Newsroom

Forte inwestuje w platformę Yestersen

yestersen

Forte inwestuje w platformę Yestersen

Jak poinformował Yestersen – największy polski e-commerce z unikalnymi meblami od kultowych marek oraz sklepów vintage – firma pozyskała inwestora branżowego. Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli Forte nabyła 20,5% udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Forte wesprze swoim doświadczeniem projekt stworzenia produktów marki własnej yestersen. Plany obejmują m.in. linię mebli w duchu vintage oraz współpracę z niezależnymi projektantami i rzemieślnikami – pierwsze produkty pojawią się już wkrótce.

W jakich obszarach będą współprac Forte i Yestersen?

Pozyskanie inwestora branżowego jest konsekwencją strategii rozwoju oferty produktów współczesnych przyjętej przez yestersen w 2019 roku. Dzięki transakcji platforma e-commerce przyspieszy rozwój produktów marki własnej, które uzupełnią luki w ofercie, zwiększą rozpoznawalność marki i będą dostępne szybciej niż zagraniczne meble. Spółka wykorzysta część otrzymanych środków na dalsze pozyskiwanie nowych marek, w tym z kategorii premium oraz produktów rzemieślniczych z Polski i ze świata.

Przestudiowaliśmy tysiące sprzedanych unikatów i porozmawialiśmy z klientami by zrozumieć ich potrzeby. Wykorzystując naszą wiedzę o vintage i obserwując tendencje na rynku stworzymy produkty, które dopełnią naszą ofertę produktów współczesnych. Doświadczenie, jak i kompetencje Forte będą dla nas wielkim wsparciem. To bardzo ekscytujący projekt – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.

Yestersen to bardzo obiecująca spółka na rynku mebli premium, której dalszy dynamiczny rozwój wesprzemy swoim know how w zakresie technologii wytwarzania oraz wykorzystując pewne synergie na polu logistycznym i organizacyjnym. W Forte realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju. Inwestujemy w ekologiczne technologie wytwarzania, ograniczamy zużycie surowców, rozwijamy nowe, coraz bardziej ekologiczne produkty, ale też pracujemy nad ponownym wykorzystaniem zużytych mebli do produkcji surowca oraz nad przedłużaniem cyklu życia produktów. Yestersen wpisuje się w ten kierunek łącząc unikalną selekcję wzornictwa z ideą ekonomii cyrkularnej – komentuje Maria Florczuk, członek zarządu Fabryk Mebli Forte.

Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS. Yestersen podtrzymuje ambitne plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy – spółka zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma pojawić się na NewConnect.

W komunikacie, który opublikowała platforma Yestersen, można przeczytać, że produkty marki własnej będą odsyłać do wzorów z minionych lat, szczególnie modernizmu, wykorzystując współczesne rozwiązania technologiczne. Ważnym elementem ich produkcji będzie współpraca z lokalnymi dostawcami i rzemieślnikami. Równolegle, w duchu lokalnej produkcji yestersen zaprosi niezależnych projektantów do stworzenia mniejszych rzutów produktów w kolaboracji.

Jaką strategię rozwoju ma platforma Yestersen?

Obecnie Yestersen oferuje już blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych. W pierwszym kwartale 2021 spółka wprowadziła do oferty blisko 1,5 tys. produktów m.in. od kultowych marek takich jak Bolia czy &Tradition oraz zintensyfikowała pozyskiwanie dostawców dotąd niedostępnych na polskim rynku, np. KANN Design. Do końca roku spółka zaoferuje już 10 tys. starannie wybranych produktów współczesnych od ponad 170 marek, w tym wielu marek niezależnych i manufaktur rzemieślniczych, a także 26 tys. unikatów vintage.

Yestersen notuje wzrosty sprzedaży zarówno w kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, realizowanym przez showroom zlokalizowany przy ul. Lekarskiej w Warszawie. Spółka rozbudowuje również bazę klientów – w pierwszym kwartale 2021 roku platforma pozyskała niemal tylu klientów, co w całym 2019 r. W bieżącym roku spółka podwoi łączną liczbę klientów. Za sprawą usprawnień logistycznych Yestersen wysyła już blisko 1000 produktów w zaledwie 24 godziny po złożeniu zamówienia, co znacząco obniża koszty wysyłki i tym samym korzystnie wpływa na marżowość. Jest ona obecnie rekordowa, dalej rośnie szybciej niż przychody, m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju portfela marek współczesnych.

Biznes wspiera nowoczesna technologia m.in. rozwiązanie pozwalające znaleźć upragniony produkt na podstawie zdjęcia wgranego na platformę. System przeszuka ofertę i zaproponuje obiekty zbliżone do tego z inspiracyjnego zdjęcia. To pierwsza tego typu technologia na polskim rynku.

Choć firma skupia się na działalności e-commerce, to prowadzi także stacjonarny showroom. To nie tylko miejsce umożliwiające stacjonarne zakupy, ale przede wszystkim wyrafinowane wnętrza, które inspirują i pozwalają podziwiać wzornictwo na najwyższym poziomie.