Branża

Zwiększanie sprzedaży w dobie kryzysu

Zwiększanie sprzedaży w branży meblarskiej - grafika informacyjna Expert

Zwiększanie sprzedaży w dobie kryzysu

Rynek meblarski w Polsce na koniec 2022 roku był wart ponad 68 miliardów złotych. Sklepy rywalizują, aby zagarnąć jak największą część tego tortu dla siebie. Walczą promocjami, reklamami, atrakcyjnymi zdjęciami. Bogatsi angażują influencerów i celebrytów, inni konkurują ceną i promocjami. Czy to jedyne metody na przyciągnięcie klientów? Okazuje się, że coraz większe znaczenie w zwiększaniu sprzedaży ma nie tylko produkt, ale usługi, których oczekują klienci.

Badania zrealizowane w 2020 roku przez firmę Gemius dobitnie pokazały, że wniesienie produktu przy dostawie, aż dla 89% klientów jest usługą oczekiwaną przy transporcie meblowym. Co więcej, aż 54% klientów w Polsce deklaruje, że dostępność montażu lub instalacji jest czynnikiem decydującym o wyborze sklepu. Oznacza to ni mniej, ni więcej, jak to, że nawet jeśli dany sklep posiada produkt spełniający wymagania klienta, ale nie oferuje dostawy z montażem, dla ponad połowy klientów będzie to powód, by szukać wymarzonego produktu wraz z oczekiwaną usługą u konkurencji.

Zwiększanie sprzedaży w branży meblarskiej - grafika informacyjna Expert

Polacy polubili wygodę. Trend ten przyspieszyła pandemia COVID-19, za sprawą której konsumenci znacznie częściej decydują się na zakupy bez wychodzenia z domu, oczekują także, że sklepy, które wybierają, zaoferują im nie tylko produkt, ale także usługę, która go obudowuje. Klienci nie chcą tracić czasu na czynności, których nie potrafią, bądź nie lubią robić. Wolą spędzić ten czas rodziną lub przyjaciółmi, a wniesienie i montaż mebli chcą pozostawić tym, którzy się w tym specjalizują. 

Jak zwiększyć sprzedaż w branży meblarskiej - grafika informacyjna Expert

Jak wielkie znaczenie ma dostawa z wniesieniem i montażem, oraz jak dostępność owej usługi wpływa na ocenę klientów, można przeanalizować na przykładzie firmy EXPERT. Firma specjalizująca się w dostawach meblowych ze szczególnym uwzględnieniem mebli bryłowych, tapicerowanych oraz mebli w paczkach odnotowała w lutym spektakularny wynik NPS, który wyniósł aż 82,71 pkt. To pokazuje, że właśnie obecność usługi wniesienia z montażem meblowym jest obecnie game changerem na rynku, a profesjonalnie zrealizowana usługa potrafi zbudować zadowolenie na niespotykanie wysokim poziomie. Zadowolenie to przekłada się natomiast na lojalność i zaufanie klientów – a to stanowi jedną z kluczowych przewag na rynku.

O to, jak to możliwe, że tak wysoki wynik NPS jest osiągalny w branży transportowej, a także jak wpływa on na biznes właścicieli sklepów meblowych zapytaliśmy Kamila Rybińskiego – Członka Zarządu oraz COO EXPERT.
Receptą jest fakt, że dostosowujemy naszą ofertę do oczekiwań Polaków. To sprawia, że możemy nazywać się ekspertami rynku dostaw. Wiemy, że zadowolenie klienta z produktu nie jest budowane w momencie jego zakupu, tylko w chwili jego otrzymania. Słabej jakości obsługa posprzedażowa będzie słabą reklamą sklepu, natomiast dostawa zgodna z oczekiwaniami, które potwierdzają badania, realnie podnosi sprzedaż i buduje pozytywną opinię o sklepie – powiedział Kamil Rybiński z EXPERT.

Zwiększanie sprzedaży w branży meblarskiej - grafika informacyjna Expert

Tam, gdzie kończą się możliwości manewrowania ceną i gdzie nie da się już lepiej zaprezentować produktu, czynnikiem zakupowym dla klientów staje się wszystko to, co zakup produktu uatrakcyjnia. Wyniki raportu Gemius, oraz wyniki NPS na przykładzie działalności EXPERT potwierdzają tezę, że obecnie w rozwoju i budowaniu przewagi w branży meblowej liczy się więcej niż produkt.

Więcej o poruszanych zagadnieniach przeczytacie w materiałach źródłowych: