Branża

Polskie targi w ostatnich lat zmieniły się

Rudolf Kępski, key account manager Mikomax Smart Office.

Polskie targi w ostatnich lat zmieniły się

Rudolf Kępski, key account manager Mikomax Smart Office, o zmianach, które w ostatnich latach miały miejsce w branży targowej.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Z całą pewnością możemy powiedzieć, że polskie targi i wydarzenia branżowe w ciągu ostatnich lat uległy znacznym przemianom. Zarówno pod względem formuły, jak również w kwestii ich organizacji. Na wzór zagranicznych wystaw, organizatorzy polskich wydarzeń branżowych oferują uczestnikom możliwość zaprezentowania swojej firmy, produktów. Co bardzo ważne – proponują również uczestnictwo w specjalistycznych warsztatach powadzonych przez międzynarodowych ekspertów z branży projektowej czy panelach dyskusyjnych, gdzie przedstawiciele branży dzielą się wiedzą z pozostałymi uczestnikami.

Tworzenie platformy wymiany doświadczeń i wiedzy między firmami obecnymi na rynku to jedna z największych wartości organizowanych targów. Promocja młodych projektantów i umożliwienie im nawiązania współpracy z doświadczonymi markami to również pozytywna zmiana, jaką możemy obserwować od dawna, np. na łódzkim festiwalu designu. Ponadto cieszy nas, że polskie targi promują komercyjne rozwiązania.

W ubiegłym roku na warszawskich targach przygotowana była osobna hala dedykowana meblom do przestrzeni biurowej. Te rozwiązania są niewątpliwie korzystne dla architektów i projektantów zajmujących się aranżacją takich przestrzeni. Polskie targi poświęcone branży projektowej powinny zadbać nie tylko o atrakcyjną przestrzeń wystawienniczą, ale również o odpowiedni poziom merytoryczny takich wydarzeń. I tak w dużej mierze się dzieje. Prezentacja najnowszych trendów i tendencji w polskim i światowym designie, dyskusje na temat wyzwań, jakie stoją przed projektantami oraz architektami i możliwość spojrzenia na branże z perspektywy różnych firm, to bardzo istotna wartość takich wydarzeń.

Ważną kwestią jest również promocja targów oraz ich uczestników. Komunikacja w mediach ogólnopolskich oraz zagranicznych jest niezwykle ważna. Dlaczego? Dzięki temu promujemy polski design w kraju i w Europie. Na wydarzeniach pojawiają się kluczowi producenci i przedstawiciele branży, dzięki czemu nierzadko uczestnictwo w targach owocuje podjęciem interesującej współpracy. Ponadto, dzięki obecności na wydarzeniach i odpowiedniej promocji, polskie marki są dostrzegane przez zagraniczne instytucje. Są też doceniane w prestiżowych międzynarodowych konkursach.