Newsroom

IKEA z własnym pomysłem na Black Friday

Ogólnopolska kampania IKEA „Green Black Friday” wystartowała 21 listopada 2022 r. i potrwa do 11 grudnia 2022 r.

IKEA z własnym pomysłem na Black Friday

Podczas Black Friday rynek zachęca konsumentów do polowania na promocje. IKEA nie bierze w tym udziału, a korzystając z okazji inspiruje do robienia odpowiedzialnych zakupów.

IKEA na ten dzień, ale nie tylko na Black Friday, ma własny pomysł i skupia się na zachęcaniu klientów do odpowiedzialnych wyborów. Swoim klientom w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” oferuje odkupienie niepotrzebnych mebli lub zakup używanych przedmiotów z pewnego i sprawdzonego źródła, jakim jest IKEA circular hub.

Nie dla Black Friday, tak dla odpowiedzialnych zakupów

Jak można dać meblom drugie życie? Sprzedając te już niepotrzebne i zyskując do 50% ich wartości lub kupując używane z korzyścią dla nich i dla siebie.

Usługę „Oddaj i Zyskaj” IKEA wprowadziła już w listopadzie 2021 r. i od tego czasu stale ją rozwija. Niedawno marka stworzyła także circular hub online, dzięki któremu można przeglądać dostępne produkty w danym sklepie, zarezerwować wybrany artykuł na 24 godziny i w tym czasie odebrać go oraz zapłacić na miejscu.

Reklama
banner-przewodnik-architekta-300x250

ZOBACZ TAKŻE: IKEA Retail w Polsce ogłasza wyniki finansowe

Od grudnia 2021 r. do września 2022 r. w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” nadaliśmy drugie życie prawie tysiącowi produktów. Wiemy, że to dobre rozwiązanie zarówno dla planety, jak i portfeli naszych klientów i klientek, dlatego przez ostatnie miesiące pracowaliśmy nad jego rozwojem. Między innymi, stworzyliśmy cyfrową wersję circular hub. Warto tutaj podkreślić, że Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, jeśli chodzi o liczbę produktów, które zyskują nowy dom, dzięki tejże wersji. W działach circular hub w Polsce od kwietnia br. sprzedaliśmy już ponad 6000 produktów. W roku finansowym 2021 na całym świecie udało się uratować ponad 42 mln produktów, z czego 32 mln poprzez ponowną sprzedaż, m.in. właśnie w tych działach – mówi Agata Czachórska, dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska.

Zamiast Black Friday oddawanie mebli do IKEA

Niepotrzebny regał, szafka RTV, która nie pasuje do nowego wystroju, biurko, z którego wyrosło już dziecko – te i inne niepotrzebne lub niechciane już meble, zakupione nie wcześniej niż w 2016 roku, można przynieść do sklepu i odzyskać nawet do 50% ich wartości na karcie refundacyjnej IKEA. Co więcej, marka rozumie, jak szybko zmieniają się potrzeby rosnących dzieci, za którymi czasem trudno jest nadążyć organizacyjnie i finansowo, dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców, od tego roku poszerzyła listę produktów, które mogą zostać odsprzedane o meble dziecięce. Teraz biurka, szafki, łóżka czy krzesełka, z których dzieci wyrastają szybko, można przekazać dalej i przedłużyć ich życie. Szczegółowe informacje, wykaz mebli dostępnych w usłudze oraz zasady wyceny i działania karty refundacyjnej dostępne są na stronie IKEA.pl i w Aplikacji Mobilnej IKEA.

Kupowanie z zaufanego źródła

Jak pokazują badania ponad 70% Polaków deklaruje, że kupuje rzeczy z drugiej ręki, a 84% twierdzi, że takie działanie jest oznaką zaradności i sposobem na zaoszczędzenie . W obszarze produktów dziecięcych 44% Polaków zanim podejmie decyzję o zakupie nowych produktów, najpierw sprawdza opcję zakupu produktów używanych, a 40% badanych deklaruje, że kupuje rzeczy używane dla swoich dzieci . Zainteresowanie produktami z drugiej ręki wyraźnie widać na platformach sprzedażowych, forach i grupach w mediach społecznościowych. IKEA w swoich circular hub daje klientom możliwość kupienia używanych mebli z zaufanego źródła, bez ryzyka i niespodzianek. Co więcej, wszystkie meble kupione w dziale circular hub podlegają rękojmi.