Newsroom

XXXLutz przejmuje polską Grupę Black Red White

Grupa XXXLutz przejmuje sklepy meblowe w Europie

XXXLutz przejmuje polską Grupę Black Red White

Grupa XXXLutz poinformowała, że finalizuje przejęcie BRW. Gigant w handlu meblami zamierza rozszerzyć swoje zaangażowanie w Polsce.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Ponad dwa lata temu – w lipcu 2022 r. – austriacka firma nabyła 50% udziałów w Grupie BRW. Aktualnie XXXLutz przejmuje pozostałe 50% i to on będzie decydował o przyszłości Grupy BRW. Warunkiem jest uzyskanie zgody organów ochrony konkurencji.

Dlaczego XXXLutz przejmuje BRW?

W 2025 r. XXXLutz będzie świętować 80-lecie. Jeśli plan giganta się powiedzie, położy on podwaliny pod międzynarodowy rozwój grupy. Już teraz jest ona jednym z trzech największych sprzedawców detalicznych mebli na świecie.

Dzięki partnerstwu nawiązanemu za pośrednictwem silnej ekonomicznie Grupie XXXLutz można wykorzystać wiele synergii. Wszyscy klienci kupujący meble w Polsce skorzystają z większego wyboru, szybszej dostępności i przede wszystkim jeszcze lepszych cen – czytamy w komunikacie.

Grupa Black Red White ma m.in. 82 własne oddziały (w tym 78 w Polsce), a ponadto sieć około 300 partnerów handlowych w Polsce. Firma zatrudnia ponad 5 tys. osób osób. Grupa BRW eksportuje meble do ponad 30 krajów na całym świecie.

W Black Red White pozostanie niezależny Zarząd

Z komunikatu XXXLutz wynika, że Grupa Black Red White będzie nadal działać pod niezależnym Zarządem. Przede wszystkim będzie niezależnie i autonomicznie zarządzać spółkami produkującymi meble. Szczegóły umowy pozostają poufne. Natomiast nabycie akcji podlega zatwierdzeniu przez właściwe organy ochrony konkurencji.

Jesteśmy przekonani, że przynależność do Grupy XXXLutz oferuje najlepsze warunki do przyszłego rozwoju, z wyraźnymi możliwościami wzrostu, szczególnie w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu. Konkurencyjne środowisko, zwłaszcza na rynku sprzedaży detalicznej mebli online, wymaga nie tylko dużych inwestycji, ale także silnych partnerstw. Dzięki swojej obecności w całej Europie, sile gospodarczej i solidnemu know-how w zakresie sprzedaży wielokanałowej Grupa XXXLutz jest predestynowana do odegrania w przyszłości znaczącej roli na rynku meblarskim – podkreśla Mariusz Sośnierz, prezes Zarządu Grupy BRW.

Cieszymy się na spotkanie z naszymi nowymi kolegami w Polsce. Wspólnie stawimy czoła rosnącemu handlowi internetowemu i trudnym przeciwnościom losu w naszej branży. Jesteśmy głęboko przekonani o wartości połączenia handlu stacjonarnego z silnym sklepem internetowym. Klienci lubią szukać informacji w Internecie, ale ostatecznie, zwłaszcza przy większych zakupach, chcą skorzystać z porad ekspertów w sklepie meblowym oraz móc przetestować i dotknąć mebli i wyposażenia. Dzięki naszemu know-how będziemy mogli zapewnić naszym kolegom w Polsce dobre wsparcie i pomóc im zaoferować klientom w Polsce jeszcze większy wybór i jeszcze lepsze ceny – zapewnia Thomas Saliger, rzecznik firmy XXXLutz Group.

Ponadto zakłady produkcyjne BRW skorzystają z silnej obecności Grupy XXXLutz w handlu stacjonarnym i internetowym w 14 krajach europejskich.

ZOBACZ TAKŻE: Będą zwolnienia grupowe w Black Red White

Oznacza to, że zabezpieczyliśmy wiele rynków zbytu i możemy wykorzystać nowy potencjał, jaki Grupa XXXLutz oferuje w całej Europie – podsumowuje Thomas Saliger.

Źródło: XXXLutz.