pojawiają się bariery.

Bariera 1.
Nie wiem od czego zacząć cyfryzację w mojej firmie

Jeśli firma startuje z cyfryzacją od zera - zagubienie jest normalne. Ale też często zdarza się, że pierwsze doświadczenia z projektami cyfrowymi były trudne: bo strona nie wygląda, sklep nie działa jak trzeba, klienci i tak wolą dzwonić itp.

 

Dlatego, pierwszym krokiem w procesie cyfryzacji jest znalezienie optymalnej drogi transformacji cyfrowej. Żeby to zrobić należy spróbować odpowiedzieć na pytania: Ile mogę zyskać dzięki cyfryzacji? Co się stanie kiedy tego nie zrobię? Jakie rozwiązania będę optymalne dla mojej firmy? W co oprócz narzędzi cyfrowych muszę zainwestować, żeby transformacja zadziałała?  

 

Propozycja: zanim zaczniesz pracować nad rozwiązaniami - najpierw oszacuj potencjał cyfrowy w swojej firmie. Taka diagnoza, która określi gdzie aktualnie jest Twoja firma i gdzie mogłaby być dzięki cyfryzacji. Takie informacje możesz wypracować z doświadczonym zespołem w oparciu o analizę i badania Twojej firmy, konkurencji oraz dostępnych technologii.

 

Bariera 2.
Brak gotowości organizacyjnej do wdrożenia rozwiązań cyfrowych

Transformacja cyfrowa to proces, który dotyczy całej organizacji. Wymusza ona zmiany w wielu obszarach firmy takich jak logistyka, obsługa klienta, komunikacja, produkcja. Czasem wymaga też stworzenia nowych stanowisk lub pozyskania podwykonawców do obsługi narzędzi cyfrowych lub opracowaniu treści. Dlatego przygotowanie organizacji do transformacji jest bardzo ważne. Na koniec wszystko ma działać jak w szwajcarskim zegarku.
 

Propozycja:  do transformacji należy podejść kompleksowo, projektując cały proces. Taki projekt  jasno definiuje wszystkie niezbędne czynności i niezbędny zespół, który na koniec powinien zostać wprowadzony w zachodzące zmiany i wyszkolony.

Bariera 3.
Jak dobrać właściwe narzędzia sprzedaży w internecie

Cyfryzacja nie oznacza, że każda firma musi mieć sklep internetowy. Często lepiej jest skorzystać z gotowych rozwiązań agregujących klientów np. platform typu marketplace jak allegro czy yestersen. Dzieje się tak z różnych powodów: zbyt duże koszty pozyskania nowych klientów, duże inwestycje wdrożenia rozwiązań itp. - każdy biznes to zupełnie inny kontekst i to do niego trzeba dobrać ścieżkę  transformacji cyfrowej, nie na odwrót. 

Propozycja: przede wszystkim rozpoznaj swoich klientów i swój produkt - inaczej się sprzedaje kanapę, czy akcesoria kuchenne, a inaczej się buduje komunikację do rodzin  z dziećmi, czy do dystrybutorów oferujących Twoje produkty. Pamiętaj, że dobór narzędzi cyfrowych powinien być autorskim rozwiązaniem dostosowanym do Twojej firmy  i potrzeb klientów.

Masz pytania?
Umów się na bezpłatną konsultację o transformacji cyfrowej z zespołem dys.studio  

 

Jest to pierwszy z pięciu artykułów jakie pojawią się na naszym portalu.
Cykl: “Transformacja cyfrowa w branży meblarskiej” powstaje przy współpracy z zespołem dys.studio - studiem doradczo-projektowym budującym wartość produktów i usług w dobie cyfryzacji.

Już za tydzień pojawi się kolejny artykuł:
“Rozpoznaj potencjał cyfrowy swojego biznesu”.

 

Zapraszamy!

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
Najbliższe targi:
Meble Polska
Polska - Poznań
2021-02-23 | 2021-02-26
Eurogastro i WorldHotel...
Polska - Nadarzyn
2021-03-24 | 2021-03-26
Warsaw Home & Contract
Polska - Nadarzyn
2021-10-27 | 2021-10-30
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!