Newsroom

Handel w Niemczech przed kolejnymi wyzwaniami

Elmar Duffner, prezes Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego (VDM) i CEO Vivonio Group. Fot. Materiały prasowe Vivon

Handel w Niemczech przed kolejnymi wyzwaniami

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

W Niemczech trwają obecnie konsultacje polityczne w sprawie nowelizacji ustawy o ochronie przed zakażeniami oraz wprowadzenia hamulca bezpieczeństwa na terenie całego kraju.

W obliczu zbliżających się ważnych decyzji, wzywamy decydentów politycznych do uwzględnienia postępów poczynionych w ostatnich tygodniach w zakresie zakupów o niskim stopniu kontaktu i niskim ryzyku. Sprawdzone i ugruntowane możliwości bezkontaktowego odbioru zamówionych towarów w ramach rozwiązań Click & Collect muszą pozostać, chyba, że rosnąca liczba zachorowań umożliwi powszechne otwarcie handlu detalicznego. W wielkopowierzchniowym handlu detalicznym meblami należy nadal umożliwiać rezerwację indywidualnych spotkań konsultacyjnych (w ramach Click & Meet) z maksymalnie dwoma osobami na konsultacji i ścisłym przestrzeganiem ograniczeń powierzchni. Aktualny, negatywny test na koronawirusa może stanowić gwarancję dodatkowego bezpieczeństwa w tym zakresie – komentuje Elmar Duffner, prezes Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM.

ZOBACZ TAKŻE: E-commerce w Niemczech

Niemcy mistrzami w… oszczędzaniu

Temat handlu detalicznego, nie tylko meblami, stał się szczególnie drażliwy, gdy okazało się, że nasi zachodni sąsiedzi przestali być skorzy do wydawania pieniędzy. Z najświeższych danych, którymi podzielił się Instytut Gospodarki Niemieckiej (IW), wynika, że niemieccy konsumenci podczas trwającej od roku pandemii przeznaczyli na prywatne potrzeby średnio o co najmniej 1.250 euro mniej niż w roku przed kryzysem. Według raportu przygotowanego przez instytut badawczy odpowiada to łącznie spadkowi wydatków konsumenckich o 116 mld euro. Autorzy badania podkreślili, że w 2020 roku mieszkańcy Niemiec kupowali szczególnie mało nietrwałych dóbr konsumpcyjnych.

Jaka będzie cena lockdownu w Niemczech? Czy będzie to nokaut dla niemieckiego meblarstwa? Elmar Duffner jest zdania, że gdy dom zyskuje w czasie pandemii na znaczeniu, stając się bezpiecznym schronieniem, a potrzeby związane z wyposażeniem wnętrz nie mogą być zaspokojone przez kanały internetowe, to dostęp do sklepów meblowych musi pozostać otwarty dla konsumentów.

Bawaria, dla przykładu, dostosowała już odpowiednie rozporządzenie w tym zakresie – z rozwiązaniem Click & Meet (plus negatywny test na koronawirusa) w przypadku gdy 7-dniowy wskaźnik zachorowalności wynosi od 100 do 200 na 100 tys. osób i z możliwością Click & Collect w przypadku zachorowalności powyżej 200 na 100 tys. osób – informuje Elmar Duffner.