Newsroom

JYSK zaskakuje wynikami

najnowsze wyniki finansowe JYSK

JYSK zaskakuje wynikami

 
JYSK w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem.
 

JYSK Polska w liczbach

 
Całkowita sprzedaż, wliczając eksport, wyniosła 2,89 mld zł w okresie od września 2020 roku do sierpnia 2021 roku. Sprzedaż w sklepach wzrosła 13% w porównaniu z rokiem poprzednim. 
 
 
 
 
Wyzwania roku pandemicznego, w tym tymczasowe zamknięcia sklepów stacjonarnych przekierowały dużą cześć zainteresowania klientów do sklepu online. Sprzedaż online wzrosła o blisko 50% w porównaniu do roku poprzedniego. Udział online, włączając usługę click & collect, w całości sprzedaży wyniósł około 16%.
 
W ubiegłym roku strona internetowa JYSK miała 56 189 279 wizyt, co oznacza wzrost o 24,37% w porównaniu do roku poprzedniego.
 
Miniony rok finansowy miał swoje wyzwania, związane z tymczasowym zamknięciem większej części naszych sklepów, dostępnością towarów oraz ich transportem. W JYSK od wielu lat współpracujemy z polskimi dostawcami, chociażby dostawcami mebli, czy materaców umożliwiając im eksport produktów na inne rynki JYSK, co nie tylko ma pozytywny wpływ na polską gospodarkę, ale również zabezpiecza łańcuch dostaw – mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK PolskaNiezmiennie dostosowujemy się do potrzeb naszych klientów. Wprowadzamy nowe standardy związane ze zrównoważonym rozwojem, rozbudowujemy sieć w Polsce, aby nasze sklepy były jeszcze bliżej domów klientów. Czas spędzany w domach podczas pandemii pokazał jak ważna jest przestrzeń wokół nas, jej funkcjonalność i komfort, który nam daje – dodaje Padalak.
 
Firma JYSK jest jednym z największych płatników CIT w Polsce. Według listy, opublikowanej przez Ministerstwo Finansów, sieć zajmuje 80 pozycję.
 

JYSK nie rezygnuje z ekspansji

 
W sierpniu 2021 roku JYSK otworzył swój 250 sklep na rynku polskim. W całym, minionym roku finansowym otworzonych zostało 16 nowych placówek, a 23 sklepy zmodernizowano do konceptu 3.0. W planach jest dalszy rozwój i otwieranie od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów rocznie. Obecnie sieć ma 251 sklepów, a docelowo przewiduje do 500 swoich placówek w Polsce.
 
Wierzymy w przyszłość sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnym rozwijaniu wielokanałowości i udogodnień dla klientów. Mamy asortyment, który wpisuje się w unikatowe potrzeby użytkowników: komfort spania, funkcjonalne wyposażenie przestrzeni, dlatego czasami ważne jest dokładne poznanie produktu i fachowa porada, jakiej mogą udzielić nasi sprzedawcy w kontakcie bezpośrednim, ale też znaczenie ma oczywiście skandynawski design – podkreśla Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska.
 

B2B i zrównoważony rozwój

 
W poprzednim roku finansowym sprzedaż w kanale B2B wzrosła o ponad 25%. To zasługa szerokiego wyboru produktów, odpowiednich cen oraz możliwości obsługi dostaw dużych ilości w krótkim czasie. Firmy mogą również korzystać z systemu ratalnej sprzedaży, dokonywać hurtowego zakupu Kart Podarunkowych. Dla podmiotów sektora publicznego wprowadzona została odroczona płatność.
 
W ubiegłym roku finansowy JYSK globalną strategię związaną ze zrównoważonym rozwojem. Sieć przyjęła konkretne cele środowiskowe, jak zmniejszenia o 50% do 2030 roku, emisji gazów cieplarnianych powstających w związku ze zużyciem energii i ogrzewania we wszystkich lokalizacjach: w sklepach, centrach dystrybucyjnych oraz biurach.
 
JYSK nieustannie pracuje nad zwiększeniem wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach bez uszczerbku dla jakości i bezpieczeństwa użytkowania. Do końca 2024 roku wszystkie produkty JYSK i opakowania wykonane z drewna, tektury lub papieru będą opatrzone certyfikatem FSC®. Zobowiązaliśmy się również pozyskiwać do naszych produktów tekstylnych 100% bawełny z bardziej zrównoważonych źródeł. Wszystkie produkty w tym zakresie wymienimy w asortymencie sklepów do końca 2024 roku – mówi Sylwia Filimon, dyrektor komunikacji JYSK Polska
 

JYSK w skali globalnej

 
Z wynikiem EBIT w wysokości 4,5 miliarda DKK za rok obrotowy 2020/21, JYSK globalnie po raz kolejny osiągnął wynik na historycznie wysokim poziomie. Chociaż rok 2020/21 przyniósł JYSK wiele wyzwań w postaci tysięcy zamkniętych sklepów, firmie po raz kolejny udało się wykorzystać połączenie sklepów stacjonarnych oraz rozbudowanych platform cyfrowych, aby ustanowić nowy rekord z obrotem 32,6 mld DKK.
Tym samym obroty wzrosły o 7%, a wynik EBIT był o 21 proc. wyższy niż w roku 2019/20.
 

Kluczowe dane JYSK globalnie:

 
• Obrót: 32,6 miliarda DKK
• Wzrost obrotów: 7%
• Wynik EBIT: 4,5 mld DKK
• Wzrost wyniku: 21%
 
 

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl