Design

Czas weryfikacji

Czas weryfikacji

Nawet najodważniejsze scenariusze nie zakładały, że spotka nas globalny lockdown, który w przeciągu kilku dni zatrzyma gospodarkę praktycznie całego świata oraz przerwie globalne łańcuchy dostaw – stwierdza Jan Buczek. – Mikroskopijny kawałek kwasu nukleinowego pozbawił nas beztroskiego życia, nieograniczonej mobilności oraz poczucia sprawczości. Dziś musimy działać daleko poza strefą komfortu. Czas adaptacji do otaczającej nas aktualnie rzeczywistości musi być szybki i efektywny. 

W opinii Jana Buczka kryzys bardzo często prowadzi do rozwoju i tak należy spojrzeć również na ten, z którym mamy teraz do czynienia. Projektant zwraca również uwagę na wyzwania, które mają przed sobą producenci mebli biurowych.Wszystkie, dotychczasowe, wielkie, światowe kryzysy ostatecznie stymulowały społeczeństwo i gospodarkę do dynamicznego rozwoju, dlatego i dziś musimy patrzeć na obecną sytuację jako szansę – zaznacza Jan Buczek. I dodaje: To będzie czas mocnej i brutalnej weryfikacji, którzy producenci potrafią i chcą wsłuchiwać się w głos swoich klientów, szybko odpowiadając na potrzeby rynku. Musimy nauczyć się projektować i wprowadzać na rynek nowe produkty w niestabilnym świecie, pełnym wielu niewiadomych. Wyzwaniem dla branży mebli biurowych na pewno będzie szybka odpowiedź na zupełnie nowy model pracy zdalnej, home office w niespotykanej do tej pory skali. Pojawi się w związku z tym konieczność zaspokojenia zupełnie nowych potrzeb szerokiej grupy użytkowników. W poszukiwaniu ponownej równowagi musimy zdobyć się na odwagę i działać kreatywnie. Jedną z szans na zdobycie sposobności rynkowej będzie precyzyjne analizowanie nowych zachowań społecznych, trendów oraz mocniejsze włączenie w proces tworzenia finalnych użytkowników. Projektanci będą teraz musieli bardziej zwracać też uwagę na bezpieczeństwo i higienę powoływanych do życia obiektów oraz uwzględniać zmiany zachowań w codziennym życiu takie, jak np. konieczność zachowania wzajemnego dystansu. 

Tekst: Anna Szypulska

Więcej w miesięczniku „BIZNES.meble.pl” 6-7/2020, w wydaniu on-line TUTAJ

Napisz do autorki:

a.szypulska@meble.pl