Design

Projektanci wobec zmienionych potrzeb

Projektanci wobec zmienionych potrzeb

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Nikodem Szpunar przekonuje, że nowe potrzeby, chcąc nie chcąc, chwilę z nami pozostaną, m.in. dystansowanie społeczne i zwiększone utrzymywanie higieny. Rozwiązania tych kwestii widać i na ulicach i w materiałach publikowanych przez brandy i projektantów w internecie – zauważa Nikodem Szpunar. – Są to głównie obszary mebli biurowych, restauracji, jak też mniejsze gabarytowo koncepty przedmiotów osobistych, np. maski czy przyłbice. Zmiany zagościły również u nas w domach. Praca zdalna stała się normą i zmienia architekturę mieszkań. Potrzebne jest wydzielenie odpowiedniej przestrzeni do pracy, by próbować oddzielić ją od domowej oazy i to jest dość oczywiste. Ale to, co mnie zaskoczyło, to przeciążenie nadajników operatorów internetu mobilnego. Temat  na który mimo starań nie znalazłem rozwiązania.

W artykule „Projektowanie tu i teraz”, który ukazał się w czerwcowo-lipcowym wydaniu miesięcznika „BIZNES.meble.pl” Nikodem Szpunar opowiada również o oczekiwaniach wobec projektantów: Wyzwaniem, które widać na zapleczu, są zauważalne już obniżone budżety. Portfele zmniejszyły się wszystkim po kolei i projektanci muszą sprostać zmienionym potrzebom, nie generując zwiększonego kosztu. Zauważam też, że aspekt środowiskowy zaczyna być częstszym tematem w rozmowach, co jeżeli zagości na stałe, będzie jedną z tych dobrych zmian wynikających ze złej sytuacji. 

Tekst: Anna Szypulska

Więcej w miesięczniku „BIZNES.meble.pl” 6-7/2020, w wydaniu on-line TUTAJ

Napisz do autorki:

a.szypulska@meble.pl