Newsroom

IKEA odkupi meble

IKEA odkupi meble

IKEA odkupi meble

Czy masz w domu meble, których już nie potrzebujesz? Przynieś je do sklepu IKEA, by mógł je pokochać ktoś inny i dodatkowo na tym zyskaj. Akcja startuje 22 listopada.

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Pomysł jest prosty: koncern odkupi niepotrzebne meble i znajdzie dla nich nowy dom. Oddaj nam regał BILLY – to jedno z haseł, które zachęca do udziału w akcji #ODDAJiZYSKAJ.

Dlaczego IKEA nie przygotowuje ofert specjalnych na Black Friday?

Przez wprowadzenie w tym czasie usługi „Oddaj i Zyskaj” IKEA chce tworzyć lepsze warunki życia dla coraz większej liczby osób, co istotne – życia w sposób bardziej zrównoważony.

W tym roku firma wprowadza we wszystkich sklepach usługę odkupu używanych mebli IKEA, które następnie trafią do działów circular hub, gdzie będą miały szansę znaleźć nowy dom.

Jednym z priorytetów IKEA jest inspirowanie i umożliwianie ludziom życia w bardziej zrównoważony sposób. Firma zachęca do dbania o planetę poprzez swoją szeroką ofertę produktów i rozwiązań, ale także różnego typu kampanie czy usługi, w których pokazuje, jak podejmować decyzje lepsze dla domu oraz środowiska.

Usługa „Oddaj i zyskaj” wystartuje w sklepach IKEA od 22 listopada. Używane meble IKEA, nie starsze niż pięcioletnie, można przywieźć do sklepu i odsprzedać w Dziale Obsługi Klienta. Przed wizytą w sklepie należy odwiedzić stronę internetową www.IKEA.pl/oddajizyskaj, aby otrzymać wycenę mebla, odpowiadając krok po kroku na pytania, m.in. o jego rodzaj i stan. Po akceptacji wyceny, należy przyjechać z meblem do sklepu IKEA, gdzie w Dziale Obsługi Klienta mebel zostaje sprawdzony pod kątem zgodności z wcześniej złożoną ofertą. Za mebel otrzymuje się kartę refundacyjną na zakupy w sklepie oraz na IKEA.pl, a używane produkty trafiają do działu circular hub, gdzie można je kupić po okazyjnej cenie. W ten sposób niepotrzebne już klientom meble zyskują szansę na nowy dom i życie.

Z badania, Climate Action Research, które IKEA prowadzi od kilku lat wspólnie z GlobeScan, wynika że znacząca większość konsumentów i konsumentek, także w Polsce, oczekuje wsparcia od biznesu w podejmowaniu na co dzień bardziej przyjaznych dla planety działań. Jedną z najważniejszych barier, powstrzymujących ich od tego jest przekonanie, że zrównoważone życie jest zbyt drogie – mówi Agata Czachórska, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce. I dodaje: Z drugiej strony to, co motywuje nas do eko-zachowań, to przede wszystkim oszczędność. Na tegoroczny Black Friday postanowiliśmy uruchomić usługę „Oddaj i Zyskaj”, która wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. W ten sposób dokładamy wspólnie cegiełkę do ograniczania zużycia zasobów naturalnych. Zyskują klientki i klienci oraz planeta.

IKEA Retail w Polsce od dawna namawia konsumentów do przemyślanych zakupów w Black Friday. W poprzednich latach proponowała klientom niezwykłą kolekcję „PRZYDA SIĘ”, złożoną z rzeczy, które już mamy w domu – często nieużywanych, skrzętnie ukrytych, np. w głębi szafy czy w piwnicy. Natomiast w kampanii „Na dłużej”, marka podkreślała, że dbanie o to, co już posiadamy jest podstawowym sposobem na dłuższe użytkowanie.

IKEA od lat działa w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i dąży do tego, żeby stawać się firmą coraz bardziej przyjazną dla planety i ludzi. Firma do 2030 roku stanie się biznesem w pełni cyrkularnym oraz pozytywnie oddziałującym na klimat.

Koncern dąży do tego m.in. prowadząc działania mające na celu maksymalne wykorzystanie produktów wyposażenia domu, np. poprzez ich odnawianie, dawanie szansy na „drugie życie”, ponowne użycie komponentów czy recykling materiałów. W roku finansowym 2020, dzięki pracy działów jakości i odzyskiwania towaru w sklepach IKEA na całym świecie udało się uratować ponad 39 milionów produktów poprzez przepakowanie (8,4 milionów) i ponowną sprzedaż, w tym w działach circular hub. Zrealizowano również ponad milion zamówień na w sumie 14 milionów części montażowych, aby umożliwić naprawę produktów, by służyły dłużej. Ponadto, IKEA przywiązuje dużą wagę do stosowania w artykułach materiałów odnawialnych takich, jak drewno, bawełna, lyocell, czy bambus, oraz pochodzących z recyklingu, jak m.in. przetworzone butelki PET, wykorzystywane do produkcji np. frontów kuchennych KUNGSBACKA czy BODARP.

Począwszy od 2030 roku IKEA będzie wykorzystywać w swoich produktach jedynie materiały odnawialne i ponownie przetworzone.