Design

Miłość, design i inne obsesje

Form Us With Love.

Miłość, design i inne obsesje

Studio projektowe Form Us With Love działa na styku kultury i przemysłu, wciąż intrygując swoimi pomysłami. Członkowie tego międzynarodowego zespołu od momentu jego powstania płoną pasją do projektowania. Oto 15 ich projektów na 15-lecie pracowni.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Form Us With Love to międzynarodowe studio projektowe, założone w 2005 r. U jego podstaw leży proces, który łączy tradycyjne praktyki twórcze z oszczędną, strategiczną aplikacją. Głównym celem jest zaś ewolucja zgodna z wymaganiami każdego projektu, jego miejscem na rynku i ciągle zmieniającymi się potrzebami ludzi.

„Levels”, proj. Form Us With Love dla +Halle, to system ław, który łączy trzy wysokości i trzy długości, aby stworzyć subtelne podziały pomiędzy ludźmi.
„Levels”, proj. Form Us With Love dla +Halle. To system ław, który łączy trzy wysokości i trzy długości, aby stworzyć subtelne podziały pomiędzy ludźmi.

Aktualnie działalność Form Us With Love obejmuje trzy obszary doradztwa – zaangażowanie w produkty, współpracę i przestrzeń dla klientów na całym świecie, zarządzania – zdyscyplinowanego i holistycznego podejścia do wprowadzania i budowania marek, a także zaangażowania – opartego na transferze wiedzy oraz dzielenia się doświadczeniami, aktywnie przyczyniając się do poszerzania spektrum projektowego.

Poprzeczka coraz wyżej

Projektanci z Form Us With Love uwielbiają spoglądać w przyszłość. FUWL to zespół, w którego centrum zainteresowania leży proces łączący tradycyjne działanie twórcze z innowacyjną koncepcją opartą na przejrzystym, strategicznym podejściu. By stworzyć użytkownikom lepsze warunki w życiu codziennym, studio dąży do tego, by ich projekty wyrażały kilka prostych cech, a ich podejście było holistyczne.

W każdej koncepcji starają się wprowadzić jakąś innowację, podnosząc poprzeczkę oczekiwań związanych z projektowaniem. Oznacza to tworzenie produktów z coraz lepszych materiałów, w celu budowania bardziej zrównoważonego środowiska w przyszłości. Zakłada to współpracę z partnerami w celu zwiększenia wpływu projektu na rzeczywistość. Przede wszystkim jednak, oznacza to budowanie czegoś, co trwa i pozostaje ważne przez pewien czas, aż do zaprojektowania jeszcze lepszych rzeczy.

Było ich trzech

Jonas Pettersson, John Löfgren i Petrus Palmer założyli Form Us With Love po ukończeniu studiów, czyli 15 lat temu. Nazwa pracowni pochodzi od błędnie zapisanego tekstu na kartce pocztowej. Prawidłowy zapis, jak łatwo można się domyśleć miał wyglądać tak: with love from us.

Obecnie sztokholmskie studio składa się w dużej mierze z międzynarodowego zespołu projektantów. W pracowni słychać języki od szwedzkiego, przez niemiecki, koreański, po angielski. Założyciele uważają, że różne środowiska i narodowości są atutem w pracy projektowej.

Rozszerzona kolekcja „Nest” (2015-2016), zaprojektowana przez Form Us With Love dla + Halle.
Rozszerzona kolekcja „Nest” (2015-2016), zaprojektowana przez Form Us With Love dla + Halle.

Wspólnie współpracują z markami takimi, jak np. IKEA w zakresie zrównoważonych inicjatyw, ale prowadzą też własne przedsięwzięcia, redefiniujące tradycyjne materiały. Wśród klientów studia znajdują się takie marki, jak Cappellini, Muuto, Shaw Contract, MDD, Thule, LG, Hem i TID.

Kwintesencją ich działań i ideologii była wystawa „Na styku kultury i przemysłu”. Można ją było zobaczyć w Polsce, podczas ubiegłorocznej edycji Łódź Design Festival.

Od początku do końca

Projektantów z Form Us With Love inspirują zachowania, materiały, techniki produkcji, a także firmy, które chcą opowiedzieć lub ulepszyć własną historię czy jakiś konkretny materiał. Proces projektowy zawsze zaczynają od zbadania genów klienta, czyli firmy. Faza początkowa, w której zdobywają wiedzę na temat produkcji, marki, użytkownika i rynku, ma ich zdaniem kluczowe znaczenie dla następnej fazy – koncepcji kreatywnej.

„Noor”, wdrożony przez RBM w 2013 r. jest wynikiem współczesnego podejścia do relacji producentów i projektantów i odkrywania na nowo skandynawskiego designu.
„Noor”, wdrożony przez RBM w 2013 r. to wynik współczesnego podejścia do relacji producentów i projektantów i odkrywania na nowo skandynawskiego designu.

Kiedy koncepcja jest ustalona, wchodzimy w coś, co nazywamy „tworzeniem”. Na tym etapie określamy wszystkie szczegóły, materiały i kolory. Rezultatem jest pakiet renderingów, rysunków itp., które klient może wykorzystać jako punkt wyjścia do rozwoju, który chętnie śledzimy – wyjawiają członkowie zespołu Form Us With Love.

Duńska marka projektowa + Halle przedstawia opracowany w latach 2017-2019 przez sztokholmskie studio projektowe Form Us With Love „Nest System Tables”.
Duńska marka projektowa + Halle przedstawia opracowany w latach 2017-2019 przez sztokholmskie studio projektowe Form Us With Love „Nest System Tables”. Fot. Oleksandr Shestakovych.

Często bywa tak, że nad każdym projektem pracuje kilka osób w zespole, ale praca w tych zespołach projektowych też jest podzielona. Co prawda wszyscy są projektantami, jednak niektóre obszary specjalizacji zostały naturalnie rozwinięte i stąd wynikają te podziały.

Na tle konkurencji

Fakt, że Form Us With Love pracuje w wieloosobowym teamie wyróżnia studio na scenie światowego designu i sprawia, że jest ono traktowane jako coś niezwykłego. Założyciele przyznają, że są sceptyczni wobec staromodnego wyobrażenia projektanta jako samotnego geniusza. W FUWL wierzy się w pracę zespołową i w to, że magia designu dzieje się wtedy, gdy współpracują ze sobą różne kompetencje.

„Join” to kolekcja sof, foteli i puf, zaprojektowana w 2014 r. przez Form Us With Love dla marki La Cividina. W elegancki sposób zaciera granice między przestrzenią publiczną i prywatną, przenosząc się z biura do salonu.
„Join” to kolekcja sof, foteli i puf, zaprojektowana w 2014 r. przez Form Us With Love dla marki La Cividina. W elegancki sposób zaciera granice między przestrzenią publiczną i prywatną, przenosząc się z biura do salonu.

Studio jest bardzo otwarte na przyjmowanie nowych członków i regularnie zaprasza na staże początkujących projektantów. To dzięki temu udało im się stworzyć jedną z najciekawszych grup projektowych ostatnich lat. Nie ma znaczenia, czy pracują dla globalnego koncernu, czy niewielkiej lokalnej firmy, zawsze przyświeca im jedno – miłość do designu.

„Facet” dla szwedzkiej marki Westal powstał dokładnie 10 lat temu.
„Facet” dla szwedzkiej marki Westal powstał dokładnie 10 lat temu.

Uznanie zyskali dzięki wyrazistej formie swoich produktów, ich przemyślanej konstrukcji i eksperymentalnemu podejściu do materiału. Każdy z projektantów, bez wyjątku, wierzy, że pasja wszystko zwycięża. Nie ma sensu iść do pracy, jeśli tego nie kochamy – powiedział Jonas Pettersson.

TEKST: Anna Szypulska