Newsroom

W majowym BIZNES.meble.pl jest co czytać

W majowym BIZNES.meble.pl jest co czytać.

W majowym BIZNES.meble.pl jest co czytać

Odpowiedzialność i otwartość na nowe wyzwania w branży meblarskiej to wiodące tematy najnowszego wydania BIZNES.meble.pl. Jest co czytać!

Za nami długi majowy weekend, przed nami dwa ważne dla branży meblarskiej, przemysłu drzewnego i maszynowego wydarzenia: interzum i Ligna. By być na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku mebli i surowców, warto sięgnąć po BIZNES.meble.pl, nr 5/2023. Zapewniamy, że jest co czytać.

Zaczynając od raportu, w którym podejmujemy temat odpowiedzialności w łańcuchach dostaw, przez wywiady – z Grzegorzem Kuleszą, dyrektorem zarządzający Pfleiderer Polska i prof. dr hab. inż. Jerzym Smardzewskim, Kierownikiem Pracowni Projektowania Mebli, Wydział Leśny i Technologii Drewna, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu oraz Krzysztofem Pelińskim, head of R&D Lab150, po cyberbezpieczeństwo i design społecznie odpowiedzialny – przeprowadzamy Was przez najważniejsze, najbardziej aktualne problemy i wyzwania branży meblarskiej. To od Was zależy, czy wybierzecie wydanie papierowe czy e-wydanie.

Zapraszamy do lektury!

BIZNES.meble.pl, nr 5/2023

Co czytać w nowym BIZNES.meble.pl?

Od redakcji

Felietony

Relacje

Wolny wybieg

 „Na biednego nie trafiło”, czyli rzecz o zatorach płatniczych

Raport

Łańcuchy dostaw wciąż pod presją

Pandemia, wojna w Ukrainie, wzrost cen, a od 1 stycznia 2023 r. zmiany w niemieckim prawie, to największe wyzwania, z jakimi w ostatnim czasie mierzą się łańcuchy dostaw. Gdy jeden kryzys się nie kończy, a zaczyna się kolejny, pozostają dwie opcje: czekać i obserwować lub realizować nowe strategie w zakresie łańcuchów dostaw.

Branża

Wiadomości

Partnerstwo zamiast narzucania gotowych rozwiązań

Rozmowa z Grzegorzem Kuleszą, dyrektorem zarządzającym Pfleiderer Polska.

Jak, gdzie, kiedy i za ile Polacy kupują meble?

Jakie meble wybierają Polacy? Gdzie i z jakich powodów kupują je najczęściej? Jak wygląda znajomość marek meblowych? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących preferencji zakupowych Polaków dostarczają wyniki badania, które na zlecenie BIZNES.meble.pl zrealizowała agencja marketingowa Inquiry.

MIFF 2023 powraca po pandemii z rekordową sprzedażą

Międzynarodowe Targi Meblowe w Malezji (MIFF), największe targi branżowe w Azji Południowo-Wschodniej, powróciły w dniach 1-4 marca z przełomową sprzedażą, która osiągnęła 1,21 mld dolarów w 2023 roku. Rezultatem jest 19% wzrost w stosunku do szczytowego poziomu sprzed pandemii, który wyniósł 1,01 mld dolarów w 2019 r., z bezprecedensowym rekordem 673 wystawców i odwiedzających 136 narodowości.

Ogród miejscem spotkań

Powierzchnia wystawiennicza największego ogrodniczego wydarzenia na świecie – spoga+gafa 2023 – jest w pełni zarezerwowana. Globalny zasięg targów zielonego stylu życia w ogrodzie gwarantuje, że w dniach 18-20 czerwca w Kolonii dostawcy ze wszystkich kontynentów spotkają się z decydentami z branży i sklepów wielkopowierzchniowych.

Czas wyzwań dla polskiego meblarstwa

Rozmowa z prof. dr hab. inż. Jerzym Smardzewskim, Kierownikiem Pracowni Projektowania Mebli, Wydział Leśny i Technologii Drewna, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

Powtarzanie jest matką wiedzy

Pani Anna Gąsiorowska w kwietniowym numerze BIZNES.meble.pl namawia: „Róbmy swoje – receptą na kryzys”. „Róbmy swoje – udoskonalając wszystko co się da w procesie od A do Z”. Tyle Pani Ania. Repetitio est mater studiorum.

Bezpieczni w przestrzeni cyfrowej

Jak zaznaczają eksperci, w minionym roku 7 na 10 firm z branży przemysłowej padało ofiarą ataków hakerskich. Od czego zacząć budowę cyberbezpieczeństwa?

Design

Wiadomości

Design bierze odpowiedzialność

Jak polscy projektanci rozumieją design społecznie odpowiedzialny? Jak go realizują?

Równowaga

Lokalne komponenty i rzemiosło wydają się kluczem do zrównoważonego projektowania i produkcji. Design szuka równowagi między funkcjonalnością a szacunkiem dla najbliższego otoczenia i natury.

Trendy

Nowości

Temat wydania: Ergonomia i ekonomia

Ekonomia idzie za innowacją

Stawiając na innowacje zbliżamy się do celu, jakim jest bardziej ekonomiczny wymiar produkcji.

Kreatywna odpowiedzieć na potrzeby klientów

Rozmowa z Krzysztofem Pelińskim, head of R&D Lab150.

Chillout

Felietony

Na okładce: Grzegorz Kulesza, dyrektor zarządzający Pfleiderer Polska.