Znane targi meblowe czeka relaunch, nie odbędą się w 2026 r.
7 października, 2025 2025-10-08 8:17Znane targi meblowe czeka relaunch, nie odbędą się w 2026 r.

Znane targi meblowe czeka relaunch, nie odbędą się w 2026 r.
Odświeżone i przemyślane na nowo targi meblowe w Sztokholmie powrócą dopiero w 2027 r. Przyszłoroczna edycja, podobnie jak Stockholm Design Week 2026, zostały odwołane.
Stockholmsmässan i targi meblowe w Sztokholmie łączą siły w ramach wspólnej inicjatywy. Wszystko po to, by sprostać przyszłym wymaganiom i zapewnić długofalowy rozwój platformy zgodnie z potrzebami rynku. W ścisłej współpracy ze szwedzkim przemysłem meblarskim i jego stowarzyszeniem branżowym TMF (Szwedzka Federacja Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego), podjęto decyzję o odwołaniu targów w lutym 2026 r. Wszelkie działania organizatorzy skierowali na ich wznowienie w roku 2027.
Targi meblowe w Sztokholmie mają umocnić pozycję wiodącego miejsca spotkań i biznesu dla skandynawskiego wzornictwa i architektury. Nadal chcą być ważną platformą przy pomocy której branża łączy wiedzę i innowacje. Ten strategiczny reset jest możliwy dzięki nowym kierunkom Stockholmsmässan.
Aby stworzyć jeszcze silniejszą i bardziej przyszłościową platformę, koncentrujemy nasze zasoby na roku 2027, przy czym zrównoważony rozwój i innowacyjność pozostają w centrum naszej wizji. To ważny krok w naszej ambicji, aby wspólnie z branżą dalej rozwijać biznes, produkt i ogólne doświadczenie – mówi Chicie Lindgren, Business Area Manager, Stockholm Design Events.
W ramach nowej strategii Stockholmsmässan, Stockholm Furniture Fair i Stockholm Design Week pozostaną priorytetowymi obszarami zainteresowania. Od 2027 r. targi meblowe w Sztokholmie będą odbywać się co dwa lata. To nowe podejście stwarza również możliwości budowania szerszej platformy w czasie – z działaniami i inicjatywami pomiędzy kolejnymi edycjami targów.
Targi meblowe w Sztokholmie dostosują się do potrzeb branży
Decyzję o odwołaniu targów podjęto w porozumieniu z TMF, Szwedzką Federacją Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego oraz przedstawicielami szwedzkiej branży meblarskiej. Kluczowym czynnikiem było dostosowanie harmonogramu targów do cykli rozwojowych branży i kalendarza międzynarodowych targów. W ten sposób organizatorzy chcą stworzyć silniejsze warunki dla zrównoważonego, długoterminowego wzrostu.
Wierzymy, że ponowne otwarcie Stockholm Furniture Fair to ekscytujący krok naprzód. Branża jest zmotywowana do ścisłej współpracy z zespołem targów i widzimy znaczny potencjał w dalszym rozwijaniu tej kluczowej platformy spotkań – mówi Cecilia Ask Engström, dyrektor ds. przemysłu i polityki w TMF.
Tydzień Designu w Sztokholmie również odwołany
Tydzień Designu w Sztokholmie będzie się rozwijał równolegle ze sztokholmskimi targami meblowymi. Dlatego nie odbędzie się w lutym 2026 r . Ambicją organizatorów jest stworzenie inspirującej i ważnej platformy, która odzwierciedla zmieniające się potrzeby branży. Jednocześnie chcą wzmocnić rolę Sztokholmu jako międzynarodowego miejsca docelowego dla designu.
Z niecierpliwością czekamy na kształtowanie tych wydarzeń wspólnie z branżą i jej przedstawicielami, podejmując się ważnej pracy, która nas czeka – mówi Chicie Lindgren.
Nowe kierunki rozwoju Stockholmsmässan
Targi sztokholmskie wyznaczyły sobie nowe, strategiczne kierunki, z którymi zmierzą się w najbliższej przyszłości. Celem jest dalsze wzmocnienie pozycji Stockholmsmässan jako wiodącego centrum wystawienniczo-kongresowego w regionie nordyckim. Równie istotne jest podkreślenie roli Sztokholmu jako międzynarodowego ośrodka spotkań. 1 października stanowisko prezesa Zarządu objął Mats Viker. Jego zadaniem będzie wzmocnienie pozycji firmy i budowa długoterminowej, zrównoważonej platformy targowej.
Przyczyną tej transformacji jest fakt, że Stockholmsmässan w ostatnich latach odnotowywały słabe wyniki finansowe, ponosząc znaczne straty. Firma nie podniosła się po pandemii, która spowolniła wzrost rynku, szczególnie w kontekście targów. W latach 2024–2025 prowadzono rozmowy z potencjalnymi nabywcami zewnętrznymi. Niestety żaden z nich nie został uznany za odpowiedniego do zapewnienia długoterminowego rozwoju, jaki miasto Sztokholm przewiduje dla firmy.
Aby do 2026 r. osiągnąć zrównoważoną sytuację finansową, firma musi usprawnić procesy, przyspieszyć transformację cyfrową i zbudować silniejsze podstawy organizacyjne, które staną się podstawą dalszego rozwoju.
Cztery strategiczne obszary zainteresowań
Nowa strategia określa cztery kluczowe zmiany. Ich celem jest stworzenie podstaw do długoterminowej, a także zrównoważonej działalności:
- Skupienie się na dochodowych spotkaniach biznesowych: priorytetowe traktowanie wystaw i kongresów przede wszystkim w sektorach wzrostu o dużym popycie.
- Sprzedaż wewnętrznych wystaw konsumenckich: wydarzenia zorientowane na konsumentów zostaną sprzedane innym organizatorom, ale nadal będą mogły odbywać się na terenie Stockholmsmässan.
- Większe możliwości dla organizatorów zewnętrznych: Większa dostępność przełoży się na wyższe przychody i wzmocni międzynarodową pozycję Stockholmsmässan.
- Dostosowana organizacja: Nowa struktura z bardziej efektywnymi procesami.
Dzięki tym zmianom Stockholmsmässan będzie ewoluować zgodnie z kluczowymi trendami kształtującymi branżę, takimi jak cyfryzacja, zrównoważony rozwój oraz rosnące zapotrzebowanie na niszowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia. Celem jest osiągnięcie zrównoważonej pozycji finansowej do 2026 r.

