Newsroom

Meblowy lockdown 3.0

IKEA w Szczecinie.

Meblowy lockdown 3.0

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

51 dni zamknięcia wiosną 2020 roku, 21 dni jesienią i perspektywa zamknięcia na 14 dni – to bilans ostatnich 12 miesięcy w handlu meblami.

Rozporządzenie pozbawia złudzeń

Tym razem na publikację w Dzienniku Ustaw rozporządzenia dotyczącego ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, nie trzeba było długo czekać.

Lakoniczny zapis: w ust. 25: – w pkt 1 uchyla się lit. i, który pojawił się w rozporządzeniu Rady Ministrów oznacza, że wielkopowierzchniowe, detaliczne sklepy meblowe i budowlane o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. zostaną zamknięte. 

W pozostałych placówkach handlowych wprowadzona zostanie zasada zmniejszonej dopuszczalnej liczby klientów na każde 100 m kw. Będzie to jedna osoba na każde 20 m kw w większych sklepach, czyli o powierzchni powyżej 100 m kw, a w sklepach mniejszych – jedna osoba na każde 15 m kw.

Nowe obostrzenia mają obowiązywać od soboty 27 marca do piątku 9 kwietnia.

ZOBACZ TAKŻE: Czwarty miesiąc lockdownu w Niemczech

Szybka reakcja IKEA

Komentarz IKEA pojawił się jeszcze 25 marca. W oświadczeniu koncernu znalazły się informacje o tym, że zgodnie z obostrzeniami ogłoszonymi na konferencji premiera i ministra zdrowia, od najbliższej soboty, tj. 27 marca do dnia 9 kwietnia włącznie, wszystkie sklepy IKEA będą zamknięte. Trwają przygotowania do przeniesienia całości sprzedaży do kanałów online poprzez stronę IKEA.pl oraz w Aplikacji mobilnej IKEA.

Jednocześnie informujemy, że do czasu wejścia w życie zapowiedzianych przepisów wszystkie sklepy IKEA w Polsce, w tym także sklepy zlokalizowane w centrach handlowych, są otwarte dla klientów, przy zachowaniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa sanitarnego. IKEA działa zawsze zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem. W trosce o bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów restrykcyjnie przestrzegamy zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Dokładamy wszelkich starań, aby nasze miejsca spotkań z Klientami spełniały wymogi określone przez polskie służby sanitarne, ale także światowe standardy IKEA. W naszych sklepach zapewniamy środki dezynfekcji, stosujemy limity liczby klientów na m2, stosujemy się do obowiązku noszenia maseczek, jak również zachęcamy do zachowania bezpiecznego dystansu społecznego w trakcie zakupów – czytamy w oświadczeniu IKEA.

Koncern nie omieszkał przypomnieć, że w trakcie dotychczasowych „lockdownów” sklepy meblowe pełniły bardzo ważną rolę. Polacy kupują u nas wyposażenie do urządzenia swoich miejsc pracy zdalnej oraz miejsc nauki lub zabawy dla dzieci. Kluczowe jest dla nas także utrzymanie miejsc pracy oraz stabilności naszego biznesu. Koncentrujemy się zatem na działaniach pozwalających kontynuować sprzedaż i umożliwiających funkcjonowanie firmy przy wprowadzonych ograniczeniach – poinformował koncern.

ZOBACZ TAKŻE: Lockdown nokautem niemieckiego meblarstwa