Newsroom

Fuzja dwóch globalnych marek zakończona

Herman Miller i Knoll utworzyły MillerKnoll

Fuzja dwóch globalnych marek zakończona

Herman Miller i Knoll ogłosiły powstanie kolektywu o nazwie MillerKnoll. To obecnie jedna z największych i najbardziej wpływowych firm meblarskich w światowym designie.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Herman Miller ogłosił, że po sfinalizowaniu przejęcia marki Knoll, firma będzie funkcjonować jako MillerKnoll. Herman Miller i Knoll będą występowały jako odrębne marki w ramach MillerKnoll. Nowy model operacyjny MillerKnoll ma wzmocnić pozycję firmy.

Jesteśmy podekscytowani mogąc przedstawić MillerKnoll, kolektyw dynamicznych marek, które wspólnie projektują świat, w którym żyjemy – powiedziała Andi Owen, prezeska i dyrektorka generalna MillerKnoll. – Nasza branża i świat w ogóle szybko się zmienia. Design jest sposobem w jaki wyobrażamy sobie i kształtujemy lepszą przyszłość. Łącząc się razem, zdefiniujemy i poprowadzimy tę transformację, podobnie jak inne transformacje w naszej historii.

Jak doszło do fuzji Hermann Miller i Knoll?

Znana amerykańska marka meblowa zakończyła proces przejęcia firmy Knoll za 1,8 mld dolarów i zmieniła nazwę nowej grupy na MillerKnoll. Zakup marki Knoll został sfinalizowany w drugiej połowie lipca 2021 roku, po zatwierdzeniu przez akcjonariuszy obu firm na specjalnych spotkaniach.

Podczas gdy Herman Miller będzie teraz używać nazwy korporacyjnej MillerKnoll, nazwy Herman Miller i Knoll pozostaną jako odrębne marki, podobnie jak jej spółki zależne, w tym Hay, Maharam, Muuto i Design Within Reach. Firma poinformowała, że wykorzystując swoje portfolio będzie chciała katalizować transformację przestrzeni domowych i biurowych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na czele MillerKnoll stanęła dotychczasowa prezeska i CEO Herman Miller – Andi Owen. Dodatkowo firma będzie kierowana przez światowej klasy zespół wykonawczy składający się z liderów zarówno z jednej, jak i z drugiej firmy.