Design

Let’s Archi! Kiedy idea staje się rzeczywistością

Let's Archi! powstało z myślą o architektach wnętrz, którzy czują niedosyt codziennych działań, którym sprawia radość praca rąk, jednak nie mają na nią czasu. To interdyscyplinarne warsztaty umożliwiające wymianę doświadczeń architektów wnętrz w kameralnym, lecz jakościowym gronie – podsumowała pierwszą edycję Let's Archi! Monika Staniec, pomysłodawczyni i organizatorka wydarzenia.

Let’s Archi! Kiedy idea staje się rzeczywistością

Pierwsza edycja warsztatów Let’s Archi! przeszła do historii, ale na długo pozostanie w pamięci jej uczestników. Jedną z głównych idei spotkania, które odbyło się w dniach 5-6 października, była bliskość natury. Zaproszenie nad Jezioro Raczyńskie przyjęło ponad dwudziestu architektów wnętrz.

W zakres obowiązków architekta wnętrz wchodzą takie dziedziny, jak:

  • psychologia we wnętrzu,
  • sztuka,
  • technologie,
  • prawo budowlane,
  • wiele innych składowych, które umożliwiają wykonywanie sumiennie i jakościowo swojej pracy.

Często z powodu nadmiaru zawodowych obowiązków nie ma przestrzeni na inne aktywności, np. zwiedzanie manufaktur, czy wyjazdy warsztatowe.

ZOBACZ TAKŻE: Let’s Archi! Nowe warsztaty dla architektów

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Let’s Archi! powstało z myślą o architektach wnętrz, którzy czują niedosyt codziennych działań, którym sprawia radość praca rąk, jednak nie mają na nią czasu. To interdyscyplinarne warsztaty umożliwiające wymianę doświadczeń architektów wnętrz w kameralnym, lecz jakościowym gronie.

Pierwsza edycja warsztatów Let’s Archi!

W wydarzeniu wzięło udział ponad dwudziestu architektów wnętrz, którzy przyjechali nad Jezioro Raczyńskie z całego kraju. W takim otoczeniu powstawały osobliwe kolaże artystyczne. Natomiast w położonej nieopodal manufakturze Riwal Ceramika i Szkło, architekci wnętrz tworzyli własną kolekcję kafli z gliny. Dzięki bardzo zróżnicowanym lokalizacjom startowym, architekci wnętrz mieli możliwość wymienić się doświadczeniami zarówno dotyczącymi kwestii zawodowych, jak i tych lokalnych. Osoby pochodzące z Podkarpacia, Małopolski, Dolnego Śląska, Zachodniopomorskiego, Wielkopolski, czy też Mazowsza stworzyły bardzo zintegrowaną grupę. Byli to właściciele dużych pracowni architektonicznych, jak i osoby prowadzące kameralne pracownie. Ciekawe jest również to, że udział w warsztatach brali architekci wnętrz mający na swoim koncie zawodowym od 2 do ponad 20 lat doświadczenia! Wymiana doświadczeń była więc w nadzwyczaj interesującym wymiarze.

Jak wyglądał pierwszy dzień warsztatów?

Pierwszego dnia odbyły się zajęcia z kolażu, które prowadziła wrocławska graficzka Ewa Ziembicka. Absolwentka Grafiki na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jak sama o sobie mówi: „kreatywność płynie mi we krwi od dziecka. Obserwuje świat, zachwycam się i wymyślam nowe rzeczy 24/7. Porusza mnie i inspiruje piękno i natura, ale fascynuje technologia i psychologia, a wszystko zwieńczone jest ogromną potrzebą dbania o środowisko i życia ekologicznie.” Uczestnicy warsztatów docenili ją za świeżość, formę przeprowadzenia warsztatów, jak i jakościowe przygotowanie. Wielu z nich uznało warsztaty kolażu w wydaniu Ewy Ziembickiej za najlepsze, w jakich dotąd mieli okazję wziąć udział. Rezultatem są wspaniałe prace, które jeszcze tego samego wieczoru można było podziwiać podczas kameralnej wystawy „Kolaż kreatywności”.

6 października odbyły się również zajęcia w manufakturze Riwal Ceramika i Szkło znajdującej się w Nowym Mieście nad Wartą. No warto było brać w nich udział! Pani Iwona Jańczak przywitała nas jeszcze ciepłym, pysznym i niezwykle aromatycznym ciastem drożdżowym. Już od progu było czuć wspaniałą, rodzinną atmosferę, która zrzuciła z uczestników tremę przed tworzeniem własnej kolekcji kafli. Zadanie nie było łatwe. Manufaktura przygotowała dla uczestników wspaniałe warunki we własnej pracowni. Najpierw mieli okazję podziwiać produkty ekspozycyjne, następnie zostali oprowadzeniu po manufakturze, aby jeszcze bardziej doświadczyć procesu powstawania pieców kaflowych, kominków kaflowych, oraz szkła w technice fusingu. To był początek wspaniałej przygody ze sztuką w najczystszej postaci. Rezultatem są zaprojektowane przez architektów kafle ceramiczne.

Co się działo drugiego dnia Let’s Archi! ?

Drugiego dnia warsztatów Let’s Archi! Odbyły się przeglądy od producentów i firm, które zaprezentowały wiele ciekawych produktów i rozwiązań technologicznych. Partnerami Let’s Archi! byli: Peka Polska, Globalo okapy kuchenne, New Trendy Kabiny Prysznicowe, Domni.pl, Schneider Electrics, Aluprof.

Firma Peka dostarcza funkcjonalne rozwiązania w zakresie wyposażenia mebli. Proponuje
funkcjonalne i ergonomiczne systemy aby Twoja codzienna praca w kuchni była prostsza. Szczególnie dba o te miejsca, w których gromadzisz zapasy spożywcze, przechowujesz naczynia i garnki oraz segregujesz śmieci. Oferta Peka to kompozycja przemyślanych akcesoriów do wyposażenia mebli. Wysokiej jakości design, nowoczesność i ergonomia – to cechy najpełniej opisujące rozwiązania. Wybór takich marek jak: Peka- Metal AG, Kesseböhmer, Agoform, Hawa, Wesco, Schüco oraz Grass to odpowiedź na aktualne potrzeby, rozwiązująca potrzeby codziennego funkcjonowania w kuchni każdej rodziny. Dzięki produktom, takim jak carga wysokie i podblatowe, systemy narożne, wysuwane półki czy kosze na śmieci, meble nie tylko są piękne, ale również komfortowe w użytkowaniu. Na warsztatach przegląd od Peka przeprowadzili Anita i Sylwester Łopatka, którzy zaprezentowali szereg ergonomicznych rozwiązań.

Anita Łopatka prezentowała podczas warsztatów ergonomiczne rozwiązania firmy Peka.
Anita Łopatka prezentowała podczas warsztatów ergonomiczne rozwiązania firmy Peka. Fot. Dagmara Maroszek-Bździuch.

GLOBALO to marka premium okapów kuchennych. Wieloletnie doświadczenie w branży AGD skłoniło nas w 2001 r. do założenia marki skierowanej do klientów indywidualnych i biznesowych, poszukujących okapów kuchennych wysokiej klasy – skutecznych, cichych, ciekawych wzorniczo. Podczas przeglądu w wykonaniu Agnieszki Witkiewicz i Dominik Karabanowski, którzy opowiedzieli o misji firmy, ale też zaprezentowali nowości marki Globalo. Wraz ze wsparciem Agnieszki Kopyś, która czuwała nad relacjami z architektami wnętrz.

Agnieszka Witkiewicz i Dominik Karabanowski opowiedzieli o misji firmy Globalo, jak również zaprezentowali nowości marki.
Agnieszka Witkiewicz i Dominik Karabanowski opowiedzieli o misji firmy Globalo, jak również zaprezentowali nowości marki. Fot. Dagmara Maroszek-Bździuch.

Najnowsze trendy i nowe możliwości

Firma New Trendy jest polskim producentem kabin prysznicowych i elementów wyposażenia łazienek. Kreujemy trendy w rynku kabin prysznicowych, koncentrując się na wyjątkowym innowacyjnym designie, zwłaszcza na kolorach naszych kabin oraz na najwyższej jakości i funkcjonalności dostarczanych produktów. Specjalizujemy się również w realizacjach kabin niestandardowych, czyli Na Wymiar. W naszej ofercie można znaleźć również brodziki konglomeratowe i akrylowe oraz systemy odwodnieni. Piotr Wychowaniec, który reprezentował New Trendy kabiny prysznicowe podczas warsztatów, zachwycił architektów wnętrz możliwościami konfiguracji kabin prysznicowych.

Piotr Wychowaniec, New Trendy na Let's Archi!
Piotr Wychowaniec, New Trendy. Fot. Dagmara Maroszek-Bździuch.

Domni.pl jest sklepem internetowym i portalem wnętrzarskim o ugruntowanej pozycji w swojej branży. Jest platformą łączącą sprzedaż internetową asortymentu wyposażenia łazienek i płytek ceramicznych z portalem poświęconym urządzaniu wnętrz. Znajdziesz tu inspiracje, porady i wskazówki, jak urządzić wymarzone wnętrze oraz dokonasz kompleksowego zakupu wyposażenia łazienki.

Podczas drugiego dnia warsztatów Adam Ptasiński, prezes Domni.pl wygłosił wykład na temat jakości.
Podczas drugiego dnia warsztatów Adam Ptasiński, prezes Domni.pl wygłosił wykład na temat jakości. Fot. Dagmara Maroszek-Bździuch.

Podczas warsztatów Adam Ptasiński, prezes Domni.pl przeprowadził wykład na temat jakości. Wykład okazał się strzałem w dziesiątkę i uzmysłowił architektom wnętrz, jak ważnym czynnikiem w obsłudze klienta jest jakość. Zuza Dominów wspierała w rozmowach z architektami wnętrz, którzy szczegółowo pytali o produkty i możliwości współpracy.

Wiedza i networking

Schneider Electric jest liderem w dziedzinie cyfrowej transformacji automatyki i zarządzania energią. Świadczy usługi, które spełnią Twoje potrzeby — od doradztwa w zakresie efektywności energetycznej i zrównoważonego prowadzenia działalności do optymalizacji eksploatacji zasobów. Oferowane przez Schneider Electric technologie pomagają zwiększyć wydajność, obniżyć koszty i osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.
Schneider Electric oferuje szeroki wybór osprzętu elektroinstalacyjnego. Poszczególne serie osprzętu wyróżniają się elegancją, bogactwem kolorów i zakresem funkcjonalności. W ofercie znajdują się łączniki i gniazda, pasujące do przestrzeni urządzonych w stylu industrialnym, jak również do wnętrz w klimacie retro, eco czy nowoczesnym. Dzięki temu każdy możne znaleźć osprzęt, który będzie idealnie pasował do jego wnętrz. Łukasz Odrobina w imieniu Schneider Electric zaprezentował nowości produktowe, opowiedział o rozbudowanych możliwościach technologicznych wyboru osprzętu elektroinstalacyjnego i zachwycił możliwościami materiałowymi kolekcji.

Aluprof SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA Firma jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Firma osadza swoją wizję i wartości w szerokiej strategii, którą podsumowuje hasłem „Let’s build a better future”, zapraszając całą branżę do dyskusji na temat przyszłości. O możliwościach tworzenia ścian z aluminium i ze szkła mówił Kamil Kasierski. Innowacyjne rozwiązania do wnętrz i konieczność projektowania ich na etapie wczesnym realizacji, uzmysłowiły architektom wnętrz, jak ważna jest praca w zespołach interdyscyplinarnych.

O możliwościach tworzenia ścian z aluminium i ze szkła mówił Kamil Kasierski z firmy Aluprof, uzmysłowiając architektom wnętrz, jak ważna jest praca w zespołach interdyscyplinarnych. Jego wystąpienia z uwagą wysłuchała organizatorka Let's Archi! – Monika Staniec.
O możliwościach tworzenia ścian z aluminium i ze szkła mówił Kamil Kasierski z firmy Aluprof, uzmysłowiając architektom wnętrz, jak ważna jest praca w zespołach interdyscyplinarnych. Jego wystąpienia z uwagą wysłuchała organizatorka Let’s Archi! – Monika Staniec. Fot. Dagmara Maroszek-Bździuch.

Projektowanie komunikacji

Jedną z aktywności podczas Let’s Archi! były warsztaty z Magdą Skibką, która lubi mówić, że „projektuje komunikację”. Na przestrzeni 16 lat opracowała komunikację kilkudziesięciu firm i pracowni architektonicznych – od małych jednoosobowych po międzynarodowe korporacje. Doradzała, szkoliła i pomagała.

Okres pandemii był dla wielu pracowni złotym czasem, natomiast to, co nastąpiło praktycznie zaraz „po”, można porównać do zderzenia ze ścianą. Okazało się, że projekty już same „nie wpadają”, że polecenia Klientów przestają działać. Ostatni rok jasno pokazuje wzrost świadomości wśród architektów w kontekście rozwoju marki swojej, czy też pracowni. Ta chęć zdobycia wiedzy, zrozumienia jak proces budowy marki wygląda, jak należy przygotować strategię, a następnie ją realizować z powodzeniem była widoczna również podczas październikowej edycji Let’s Archi! – stwierdziła Magda Skibka, specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej po warsztatach Let’s Archi!

Miałam ogromną przyjemność poprowadzić szkolenie, które przybliża pojęcie „marka osobista” również w kontekście tego, czy i dlaczego warto to robić. To, co powiedziałam podczas spotkania – wielu uczestniczkom porządkowało wiedzę, ale przede wszystkim pomogło określić plan na najbliższe tygodnie. Co więcej, to był również czas na wymianę doświadczeń. Dlatego cenię sobie takie branżowe inicjatywy, jak Let’s Archi!, które są przestrzenią do networkingu, a także rozwoju na różnych płaszczyznach – od artystycznej, po biznesową – mówiła Magda Skibka.

Magda Skibka, specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej na warsztatach Let's Archi!
Magda Skibka, specjalistka ds. komunikacji i wizerunku marek z branży wnętrzarskiej i architektonicznej w trakcie warsztatów Let’s Archi! Fot. Dagmara Maroszek-Bździuch.

Uczestnicy pierwszej edycji Let’s Archi! wykazali się wysoką aktywnością w social mediach, szczególnie na Instagramie. Opublikowali kilkaset relacji z dwóch dni warsztatowych, kilkadziesiąt rolek i postów. Ten wynik utwierdza w przekonaniu organizatora, że warsztaty zachwyciły i okazały się wydarzeniem o wysokiej jakości nie tylko w social media, ale przede wszystkim w offline. Przekazana wiedza zostanie z uczestnikami na długo, dając im motywację do działań i rozwoju ich pracowni architektury wnętrz.