Polskie targi w ostatnich lat zmieniły się
16 maja, 2018 2023-03-30 11:52Polskie targi w ostatnich lat zmieniły się

Polskie targi w ostatnich lat zmieniły się
Rudolf Kępski, key account manager Mikomax Smart Office, o zmianach, które w ostatnich latach miały miejsce w branży targowej.
Z całą pewnością możemy powiedzieć, że polskie targi i wydarzenia branżowe w ciągu ostatnich lat uległy znacznym przemianom, zarówno pod względem formuły, jak również w kwestii ich organizacji. Na wzór zagranicznych wystaw, organizatorzy polskich wydarzeń branżowych oferują uczestnikom możliwość zaprezentowania swojej firmy, produktów, ale co bardzo ważne – proponują również uczestnictwo w specjalistycznych warsztatach powadzonych przez międzynarodowych ekspertów z branży projektowej czy panelach dyskusyjnych, gdzie przedstawiciele branży dzielą się wiedzą z pozostałymi uczestnikami.
Z naszej perspektywy, tworzenie platformy wymiany doświadczeń i wiedzy między firmami obecnymi na rynku to jedna z największych wartości organizowanych targów. Promocja młodych projektantów i umożliwienie im nawiązania współpracy z doświadczonymi markami to również pozytywna zmiana, jaką możemy obserwować od dawna, np. na łódzkim festiwalu designu. Ponadto cieszy nas, że polskie targi promują komercyjne rozwiązania.
W ubiegłym roku na warszawskich targach przygotowana była osobna hala dedykowana meblomMebel – to sprzęt użytkowy należący do wyposażenia ruchomego oraz stałego wnętrz mieszkalnych, biurowych, hotelowych itp., służy do przechowywania, pracy, siedzenia, leżenia, wypoczynku, spożywania posiłków. Każdy mebel może być użytkowany indywidualnie, w kompletach mebli lub zestawach mebli. Jak dzielą się meble? Ze względu na konstrukcję meble można podzielić na • meble skrzyniowe,• meble szkieletowe,• meble tapicerowane. Źródła: • Swaczyna I., do przestrzeni biurowej. Te rozwiązania są niewątpliwie korzystne dla architektów i projektantów zajmujących się aranżacją takich przestrzeni. Polskie targi poświęcone branży projektowej powinny zadbać nie tylko o atrakcyjną przestrzeń wystawienniczą, ale również o odpowiedni poziom merytoryczny takich wydarzeń i tak w dużej mierze się dzieje. Prezentacja najnowszych trendów i tendencji w polskim i światowym designie, dyskusje na temat wyzwań, jakie stoją przed projektantami oraz architektami i możliwość spojrzenia na branże z perspektywy różnych firm, to bardzo istotna wartość takich wydarzeń.
Ważną kwestią jest również promocja targów oraz ich uczestników. Komunikacja w mediach ogólnopolskich oraz zagranicznych jest niezwykle ważna. Dlaczego? Dzięki temu promujemy polski design w kraju i w Europie, na wydarzeniach pojawiają się kluczowi producenci i przedstawiciele branży, dzięki czemu nierzadko uczestnictwo w targach owocuje podjęciem interesującej współpracy. Ponadto, dzięki obecności na wydarzeniach i odpowiedniej promocji, polskie marki są dostrzegane przez zagraniczne instytucje i doceniane w prestiżowych międzynarodowych konkursach.