Branża

Skupiamy się na przyszłości

Bernd Schäfermeier, dyrektor zarządzający targów M.O.W.Fot. Tomasz Markowski

Skupiamy się na przyszłości

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Gdy w lutym spotkaliśmy się na targach „Meble Polska” w Poznaniu nie byliśmy świadomi, że koronawirus tak mocno będzie komplikował prowadzenie biznesu i uniemożliwiał organizację targów. Mimo trudności i tego, że w związku z pandemią sytuacja jest dynamiczna, targi M.O.W. odbędą się. Czy jest to już na 100% pewne?

Czy w tym niepewnym czasie można coś zaplanować na 100%? Z pewnością nikt się tego nie spodziewał, ale na szczęście obecna sytuacja daje nadzieję. Ten pozytywny rozwój działa na naszą korzyść. Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni i pewni siebie! M.O.W. będzie dobrą i ważną wystawą. Zdobyliśmy oficjalną zgodę władz i dlatego nasze plany odnośnie targów są mocno zaawansowane. Sektor musi się dobrze przygotować na następny rok. To wymaga wspólnego wysiłku. Jest to też powód, dla którego M.O.W. stanowi przełom dla spotkań branżowych. W związku z tym byłem bardzo zadowolony z e-maila Józefa Szyszki, który spontanicznie wypowiedział się na temat naszego komunikatu prasowego „M.O.W. odbędzie się”.

Jak patrzysz teraz na przyszłość, na najbliższych kilka miesięcy? Jakie obawy i nadzieje Ci towarzyszą?

W Europie wspólnie zmagamy się z problemem pandemii. Teraz ważne jest, by zaakceptować „nową normalność” i dostosować do niej naszą działalność. Skupiamy się na przyszłości. Musimy wspólnie podjąć wszystkie dalsze kroki. Nie ma już innej opcji. Co stanowi obecnie kluczowy aspekt podczas organizacji targów? Na co kładziecie nacisk? Zdrowie wystawców i zwiedzających będzie przez nas traktowane priorytetowo, dlatego oficjalne wymagania są stale dostosowywane. Poinformujemy o wszystkich szczegółach dotyczących aktualnej koncepcji zachowania higieny i kontroli zakażeń we właściwym czasie przed rozpoczęciem wystawy. Ochrona zdrowia jest niezbędna. Jednocześnie zrobimy wszystko, aby zorganizować wysokiej jakości wydarzenie. Współpraca w tym zakresie jest konieczna. Już teraz możemy kształtować nasz sukces jutra! Mamy okazję współpracować, by wspólnie radzić sobie z biznesem pod koniec roku i w ważnych dla sprzedaży miesiącach – od stycznia do kwietnia 2021 r.

Podczas pandemii „nasz dom” nabrał nowego znaczenia. Klienci finalni są skłonni kupować meble, a nasz sektor powinien jak najlepiej z tego skorzystać! We wrześniu M.O.W. zaoferuje właściwe wsparcie i udzieli odpowiedzi na te zagadnienia.

Twoja znajomość rynku niemieckiego pozwala na ocenę sytuacji w branży. Jak ona obecnie wygląda? Jakie nastroje panują na rynku niemieckim?

Otrzymujemy pozytywne sygnały nie tylko z handlu meblami w Niemczech. Klienci wracają i kupują! Wiele osób korzysta z lockdownu, by na nowo zaplanować swoje wyposażenie. Od momentu ponownego otwarcia przybyli ze swoimi konkretnymi życzeniami do sklepów meblowych i składają zamówienia. Od tego czasu meble i artykuły wyposażenia wnętrz stały się bardzo popularne. Hasło „#StayHome” spowodowało, że ludzie mają więcej do czynienia z własnymi czterema ścianami. Ponieważ wyjazdy wakacyjne są w mniejszym lub większym stopniu poza dyskusją, a nowy samochód nie jest obecnie traktowany priorytetowo, wielu konsumentów stać na nowe meble. Rzeczywisty pakiet naprawczy, zatwierdzony przez nasz rząd federalny, powinien niezwłocznie wykazać swoją skuteczność i posłużyć do dalszego stymulowania rynku, który musi być przygotowany na tę okazję! Wykorzystajmy tę zachętę również w 2021 r. i w kolejnych latach.

 
Więcej w miesięczniku „BIZNES meble.pl” 6-7/2020, w wydaniu on-line TUTAJ

Rozmawiała: Anna Szypulska

Fot. Tomasz Markowski

Więcej w miesięczniku „BIZNES meble.pl” 5/2020, w wydaniu on-line TUTAJ
Więcej w miesięczniku „BIZNES meble.pl” 5/2020, w wydaniu on-line TUTAJ