Design

Jakie kolory zdominują wnętrza w 2021 r.?

Jakie kolory zdominują wnętrza w 2021 r.?

Pantone ujawnił kolor roku 2021, a w zasadzie kolory, którymi są: Pantone 17-5104 Ultimate Grey i Pantone 13-0647 Illuminating. Ten kolorowy mariaż przekazuje siłę i nadzieję, jest trwały i budujący.

Pantone Color Institute, jako światowy autorytet w dziedzinie kolorów i dostawca profesjonalnych standardów języka kolorów i rozwiązań cyfrowych dla społeczności projektantów, ogłosił, że w 2021 roku królować będą dwa niezależne kolory, które łączą poczucie głębszego zamyślenia z optymistyczną obietnicą słonecznego dnia.

Kiedy ludzie szukają sposobów, aby wzmocnić się energią, jasnością i nadzieją na przezwyciężenie ciągłej niepewności, porywające i oświecające odcienie zaspokajają dążenie do witalności. Illuminating to jasny i żywiołowy kolor. Ciepły, żółty odcień nasycony jest energią słoneczną. Ultimate Grey symbolizuje to co solidne, niezawodne, wieczne, tak jak kolory kamyków na plaży i naturalne elementy, których wyblakły wygląd symbolizuje zdolność przetrwania próby czasu.

Reklama
banner-przewodnik-architekta-300x250

Wybór dwóch niezależnych kolorów podkreśla, jak różne elementy łączą się, aby wyrazić przesłanie siły i nadziei, które jest zarówno trwałe, jak i podnoszące na duchu, przekazując ideę, że nie chodzi o jeden kolor czy jedną osobę, chodzi o więcej niż jedną osobę. Połączenie trwałej szarości Ultimate Grey z żywym, żółtym Illuminating wyraża pozytywny przekaz poparty hartem ducha – powiedziała Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawczy Pantone Color Institute. – Praktyczne i solidne jak skała, ale jednocześnie ocieplające i optymistyczne, to połączenie kolorów, które daje nam odporność i nadzieję. Musimy czuć się zachęceni i podniesieni na duchu, jest to niezbędne dla duszy ludzkiej.

Kolor roku Pantone odzwierciedla to, co dzieje się w naszej globalnej kulturze, wyrażając to, czego ludzie szukają, a kolor ten może mieć nadzieję na odpowiedź – dodał Laurie Pressman, wiceprezes Pantone Color Institute. – Ponieważ społeczeństwo nadal postrzega kolor jako krytyczną formę komunikacji oraz sposób symbolizowania myśli i pomysłów, wielu projektantów i marek przyjmuje język koloru, aby angażować się i łączyć.

Połączenie siły Ultimate Grey i optymizmu Illuminating nie musi być używane w równych proporcjach, każdy kolor może mieć pierwszeństwo, czy to w przypadku odzieży, urody, wyposażenia domu, projektu produktu czy opakowania.