Podziel się:

Max-Fliz - dystrybucja - Płytki ceramiczne

09-04-2012
Do schowka
Już wkrótce firma Max-Fliz wprowadzać będzie na rynek polski najnowsze kolekcje płytek ceramicznych, które to prezentowane były na targach Cevisama w Walencji.
Odbywające się w hiszpańskiej Walencji targi Cevisama to od lat jedna z najważniejszych europejskich imprez, na której prezentowane są płytki ceramiczne i trendy obowiązujące w wyposażeniu łazienek. Na targi, w charakterze odwiedzających, zapraszane są najważniejsze firmy zajmujące się dystrybucją płytek ceramicznych. Jedną z nich była firma Max-Fliz.

Kierunek - zagranica

Zarówno organizatorzy jak i zwiedzający targi zwracają uwagę, że kryzys wśród hiszpańskich firm spowodował trudności u producentów. Dlatego organizatorzy stawiają na gości z zagranicy, zarówno wystawców jak i odwiedzających. Na terenie 120 tys. m2 wystawiało się 780 producentów, z czego 545 to hiszpańskie firmy i 235 z zagranicy z 40 krajów. Większość zagranicznych wystawców to Włosi, ale nie zabrakło także firm z Japonii, Libanu, Litwy, Rumunii, Ukrainy i Szwajcarii, które na Cevisamie zawitały po raz pierwszy. Otwarcie branży na rynki arabskie i rosyjski wyraźnie odbiło się także w sferze designu.
 
-Szczególnie mocno dało się zauważyć styl przeznaczony na rynki pozaeuropejskie i rosyjski. Dominują w nim mocne zdobienia, barokowe wzornictwo i mnóstwo złotego koloru. Taki design u nas prawdopodobnie nigdy się nie przyjmie – mówi Diana Włodarczyk z Max-Fliz

Piłkarz w łazience

Na tegorocznej edycji  hiszpańskich targów najciekawszym trendem jest rosnąca pozycja cyfrowego druku.  Wcześniej przejawiało się to za pośrednictwem zdjęć panoramicznych umieszczanych na płytkach. Teraz posunięto się o krok dalej i na płytkach może się znaleźć właściwie wszystko.

-Dużym zainteresowaniem cieszyło się stanowisko firmy Azteca. A to dzięki połączeniu świata futbolu i płytek ceramicznych. Producent ten związał się bowiem z jednym z najpopularniejszych na świecie klubem piłkarskim – Realem Madryt. Dlatego na płytkach pojawiają się podobizny piłkarzy, prawdziwa gratka dla fanów piłki nożnej – dodaje specjalistka Max-Fliz.

Technologia umożliwia przeniesienie na płytki nie tylko piłkarzy. Producenci zapewniają, że na ceramice mogą umieścić właściwie każdy cyfrowy obraz.

Powrót do klasyki

Drugim z zauważalnych trendów jest ewidentny powrót do klasyki. Płytki imitujące tapety z kwiatowymi motywami, płytki imitujące boazerie wraz z cokolikami i listewkami. Słowem renesans klasyki.

-Jeżeli już fabryki decydowały się na prezentację nowych produktów, to zwykle były to w zdecydowanej większości wzory klasyczne – dodaje Diana Włodarczyk

Ewolucja faktur

Prezentowane w Walencji propozycje płytek wpisują się w trend obowiązujący od dwóch lat. Imitacje naturalnych powierzchni drewnianych i kamiennych doprowadzono do perfekcji. Płytki już nie tylko imitują barwę i rysunek drewna czy kamienia, ale i faktury, którymi charakteryzują się naturalne materiały.

-Z roku na rok imitacje robią się coraz dokładniejsze i wierniejsze. Płytka imitująca drewno jest bardzo zbliżona w dotyku do drewnianej deski. Podobnie jest w przypadku imitacji kamienia – mówi Diana Włodarczyk

Zróżnicowane faktury płytek odnoszą się nie tylko do imitacji drewna i kamienia. Co więcej w ramach jednej kolekcji producenci sugerują połączenia płytek o różnych fakturach.

-Teraz różnice są o wiele delikatniejsze i trafnie dobrać płytki może nie tylko architekt ale i klient indywidualny. Faktury i kolory nie są już tak wyraziste. Mocno zauważalne jest łączenie różnych tekstur, płytek matowych i błyszczących – generalna modularność płytek. Wciąż widać kontynuację trendu zapoczątkowanego przez Grupę Porcelanosa, czyli przestrzennych płytek, fal, kubików i kostek- dodaje specjalistka Max-Fliz

Stonowane kolory

Propozycje kolorystyczne w zasadzie nie zmieniły się w porównaniu do tego, co można było zobaczyć w latach ubiegłych. Dominują odcienie szarości i beże oraz płytki imitujące cement.  Więcej firm zaproponowało także graffiti na płytkach.

¬-Zdarzali się producenci, którzy wykorzystywali czerń i biel, ale w zdecydowanie przeważają płytki o delikatnych, beżowych kolorach – mówi Diana Włodarczyk

Szerokie zastosowanie

Warto odnotować jeszcze jeden trend, który będzie nabierał na sile. Wykorzystanie płytek nie jest już ograniczane wyłącznie do łazienek. Producenci sugerują rozwiązania stylistyczne, które mogą znaleźć zastosowanie w całym domu.

-Płytki trafiają do salonów i sypialni. Te najcieńsze są nawet wykorzystywane jako element mebli. Rosnąca popularność cyfrowego druku na płytkach daje wcześniej niedostępne możliwości i pozwala na ciekawe rozwiązania architektoniczne – podsumowuje przedstawicielka Max-Fliz

Cevisama 2012 nie była najlepszą edycją tych targów. Ze względu na trudną sytuację branży w Hiszpanii nie należy się dziwić. Jednak także w czasach kryzysu na targach można znaleźć ciekawe rozwiązania, które do Polski trafią za pośrednictwem salonów Max-Fliz już wkrótce.

Zdjęcia Max-Fliz z targów CEVISAMA 2012
Tagi: Brak tagów
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
parawan
14:57:41 2012-04-30
Najbardziej spodobał mi się biały parawan. Idealnie pasuje do kobiecej sypialni.
klementynka
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Inne artykuły

Aktualności
  • Stopniowa poprawa nastrojów przedsiębiorców
    8% przedsiębiorców planuje obecnie dalszą redukcję zatrudnienia, podczas gdy pod koniec marca zwolnienia planowało 28 % właścicieli firm. Dane te pochodzą z IV fali badania kondycji przedsiębiorstw, przeprowadzonego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wszystko...
  • Polska 5. partnerem handlowym Niemiec
    Jak podaje Ministerstwo Rozwoju, Polska – wg danych za styczeń i luty – wyprzedziła Włochy i stała się 5. partnerem handlowym Niemiec. Pierwsze miesiące br. przyniosły wzrost we wzajemnych obrotach handlowych rzędu 6,6%. Bilans handlowy z Niemcami osiągnął pułap 21 mld euro....
  • Spadki sprzedaży, wzrosty w e-commerce
    Według danych GUS w kwietniu br. produkcja sprzedana przemysłu była niższa o 24,6% w porównaniu z kwietniem ub.r., kiedy notowano wzrost o 9,2%, natomiast w porównaniu z marcem br. spadła o 25,5%. W okresie styczeń – kwiecień br. produkcja sprzedana przemysłu była o...
  • Biznes w dobie koronawirusa
    Z danych rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wynika, że od miesiąca rośnie liczba aktywnych firm. Dokładnie od 12 kwietnia odnotowano stopniowy wzrost liczby przedsiębiorstw, które wznawiają prowadzenie działalności gospodarczej. Według stanu na...
  • Redukcja zatrudnienia w IKEA Industry Wielbark
    IKEA Industry Wielbark to największa fabryka w Polsce produkująca meble z litego drewna sosnowego. W Wielbarku działa jeden z największych tartaków w Polsce, w 100% przecierający drewno pochodzące z lasów północno-wschodniej Polski. Redukcja zatrudnienia w fabryce koło...
Nowości produktowe
  • Agas - Wkręty „Panelvit”
    Stosowane są do mocowania elementów meblowych i uchwytów. Wkręty „Panelvit” firmy Mustad, które dostępne są w ofercie Agas, to sposób na bezproblemowe prowadzenie prac. Ich specjalne kształty, dzięki którym dedykowane są one do różnych...
  • Markslöjd - Bali
    Została wykonana z rattanu, naturalnego materiału o dużej wytrzymałości, dzięki czemu przyciąga uwagę oryginalnym designem i lekkością konstrukcji. Bardzo dobrze sprawdzi się we wnętrzach z drewnianymi meblami, naturalnymi dodatkami aranżacyjnymi, kwiatami i roślinami ozdobnymi.
  • Fibaro - Home Center 3
    W kolorystyce postawiono zaś na grę czerni z miedzią. Wykonana z tworzywa sztucznego obudowa jest przyjemna w dotyku dzięki rozwiązaniu soft touch, a na jej powłoce nie zostają ślady palców. Dodatkowo urządzenie zaprojektowano tak, by nie rzucało się w oczy, stojąc np. obok...
  • Loft Decora - Modułowy system „Grop”
    Inspirowany duchem szkoły z Weimaru modułowy system „Grop” zaprojektowali Bartłomiej Pawlak i Łukasz Stawarski. Dzięki możliwości konfiguracji, odnajdzie się w wielu sytuacjach. Może być stolikiem, szafką RTV, konsolą, regałem, meblem biurowym lub ekspozycyjnym. Mebel jest...
  • Select by Lech - Dolce i Eterno
    Doskonale ubierze każdy rodzaj mebla. Skręcony splot, przypominający ponadczasową przędzę bouclé, powoduje, że tkanina sprawia wrażenie wielowymiarowej. „Eterno” stanowi idealne odwzorowanie starej, przetartej skóry naturalnej. Wysoka wytrzymałość oraz neutralna...
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!